Osuit ytimeen!
Voiko sitä määrätä terveyskeskuslääkäri? Lastari on erityisluvan alainen.
Minustakin tämä on hermotulehdus. Olen jo kauan sitten (reilusti 10v sitten) ollut neuroloogin Maija Haapaan vastaanotolla Kipupolilla hermokivun takia lähetteellä, silloin jomotti, poltti ja kirveli koko vasenta jalka, alkoi kyllä oudosti selästä, tuntui koko ajan että selkä alue palelee. Oli tuntohöiriö. Muistan kun olin mökillä yksin, niin yöllä minun oli pakko istua lämpöpatterin vieressä että saisin sen kylmän tunnen pois selästä, tunne oli ihan kun joku laittoi jääpakkauksen selä päälle. Ulkona ja sisällä oli hyvin lämmintä. Punktion jälkeen alkoi jalan oireilu niin että jopa verkkkareiden kosketus tuntui pahalta.
Tämä jalan oireilu tuli seurauksena selkäydinpunktiosta. neula osui johonkin hermoon, tai muuten yhteensattuma. Punktio otettiin kovan pääsäryn takia, ja oli ihan turha toimenpide, ei löydetty lopulta mitään. Minuun on kokeiltu useita lääkeitä siihen jalan hermokipuun, voimakkaiden sivuvaikutusten takia en pystynyt käyttämään niitä. Pysyin panacodissa. Sitten ajan kanssa se rauhoitui, mutta sitten alkanut oireilla taas. Mutta kosketusarkuus (allodynia) ei hävinnyt ihan kokonaan. Käytän edelleen vain kaikista pehmeimmät materiaalit jaloissa. Vain silkki- ja bambu leggensit, ja housujen materiaali pitää olla kaikista pehmeimmasta päästä.
Myöhemmin minulle selvisivät magnettikuvissa näkyvät skolioosi ja pari protruusiota. Varmaan nääkin jitenkin asiassa mukana.
Tässä M.Haapaan kirjoitus, siinä on maininta llidokaaini laastarista. Ehkä silloin kun kävin hänen vastaaotolla ei näitä laastareita ollut vielä markkinoilla, hän ei määränyt lidokaiini voidettakaan, vain näitä kaikkia maailman gabapentineja ja tryptileja. En tiedä miksi, ehkä siksi kun en huutanut kurkku suorana kivusta. Jalan hermoradan tutkimuksessa ei löytynyt vikaa, paitsi jokin pienen pieni häikkä. En tiedä näkyykö ylipäänsä hermotulehdus hermorata tutkimuksessa? Osatko vastata?
http://www.ebm-guidelines.com/xmedia/duo/duo94055.per
Häntä kehutaan, ja minusta hän oli asiantunteva. Mutta lidokaiinia hän ei minulle määrännyt. Eikä edes panakodia, Tramalista puhumatta. Mutta juuri panakodista minulle tuli pelastus.
Hänellä on vastaanotto Ortonissakin. Mietin, pitääkö minun käydää uudestaan hänen luona, jospa yksityisenä lääkärinä määrääisi minulle ne kaastarit.
Olisiko sulla tai kenellä muilla tiedossa joku hyvä neuroologi pk seudulla joka määräisi laastarit ja kunnon kipulääkeet?