Museo kirjoitti:
Kuulin radiosta että Alpo Suhonen lakkauttaisi nykymuotoisen armeijan. Tai tarkemmin hän oli laskeskellut, että siirtyminen vapaaehtoiseen varusmiespalvelukseen ja reservin pienentäminen neljäsosalla mahdollistaisi tehokkaimmilla asejärjestelmillä varustetun kriisinhallintaorganisaation perustamisen.
Joku sanoisi tuon saman sanoilla mahdollistaisi kansainvälisen kuuhastelun...
...ja aina kun kv tehtävissä tarvitaan tehokkaimpia asejärjestelmiä tarkoittaa se että käymme sotaa jonkun muun puolesta. Viime aikoina se on tarkoittanut jenkkien aloittamien sotkujen jälkiselvittyjä Naton rinnalla.
Sen mitä olen tuolla maailmalla kiertänyt, niin olen muodostanut mielipiteen, että erinmoiset maailmanpoliisit ovat kyllä kovin innokkaina aina aloittamaan puhdistuksen, demokratisoinnin, kehityksen mahdollisuuden, kansojen pelastamisen ja milloin minkäkin aatteen varjolla missioita, joista yleensä ei seurauksena ole kuin vuosikymmenten sekasorto, kaaos ja selvittely ennenkuin jäälleenrakennus voi alkaa siinä vaiheessa kun kaikki vanhat taloudelliset resurssit on hukattu ja luotu avustuksilla elävä sukupolvi. Tavallisesti vielä nämä maailmanpoliisit joko jättävät sotkuista suurimman osan muiden hoidettavaksi jos mahdollista tai sitten kaikkien hyvien julkilausuttujen aikeidensa sijaan asettavat johtoon poliittisesti itselleen mieluisan sätkynukkeporukan tai luovat itselleen myönteisen diktatuurin. Jokaisessa kohteessa jossa olen käynyt on näm samat asiat toistuneet, on sitten nämä maailmanparantajat tulleet mistä suunnasta ja minkä lipun alta tahansa. Näitä sotkuja sitten Suomi muiden pienten maiden lailla on hirmu innokas hoitamaan. Joka eläintarhan apinahäkistä kun löytyy se iso apina joka paskoo mihin tahtoo ja ne muut jotka siivoa jäljet.