Bodyguard
Kenraali
SJ kirjoitti:Sikäli kun tiedän, niin Hornetin nopeutta rajoittaa sen moottorien ilmanottoaukkojen muoto joka ei ole optimi korkeilla nopeuksilla, mutta jos ne ovat optimoitu matalille nopeuksille, niin luulisi niiden riittävän kaartotaisteluun.fulcrum kirjoitti:Joku F-15 lentäjä taisi joskus kertoa ettei ole kertaakaan käynyt urallaan yli Mach 1.8:ssa.
Virtaustekniikassa pienikin profiilimuutos voi aiheuttaa muutoksia toiminnassa. Missä se optimipiste on, en tiedä, mutta ilmeisesti reilusti alle 2 Mach. Koska kysymys lienee nimenomaan ilmanottoaukon profiilista, ei sitä pystytä rakentamaan muuttuvaksi ( tai ainakin sellaisen tekeminen olis kallista ). Jos kysymys on virtauspinta-alan optimoinnista, voidaaan se helpostikin tehdä muuttuvaksi ( variable geometry ).