Hyvää Joulua

Tytär oli onnesta litteenä, kun sai kuksan (kadehti minun kuksaa syksyn reissuilla).

Vein työkaverille halkopinosta löytyneen koivuklapin, jossa oli pienehkö pahka. Se tekaisi siitä kuksan. Rahaa ei huolinut. Kun kysyin, mitä olen velkaa, niin se heitti vitsinä, että tupakkiaski ja viinapullo. Vein viimeisenä työpäivänä sille askin lempiröökiä ja 0,7 Finlandian. Se ihmetteli, että miksi ihmeessä niin arvelin, että meän perällä on vain yhet puhheet. Oli otettu.

Mielestäni halpa hinta hyvin tehdystä (tosin raaka-aine ei ollut priimaa), uniikista käyttöesineestä, jolle saattaa kertyä muutamia muistoja ajan kuluessa.
No tosta pahkasta tuli mieleen. Kun sitä pahkaa aletaan työstämään joksikin käyttöesineeksi niin pitääkö sen olla tuore tai täysin kuivunut? Meitin nurkkiin kun kerääntynyt noita pahkoja jostain, no itsekkin ottanut talteen kyllä. Osa on kuorittukin, ovat sileitä eikä niissä näy mitään puukonkaan jälkiä. Miten lie käsitelty.
Ihanko polttopuuksiko noi kuivat enää kelpaa?
 
No tosta pahkasta tuli mieleen. Kun sitä pahkaa aletaan työstämään joksikin käyttöesineeksi niin pitääkö sen olla tuore tai täysin kuivunut? Meitin nurkkiin kun kerääntynyt noita pahkoja jostain, no itsekkin ottanut talteen kyllä. Osa on kuorittukin, ovat sileitä eikä niissä näy mitään puukonkaan jälkiä. Miten lie käsitelty.
Ihanko polttopuuksiko noi kuivat enää kelpaa?
Jos kuivassa pahkassa ei ole halkeamia, niin tottakai siitä voi veistää. Helpointa on veistää tuoreesta puusta, ja hyväksi havaittu tapa ehkäistä kuivumishalkeilua on keittää tai liottaa pahka suolavedessä ennen työstämistä.
 
Hyvät juhannukset paskatunkionkin suunnalta!
 
No tosta pahkasta tuli mieleen. Kun sitä pahkaa aletaan työstämään joksikin käyttöesineeksi niin pitääkö sen olla tuore tai täysin kuivunut? Meitin nurkkiin kun kerääntynyt noita pahkoja jostain, no itsekkin ottanut talteen kyllä. Osa on kuorittukin, ovat sileitä eikä niissä näy mitään puukonkaan jälkiä. Miten lie käsitelty.
Ihanko polttopuuksiko noi kuivat enää kelpaa?
Ei mitään käryä. Siksi toimitinkin tykötarpeet sille työkaverille.
 
Ei Jumalauta! Ei ne vaimon sukulaiset ikinä petä. Tätä ei voi laittaa edes referoituna nettiin, mutta nämä ne osaa kunnon joulutunnelman rakentaa. Onneksi on edes se puolenkymmentä kilometriä hajurakoa ja välit poikki osaan porukasta, niin jää osattomaksi näistä riennoista ja saa nauttia vain jälkiselostuksesta.
 
The Metsamanin sanoin "Joulunaikaa!"

Olen jo useamman vuoden lahjoittanut 65 eurolla/kipale kahdelle lapselle ilmaisen partion. Tänä vuonna jaksoin lukea sen maksamisen jälkeisen sivun tarkemmin. "Tulosta tästä todistus, jolla voit kertoa ystävillesi lahjoituksestasi." Ei vittu.

Joskus syksyllä kerroin työpaikalla tuosta tavastani ja minua ylistettiin "pyyteettömästä hyväntekeväisyydestä." Kerroin, että en todellakaan ole pyyteetön, vaan toivon kasvattavani joka vuosi kaksi metsän nopeinta eläintä (tietäjät tietää), jotka kansainvälisen tilanteen perkelöityessä leikkaa rajalla ryssän kurkkuja poikki sissipuukolla.

Haastan kaikki viestin lukeneet, joilla on omasta mielestään joutilasta rahaa, lahjoittamaan lapselle hyvän harrastuksen. Itsehän en tosin koskaan partiossa ollut, joten olen kuulopuheiden varassa.
 
The Metsamanin sanoin "Joulunaikaa!"

Olen jo useamman vuoden lahjoittanut 65 eurolla/kipale kahdelle lapselle ilmaisen partion. Tänä vuonna jaksoin lukea sen maksamisen jälkeisen sivun tarkemmin. "Tulosta tästä todistus, jolla voit kertoa ystävillesi lahjoituksestasi." Ei vittu.

Joskus syksyllä kerroin työpaikalla tuosta tavastani ja minua ylistettiin "pyyteettömästä hyväntekeväisyydestä." Kerroin, että en todellakaan ole pyyteetön, vaan toivon kasvattavani joka vuosi kaksi metsän nopeinta eläintä (tietäjät tietää), jotka kansainvälisen tilanteen perkelöityessä leikkaa rajalla ryssän kurkkuja poikki sissipuukolla.

Haastan kaikki viestin lukeneet, joilla on omasta mielestään joutilasta rahaa, lahjoittamaan lapselle hyvän harrastuksen. Itsehän en tosin koskaan partiossa ollut, joten olen kuulopuheiden varassa.
Kuulopuheet on luotettavia. Ohessa listaa partiossa oppimistani asioista:
- luonnon kunnioitus
- puukon, kirveen ja teräaseiden käyttö
- tulenteko erilaisilla tavoilla
- suunnistus
- erilaisten majoitteiden käyttö
- solmut
- moottoriveneily sekä purjehdus ja näihin liittyvä korjaus ja huolto
- partiojäynät eli räikeän puolelle menevät kepposet
- todella erikoinen huumori
- autolla ajo alaikäisenä
- viinanjuonti alaikäisenä
- tupakointi ja sikarointi alaikäisenä
- tyttöjen vokottelu ties kuinka monennelle pesälle asti
 
Kuulopuheet on luotettavia. Ohessa listaa partiossa oppimistani asioista:
- luonnon kunnioitus
- puukon, kirveen ja teräaseiden käyttö
- tulenteko erilaisilla tavoilla
- suunnistus
- erilaisten majoitteiden käyttö
- solmut
- moottoriveneily sekä purjehdus ja näihin liittyvä korjaus ja huolto
- partiojäynät eli räikeän puolelle menevät kepposet
- todella erikoinen huumori
- autolla ajo alaikäisenä
- viinanjuonti alaikäisenä
- tupakointi ja sikarointi alaikäisenä
- tyttöjen vokottelu ties kuinka monennelle pesälle asti
Helvetin hyvä! Ei mene raha huonoon käyttöön ollenkaan. Homma on Helvetin kovassa nousussa!
 
Kuulopuheet on luotettavia. Ohessa listaa partiossa oppimistani asioista:
- luonnon kunnioitus
- puukon, kirveen ja teräaseiden käyttö
- tulenteko erilaisilla tavoilla
- suunnistus
- erilaisten majoitteiden käyttö
- solmut
- moottoriveneily sekä purjehdus ja näihin liittyvä korjaus ja huolto
- partiojäynät eli räikeän puolelle menevät kepposet
- todella erikoinen huumori
- autolla ajo alaikäisenä
- viinanjuonti alaikäisenä
- tupakointi ja sikarointi alaikäisenä
- tyttöjen vokottelu ties kuinka monennelle pesälle asti
Kaikkiaan hieno harrastus ja portaat aikuisuuteen. 😎
 
Back
Top