Hyviä uutisia Suomesta - kansallista "hyvä me" -selkääntaputtelua

Noh perkele! Rupeatte ukot taallakin rahjaamaan... just tein sienilasagnen tanaan keltavahveroista seka (hyvin) nuorista keltahaperoista (kiitos vinkista, @JR49 !) ja pienesta maarasta pekonia (jep, @Bushmaster , mikaan ei maistu miltaan ilman pienta pekonia :)!) - omaa persiljaa, valkosipulinversoja, kevatsipulia, voita, kermaa, suolaa, mustapippuria ja sitruunanmehua/ raastettua kuorta, ja parmesaania ja suomalaista mustaleima-emmentalia valiin ja lopuksi koristeeksi... hyvalta maistui vaikka vahan myohaan illalla valmistuikin.

Joten veljet tassapa lisaa hyvia sieniuutisia Suomesta, ja vielapa proto-kusisen Hyysarin toimesta:

Aktiivikerääjä nauttii hyvästä sienivuodesta – myytävät tatit päätyvät Italiaan
Polvijärveläinen Voitto Voutilainen kerää tatteja myyntiin seuraavat neljä viikkoa. Parhaina päivinä Voutilainen kerää 60 kiloa herkkutatteja.

1468813999780


POHJOIS-KARJALASSA asuvan Voitto Voutilaisen kesäohjelma meni sekaisin, kun kotiseudulta kuului uutisia: Ensimmäiset herkkutatit ovat nousseet. Niitä on puskenut esiin tavanomaista aikaisemmin.


adfserve
adfserve

Mökillä Nurmeksessa oli jätettävä rantasaunan remontti kesken ja ajettava kotiin Polvijärven tattimetsiin.

NYT Voutilainen on jo kuusikon laidassa. Hän nostaa autosta kaksi päällekkäin pakattua kaupan ostoskoria, suihkuttaa aimo annoksen hyttysmyrkkyä pintaan ja katoaa kuusikkoon.

On alkanut Voutilaisen 17. vuosi, kun hän kerää tatteja myyntiin. Tästä eteenpäin 4–5 viikon ajan rakennusmestarin työstä eläkkeelle jäänyt mies lähtee joka ikinen aamu tattien etsintään kotikunnan tai lähikuntien metsiin, säästä riippumatta.

”Olen aiempaa laiskempi. Herään vasta kuudelta ja seitsemältä olen tatin varressa kiinni. Aikanaan olin aamulla otsalampun kanssa liikenteessä.”

KUUSIKOSSA on varjoisaa ja aluskasvillisuutta on vähän. Ensimmäistä herkkutattia ei tarvitse etsiä pitkään.

”Varmaa ykkösluokkaa ja madoton”, mies sanoo ja poimii hansikkaiden peittämillä käsillä pienen sievän kuusenherkkutatin koriinsa.

Soma sieni päätyy todennäköisesti italialaisen herkkusuun lautaselle. Voutilainen myy keräämänsä tatit sieni- ja marjayrittäjä Loreno Dalla Vallelle, jonka toimipiste sijaitsee aivan Voutilaisen naapurissa.

DALLA VALLE ostaa vuosittain noin 400 000–500 000 kiloa herkkutatteja. Niistä 90 prosenttia menee Italiaan. Kolmosluokan tatit menevät teollisuuden raaka-aineeksi, kakkos- ja ykkösluokan tatit tukkuihin ja ravintoloihin.

Yrittäjä uskoo, että tästä vuodesta tulee surkeaa viime vuotta parempi tattivuosi.

”Yleensä luonto tekee niin, että on yksi huono vuosi ja seuraavana vuonna se antaa takaisin”, Dalla Valle sanoo.

VOITTO VOUTILAINEN sai tattipureman naapuriltaan, joka keräsi herkkutatteja myyntiin. Nykyään Voutilainen kiertää päivän aikana seitsemästä kahdeksaan sienipaikkaa. Samoissa paikoissa hän käy parin päivän välein.

Päivässä kertyy autolla ajoa 20–40 kilometriä ja metsässä kävelyä 5–10 kilometriä. Voutilainen ei siivoa sieniään maastossa vaan palaa usein jo puoliltapäivin kotiin, jossa siivoaa saaliin.

... linkista loput porinat:

http://www.hs.fi/kotimaa/a1468813994638
 
Noh perkele! Rupeatte ukot taallakin rahjaamaan... just tein sienilasagnen tanaan keltavahveroista seka (hyvin) nuorista keltahaperoista (kiitos vinkista, @JR49 !) ja pienesta maarasta pekonia (jep, @Bushmaster , mikaan ei maistu miltaan ilman pienta pekonia :)!) - omaa persiljaa, valkosipulinversoja, kevatsipulia, voita, kermaa, suolaa, mustapippuria ja sitruunanmehua/ raastettua kuorta, ja parmesaania ja suomalaista mustaleima-emmentalia valiin ja lopuksi koristeeksi... hyvalta maistui vaikka vahan myohaan illalla valmistuikin.

Joten veljet tassapa lisaa hyvia sieniuutisia Suomesta, ja vielapa proto-kusisen Hyysarin toimesta:

Aktiivikerääjä nauttii hyvästä sienivuodesta – myytävät tatit päätyvät Italiaan
Polvijärveläinen Voitto Voutilainen kerää tatteja myyntiin seuraavat neljä viikkoa. Parhaina päivinä Voutilainen kerää 60 kiloa herkkutatteja.

1468813999780


POHJOIS-KARJALASSA asuvan Voitto Voutilaisen kesäohjelma meni sekaisin, kun kotiseudulta kuului uutisia: Ensimmäiset herkkutatit ovat nousseet. Niitä on puskenut esiin tavanomaista aikaisemmin.


adfserve
adfserve

Mökillä Nurmeksessa oli jätettävä rantasaunan remontti kesken ja ajettava kotiin Polvijärven tattimetsiin.

NYT Voutilainen on jo kuusikon laidassa. Hän nostaa autosta kaksi päällekkäin pakattua kaupan ostoskoria, suihkuttaa aimo annoksen hyttysmyrkkyä pintaan ja katoaa kuusikkoon.

On alkanut Voutilaisen 17. vuosi, kun hän kerää tatteja myyntiin. Tästä eteenpäin 4–5 viikon ajan rakennusmestarin työstä eläkkeelle jäänyt mies lähtee joka ikinen aamu tattien etsintään kotikunnan tai lähikuntien metsiin, säästä riippumatta.

”Olen aiempaa laiskempi. Herään vasta kuudelta ja seitsemältä olen tatin varressa kiinni. Aikanaan olin aamulla otsalampun kanssa liikenteessä.”

KUUSIKOSSA on varjoisaa ja aluskasvillisuutta on vähän. Ensimmäistä herkkutattia ei tarvitse etsiä pitkään.

”Varmaa ykkösluokkaa ja madoton”, mies sanoo ja poimii hansikkaiden peittämillä käsillä pienen sievän kuusenherkkutatin koriinsa.

Soma sieni päätyy todennäköisesti italialaisen herkkusuun lautaselle. Voutilainen myy keräämänsä tatit sieni- ja marjayrittäjä Loreno Dalla Vallelle, jonka toimipiste sijaitsee aivan Voutilaisen naapurissa.

DALLA VALLE ostaa vuosittain noin 400 000–500 000 kiloa herkkutatteja. Niistä 90 prosenttia menee Italiaan. Kolmosluokan tatit menevät teollisuuden raaka-aineeksi, kakkos- ja ykkösluokan tatit tukkuihin ja ravintoloihin.

Yrittäjä uskoo, että tästä vuodesta tulee surkeaa viime vuotta parempi tattivuosi.

”Yleensä luonto tekee niin, että on yksi huono vuosi ja seuraavana vuonna se antaa takaisin”, Dalla Valle sanoo.

VOITTO VOUTILAINEN sai tattipureman naapuriltaan, joka keräsi herkkutatteja myyntiin. Nykyään Voutilainen kiertää päivän aikana seitsemästä kahdeksaan sienipaikkaa. Samoissa paikoissa hän käy parin päivän välein.

Päivässä kertyy autolla ajoa 20–40 kilometriä ja metsässä kävelyä 5–10 kilometriä. Voutilainen ei siivoa sieniään maastossa vaan palaa usein jo puoliltapäivin kotiin, jossa siivoaa saaliin.

... linkista loput porinat:

http://www.hs.fi/kotimaa/a1468813994638

Go @Fremen

Hesarista emme lue muuta kuin rautaiset sienijutut! Mutta lehti on tabloidkokoisena kääre pikkukaloille.
 
@Vonka , suoritin tuon suomenmorsiamenkuvanryoston muuten Halosepan taannoisesta yhteishaastattelusta Bjorn Wahlroosin kanssa... kuva kertoo kansakunnan tilasta melkein enemman kuin askeinen virke.

Milloinkaan ei pidä antaa pimeyden voittaa! Sisu on myönteisyyttä. Pitää aina uskoa hyvään vaikka olosuhteet näyttäisivät toista. Kerran on Halonen kaatuva! Sen pidin mielessä silloin ja höpötinkin siitä vielä nukkumaan mennessä, että sylki pärskyi rinnuksille.

On ollut kovia aikoja. Kun venäläiset antoivat kauhean manifestinsa ja alkoi sorron aika, eräs nuori säveltäjä teki kappaleen, johon hän laittoi kaiken Suomen historian ja toivon. Sille annettiin myöhemmin nimeksi Finlandia.

Yö ennen päivänkoittoa on kaikkein mustin. Milloinkaan ei saa antaa sen murtaa.

Sodan jälkeen oli jälleen murheellista. Heikoilla toivo loppui. Säveltäjä vanheni mutta ei lannistunut. Kun Ylen pääjohtaja Hella Vuolijoki (Erkki Tuomiojan isoäiti) meni Ainolaan kukkien kanssa onnittelemaan Sibeliusta, hovimestari toi addressin takaisin sanoen: "Isäntä pyysi kertomaan, että hän ei milloinkaan ota vastaan maanpetturia."

Kuunnellaan Finlandia ennen nukkumaan menoa ja ajatellaan, mitä itse voimme tehdä maamme eteen eikä vain sitä ainaista heikon ininää, mitä maamme voi tehdä meidän eteemme.

Ei olla vain omassa tatissa kiinni. :)
 
Jahah no nyt kun tanne heitettiin Sibelius, niin vanhana Cantores Minoreslaisena (eli Stadin Tuomiokirkon poikakuoro) lisaan tahan suomalaisuuden hienoimpiin juttuihin Sibeliuksen, ja erityisesti Karelia Suite:n, joka ei ole mollissa edes!
Tahan liittyy myos Tapiola, mutta siita myohemmin... Sibeliuksen Karelia jotenkin aina lupailee kevatta, ja rajahdyksia. Molemmat sopinevat foorumin teemaan varsin hyvin :). Aina ressuna ootellaa jonpaakumpaa!

 
Mieleeni tuli sellainenkin positiivinen asia että Suomi on varsin vakaa maa.

Suomi on maailman vakain maa – jo viidettä kertaa peräkkäin!
KOTIMAA JULKAISTU 24.06.2015 17:39
44

Lehtikuva


Yhdysvaltalainen Fund For Peace-järjestö on listannut Suomen maailman vakaimmaksi valtioksi. Suomi on pitänyt kärkipaikkaa nyt jo viisi vuotta peräkkäin.

Suomi on ainoa maa, joka tuoreessa raportissa saa erittäin vakaan maan luokituksen. Suomen jälkeen seuraavat maat ovat Ruotsi, Norja, Tanska, Luxemburg, Sveitsi ja Uusi-Seelanti.

Järjestön vuoden 2015 The Fragile States Index-raportti julkaistiin viime viikolla. Järjestö arvioi vuosittain maiden tilannetta kahdellatoista sosiaalisella, taloudellisella ja poliittisella kriteerillä. Maita vertaillaan muun muassa ihmisoikeuksien, julkisten palveluiden, varallisuuden jakautumisen, pakolaisten määrän, turvallisuuden, köyhyyden ja talouden supistumisen sekä kehityksen epätasaisuuden perusteella.
 
Mieleeni tuli sellainenkin positiivinen asia että Suomi on varsin vakaa maa.

Suomi on maailman vakain maa – jo viidettä kertaa peräkkäin!
KOTIMAA JULKAISTU 24.06.2015 17:39
44

Lehtikuva


Yhdysvaltalainen Fund For Peace-järjestö on listannut Suomen maailman vakaimmaksi valtioksi. Suomi on pitänyt kärkipaikkaa nyt jo viisi vuotta peräkkäin.

Suomi on ainoa maa, joka tuoreessa raportissa saa erittäin vakaan maan luokituksen. Suomen jälkeen seuraavat maat ovat Ruotsi, Norja, Tanska, Luxemburg, Sveitsi ja Uusi-Seelanti.

Järjestön vuoden 2015 The Fragile States Index-raportti julkaistiin viime viikolla. Järjestö arvioi vuosittain maiden tilannetta kahdellatoista sosiaalisella, taloudellisella ja poliittisella kriteerillä. Maita vertaillaan muun muassa ihmisoikeuksien, julkisten palveluiden, varallisuuden jakautumisen, pakolaisten määrän, turvallisuuden, köyhyyden ja talouden supistumisen sekä kehityksen epätasaisuuden perusteella.

Tuo tulos hämmästyttää, kun aikansa lukee MP-nettiä, tuntuu että vaara vaanii koko ajan nurkan takana, eikä uni tahdo tulla illalla silmään. :)
 
Matkailubloggarit ylistävät Suomen luontoa ja ihmisiä. Vaikuttaa siltä, että designpääkaupunki-ideat ja Guggenheimit ovat väärä nousukkaiden rasti. Kannonnokka, sauna ja sen sellaiset ovat edelleen meidän juttujamme:

http://www.hs.fi/m/matka/a1422592917559

Tuossa on muuten vinha perä. Viepä keskieurooppalainen kesäiltana mökille järven rantaan. Keskituloinen saksalainen sanoo saunan jälkeen olutlasin ylitse "unbezahlbar", lähi-Idän kuninkaallisten vieraana melkoiseen kestitykseen tottunut italialainen seisoo sähköttömän mökin rannassa nilkkoja myöten järvessä ja katsoo vastarannalle ihmeissään "ei tällaista olekaan", kun odotellaan ahventen paistumista grillissä ja perunoiden kypsymistä Trangiassa.
 
Tuossa on muuten vinha perä. Viepä keskieurooppalainen kesäiltana mökille järven rantaan. Keskituloinen saksalainen sanoo saunan jälkeen olutlasin ylitse "unbezahlbar", lähi-Idän kuninkaallisten vieraana melkoiseen kestitykseen tottunut italialainen seisoo sähköttömän mökin rannassa nilkkoja myöten järvessä ja katsoo vastarannalle ihmeissään "ei tällaista olekaan", kun odotellaan ahventen paistumista grillissä ja perunoiden kypsymistä Trangiassa.

Amen! Ajatella, jos vaikka Helsinki lakkaisi apinoimasta muita ja kilpailemasta Tukholman ja Kööpenhaminan kanssa samasta brändistä ja julistautuisi maailman luontopääkaupungiksi. Tähän se tarvitsisi Espoon ja Vantaan tuen ja kaikille tulisi hyvät hillot. On outoa, että nämä nykyjupit kaupungeissa yrittävät myydä turisteille sitä, mitä turistit eivät täältä lainkaan halua.
 
Amen! Ajatella, jos vaikka Helsinki lakkaisi apinoimasta muita ja kilpailemasta Tukholman ja Kööpenhaminan kanssa samasta brändistä ja julistautuisi maailman luontopääkaupungiksi. Tähän se tarvitsisi Espoon ja Vantaan tuen ja kaikille tulisi hyvät hillot. On outoa, että nämä nykyjupit kaupungeissa yrittävät myydä turisteille sitä, mitä turistit eivät täältä lainkaan halua.

Helsinki voi vielä aivan aidosti tehdä sen. On saaristoa ja on retkeilyalueita. Vähän häppeninkiä ja siinä se. Helsinki on lentokentän ansiosta erittäin saavutettava. Miksi ei toteudu? Koska halutaan samistua niin paljon muiden kanssa....ei haluta eikä uskalleta erottua konseptissa. Onko kyse jopa alemmuudentunteesta? On niin turvallista tehdä samaa kuin stokkilaiset ja köpärit.....Norjalaisethan tekevät jo hiki otsanauhassa nimenomaan luontobrändiään tykö, etumatkaa ollee noin 5 vuotta, jos nyt lähdetään peliin.

Lentokenttä. Hotellitarjonta. Palveluita. Kulttuuria. Hyvät yhteydet. Lyhyet etäisyydet. Helsinki pystyy halutessaan nyhtämään tuohon luontobrändiä niin, että oikein pahaa tekee. Ehkä sitten herätään, kun huomataan, että norskit perhana tekevät touhulla fyffeä ja toisaalta myös tunnettuutta.

Vihreitä on Helsingissä ihan helvetisti. Luulisi siellä herättävän....mutta taitaa fokus olla muualla.....
 
Helsinki voi vielä aivan aidosti tehdä sen. On saaristoa ja on retkeilyalueita. Vähän häppeninkiä ja siinä se. Helsinki on lentokentän ansiosta erittäin saavutettava. Miksi ei toteudu? Koska halutaan samistua niin paljon muiden kanssa....ei haluta eikä uskalleta erottua konseptissa. Onko kyse jopa alemmuudentunteesta? On niin turvallista tehdä samaa kuin stokkilaiset ja köpärit.....Norjalaisethan tekevät jo hiki otsanauhassa nimenomaan luontobrändiään tykö, etumatkaa ollee noin 5 vuotta, jos nyt lähdetään peliin.

Lentokenttä. Hotellitarjonta. Palveluita. Kulttuuria. Hyvät yhteydet. Lyhyet etäisyydet. Helsinki pystyy halutessaan nyhtämään tuohon luontobrändiä niin, että oikein pahaa tekee. Ehkä sitten herätään, kun huomataan, että norskit perhana tekevät touhulla fyffeä ja toisaalta myös tunnettuutta.

Vihreitä on Helsingissä ihan helvetisti. Luulisi siellä herättävän....mutta taitaa fokus olla muualla.....

Vihreät on oikeasti vain kokoomuksen puisto-osasto. Kunnalla demarit ja Pajusen jengi jakavat gryndausedut aika tasan, joten ei tule suunnanmuutosta. Päinvastoin, moni kaupungin luontokohde (vaikka Vartiosaari), joka päätettiin saunan lauteilla rakentamiskohteeksi, on ollut "kehityskiellossa" vuosia eli määrärahaa ei tipu mihinkään, ei vierasvenelaituriin ei maalipurkkiin. Kun se sitten kasvaa puskaa eikä kukaan käy, niin hulluhan se joka ei äänestä rakentamisen puolesta.

Jos kokoomus olisi oikea sijoittaja, hän katsoisi asiaa pitkän aikavälin tuottona ja pitäisi luonnosta kiinni ja kehittäisi nimenomaan sitä ja brändäisi. Jumalaton tuotto verrattuna tähän, että leikitään Köpistä mutta helkkarin paljon kauempana kaikesta. Norja osaa, se on löytämässä juuri tuon polun.

Juu, voihan siinä rohkeuttakin puuttua, mutta ehkä se lyhyt nopea voittokin kiinnostaa vielä.

Myönteistä on se, että tavoitetaan mestaruus keskinkertaisuudessa.
 
Helsinki on lentokentän ansiosta erittäin saavutettava

Lentokenttä. Hotellitarjonta. Palveluita. Kulttuuria. Hyvät yhteydet. Lyhyet etäisyydet.

Kaksi lentokenttää! Toinen sopii liikelentokentäksi, sillä ei joku Forbes tule Airbusilla. Ai niin, se toinen on ollut 20 vuotta kehityskiellossa... :)

Mutta Brommaan porukka tulee, koska siihen tehtiin reunaan vähän uutta naamanpesupaikkaa. Swedu meinasi ensin sulkea mutta sitten äkkäsi että liikelentäminen on tulevaisuuden ala ja tarpeeksi suuri herra tulee omalla koneella investoinnin alla. Niinpä he alkoivat kehittää sitä alasajon sijasta.

Rohkeutta? Hmm. Katsetta huomisen ylikin, sitä me tarvitsemme. Ja oikeilla toimilla saamme uuden nousun, siinä olisi rohkeutta ja sisua!
 
Myönteistä on se, että tavoitetaan mestaruus keskinkertaisuudessa

Globaalissa kisassa keskinkertaisuudella ei nousta palkintopallille ja pistesijatkin tahtovat jäädä haaveeksi.

Luontoarvojen ja kulttuurimme parhaiden osien brändäys olisi sijoitus tulevaisuuteen. Parasta siinä on se, että useimmiten riittäisi, kun esittäisimme asiat aivan arkipäiväisinä. Eli mitään yliyrittämistä ei edes tarvita.

Suomessa ei ymmärretä lentoliikenteen arvoa. Se on mm. matkailulle aivan elinehto. Kaikenlaiselle palvelu- ja kongressitoiminnalle se on sitä vielä enemmän. Lentoliikenne kehittyy koko ajan ja asemamme "saarena" paranee, kun hoidamme lentoliikenteen sille tasolle kuin pitää. Malmin lentoasema on ilman muuta arvo, jota pitää kehittää.

Hyvin organisoitu ja riittävä infra lentoliikenteelle on myös turvallisuuspoliittinen tekijä.
 
Rohkeutta? Hmm. Katsetta huomisen ylikin, sitä me tarvitsemme. Ja oikeilla toimilla saamme uuden nousun, siinä olisi rohkeutta ja si

Ja kai meidän pitää hoitaa myös osamme sukupolvien jatkumossakin? Ei riitä, että elämme osamme, kyllä tulevillekin polville pitää luoda alustaa pärjätä. Tämä tahtoo helposti unohtua, mutta olemme sen aidosti velkaa meitä edeltäneille sukupolville.
 
Globaalissa kisassa keskinkertaisuudella ei nousta palkintopallille ja pistesijatkin tahtovat jäädä haaveeksi.

Luontoarvojen ja kulttuurimme parhaiden osien brändäys olisi sijoitus tulevaisuuteen. Parasta siinä on se, että useimmiten riittäisi, kun esittäisimme asiat aivan arkipäiväisinä. Eli mitään yliyrittämistä ei edes tarvita.

Suomessa ei ymmärretä lentoliikenteen arvoa. Se on mm. matkailulle aivan elinehto. Kaikenlaiselle palvelu- ja kongressitoiminnalle se on sitä vielä enemmän. Lentoliikenne kehittyy koko ajan ja asemamme "saarena" paranee, kun hoidamme lentoliikenteen sille tasolle kuin pitää. Malmin lentoasema on ilman muuta arvo, jota pitää kehittää.

Hyvin organisoitu ja riittävä infra lentoliikenteelle on myös turvallisuuspoliittinen tekijä.

Pienellä panostuksella saisi suuren tuoton. Kaikki on jo valmiina eli se sisältö.
 
Suomessa ei ymmärretä lentoliikenteen arvoa. Se on mm. matkailulle aivan elinehto. Kaikenlaiselle palvelu- ja kongressitoiminnalle se on sitä vielä enemmän. Lentoliikenne kehittyy koko ajan ja asemamme "saarena" paranee, kun hoidamme lentoliikenteen sille tasolle kuin pitää. Malmin lentoasema on ilman muuta arvo, jota pitää kehittää.

Hyvin organisoitu ja riittävä infra lentoliikenteelle on myös turvallisuuspoliittinen tekijä.

Veli Baikal ei ole ihan tarkistanut faktoja :)

Helsinki-Vantaalle on sijoitettu miljardeja, ja laitetaan koko ajan lisää. Kannattaa lukea tuo pitkä ja perusteellinen artikkeli linkin takaa, laitoin vain alkua tuohon.

http://www.lentoposti.fi/uutiset/he..._on_yksi_suomen_suurimmista_rakennustyomaista

Helsinki-Vantaan laajennus on yksi Suomen suurimmista rakennustyömaista
11.08.2015 - 18:19

Helsinki-Vantaan matkustajaterminaalin ja asematasoalueen rakennustyömaat ovat yksi Suomen suurimpia urakoita. Varsinaisten rakennustöiden odotetaan pääsevän vauhtiin keväällä 2016. Euroopan ja Aasian yhteyksien kehittäminen tuo Helsinki-Vantaalle ennusteiden mukaan yli 20 miljoonaa vuosittaista matkustajaa jo vuonna 2020.

Hankkeen avulla pyritään vahvistamaan Helsinki-Vantaan asema kiristyvässä kilpailutilanteessa sekä varmistaa Suomen hyvien lentoyhteyksien säilyminen. Lentoaseman kapasiteetin lisääminen mahdollistaa kasvun.
 
Ja kai meidän pitää hoitaa myös osamme sukupolvien jatkumossakin? Ei riitä, että elämme osamme, kyllä tulevillekin polville pitää luoda alustaa pärjätä. Tämä tahtoo helposti unohtua, mutta olemme sen aidosti velkaa meitä edeltäneille sukupolville.

Kunpa ketjun voisi lukita tähän viestiin, ennen kuin joku kansallismieliseksi naamioitunut sabotööri iskee kertomaan, miksi Suomessa kaikki on niin päin (mitä) Vittua.
 
Back
Top