Ihmissalakuljetus välimerellä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
heinäkuu 18, 201914:42
Peiteoperaatio paljasti: Välimeren ihmissalakuljettajat ja vapaaehtoisjärjestöt yhteistyössä


Italialaiset journalistit selvittivät, toimivatko ihmissalakuljettajat Libyassa ja Välimerellä yhteistyössä vapaaehtoisjärjestöjen kanssa. Tele-, viesti- ja sijaintitiedot paljastavat, että osapuolet kommunikoivat keskenään. Saksan ulkoministeriö ei kiinnostunut paljastuksesta. Asiasta uutisoi saksalaislehti Tichys Einblick.

Saksan ulkoministeriön kanta on, ettei toivo pelastetuksi tulemisesta Välimerellä motivoi meren ylityksiä merikelvottomilla aluksilla. Motivaatio johtuu lähtömaiden köyhyydestä.
Salvini väitti tienneensä osapuolten viestinnästä
Italian sisäministeri Matteo Salvini kertoi muutama päivä sitten tietävänsä ihmissalakuljettajien ja Välimerellä operoivien vapaaehtoisjärjestöjen välisestä viestinnästä. Vapaaehtoisjärjestöt ovat kiistäneet väitteen tähän asti ja kertoneet vain partioivansa merellä ja osuvansa toisinaan sattuman kaupalla pelastustehtäviin.
Libyalla on Benghazin kaupungin länsipuolista rantaviivaa kuitenkin noin tuhat kilometriä. On helppo päätellä, että kun tällä alueella partioi vain muutama vapaaehtoisjärjestön alus niin voidaan puhua kertakaikkisen satumaisesta pelastusonnesta ottaen huomioon ihmissalakuljettajien käyttämät alukset.
Näillä veneillä kun ei ole tarkoituskaan päästä Välimeren ylitse. Eivätkä kyseisten alusten siirtolaiset hädän iskiessä voi odottaa kauaa pelastusta.
Siirtolainen kertoi tarinansa
Libyalainen siirtolainen kertoi tarinansa siitä, miten hän pääsi Italiaan. Hän otti Facebookissa yhteyttä ihmissalakuljettajaan. Siirtolainen oli kysynyt huolissaan matkan turvallisuudesta. Ihmissalakuljettaja kertoi, että vapaaehtoisjärjestöjen pelastusalukset tietävät sijainnit. Heillä on myös vapaaehtoisjärjestöjen puhelinnumerot varmuuden vuoksi.
Kyseinen salakuljettaja peri matkasta 1 600 euroa.
Toimittaja tekee peiteoperaation
Italialaistoimittaja suorittaa peiteoperaation ja tiedustelee asiaa ihmissalakuljettajalta. Salakuljettaja varmistaa siirtolaisen puheet puhelinliikenteestä vapaaehtoisjärjestön kanssa.
Tichys Einblickin artikkelissa on Youtube-videolinkki italialaiseen tv-ohjelmaan, jossa peiteoperaation kulku selviää.
Espanjalainen vapaaehtoisjärjestö Open Arms kiistää tuntevansa artikkelissa mainittua ihmissalakuljettajaa.
Suomessa sisäministeri Maria Ohisalo (vihr.) emännöi EU:n sisäministerikokousta, jonka tavoitteena on saada jaetuksi näitä Italiaan päätyviä ja pelastettuja siirtolaisia eri EU-maihin.
HENRI ALAKYLÄ
 
Ullatus. Ei niinkään takaapäin vaan täysin oletetusti. Oman mission eteenpäin punkeminen on henkisesti isompi asia kuin kansalliset rajoitteet...
 
Olen hyvin huojentunut, ettei Afrikassa ole naisilla, lapsilla eikä vanhuksilla mitään hätää esim ilmastonmuutoksen vuoksi.

Huolestuttavaa on, että nuoret ja riuskat miehet ovat niin suuressa ahdingossa, että viileämpiin (cool) oloihin on lähdettävä ihan henkensä kaupalla.

Maria, syli auki nyt!
 
1 hr ·

14 EU-maata, mukaan lukien Suomi, ovat sopineet Süddeutschezeitungin mukaan pakolaisten jakojärjestelmästä. Yksityiskohtia ei ole vielä kerrottu. Vapaaehtoiset avustusjärjestöt valmistautuvat lähettämään aluksiaan Libyan edustalle, lehti kertoo.
https://www.sueddeutsche.de/politik...aH6VZjymoTf_7VldDYa8ALy_DFeqLYvLzn2hdoNrxlJwk


1 hr ·

Ranskan presidentin mukaan 14 EU-maata on hyväksynyt periaatten Välimeren pakolaisten jakamisesta. Kahdeksan valtiota, mukaan lukien Suomi, ovat vakuuttaneet lisäksi „aktiivisen“ osanottonsa, uutisoi aamun Tagesspiegel-lehti.

Jutun mukaan Saksa, Ranska, Portugali, Luxemburg, Suomi-Finnland, Liettua, Kroatia ja Irlanti ovat nämä "aktiivit", kuutta muuta ei Macron nimeä...... Vastaan ovat ainakin Puola, Italia, Malta ja Unkari.
 
heti alkoi tapahtua kun saatiin vihreiltä sisäministeri, "eduskunnassahan on liikaa valkoisia miehiä".

sorosin laivat ovat jo Libyan läheisyydessä.

VIHAPUHE on toinen mistä kuullaan lähiviikkoina!!

Ranska ja Saksa kun siirtyvät Italian tielle niin tulee muutos.
 
Viimeksi muokattu:
Helmikuu 12, 202014:22
Itävalta aikoo torpata EU:n Välimeren aluspartiot

Laittomat-siirtolaiset-640x320.jpg


Itävalta aikoo käyttää veto-oikeuttaan estääkseen EU:n aluspartiot Välimerellä, uutistoimisto Reuters kertoo. Italian ex-sisäministeri Matteo Salvini lakkauti operaatio Sofiana tunnettu meripartioinnin viime maaliskuussa.
Itävallan liittokansleri Sebastian Kurz kertoi, ettei maa hyväksi meripartioita, sillä Itävalta on yksi siirtolaisten kohdemaa. Itävallan mukaan mereltä pelastettuja ihmisiä ei pitäisi tuoda Eurooppaan.
Itävalta toteaa mereltä Eurooppaan kuljetettujen siirtolaisten rohkaisevan muita lähtemään Välimerelle paremman elintason vuoksi.
Italia olisi uuden vasemmistohallituksen myötä valmis käynnistämään Sofian uudelleen. Sofian uudelleenkäynnistys tarvitsee kaikkien 27 EU-maan yksimielisen hyväksynnän.
HENRI ALAKYLÄ
 
Omaa viestiäni lainaten:

"Osalle kyseessä on bisnes ja bisneksen tekijöitä on ainakin kahdenlaisia (ja nyt en laske lukuun niitä bisnesmiehiä jotka Afrikan puolella keräävät voitot). Osalle kyseessä on bisnes valtiovallan taholta eli firmat ja yhteisöt toimivat varoin joita valtio antaa ja firmat/yhteisöt sitten huolehtivat pakolaisista - Suomessakin tätä esiintyy. Osalle kyseessä on taasen laittomaan siirtolaisuuteen pohjautuva bisnes esim. rikollisliigat, jotka käyttävät kymmeniä tuhansia pakolaisia halpatyövoimana eri tahoilla (Italiassa ja Espanjassa maanviljelyksestä alkaen) ja nämä tahot ottavat mielellään vastaan nämä tuhannet orjat töihin plantaaseilleen ja tehtaisiinsa ja kun moni on laiton siirtolainen, seuraus on se, että heistä ei välitetä ja toisaalta omistajilleen he ovat karjaakin huonommassa asemassa - hyödyttömästä on helppoa päästä eroon."

Aihetta on käsitelty useiden artikkelien ohella ainakin sivuten Roberto Savianon teoksessa Gomorra ja jonkun verran aihe sai muistini mukaan huomiota Lirio Abbaten teoksessa Mafian naiset. Eli myös mafia on ulottanut lonkeronsa - välikäsiensä kautta - tähän bisnekseen.

vlad.
 

 
Back
Top