Ilmastopsykoosi -ketju

ja taas pikkasen lisää "painetta suoniin"....:whistle:

lainaus jutun alusta:

Summary: The latest chapter of the climate campaign consists of warnings about a coming mass extinction of species. Here is a stunning analysis of these claims by Gregory Wrightstone. This made a big impact at Wednesday’s House hearings. I doubt you will see this in the news (it does not fit the narrative).

 
Insinöörin järjellä: Lentämistä pitäisi rajoittaa ankarasti ja runkorahdin siirtyä ydinsähköllä liikkuviin juniin.

Noilla toimenpiteillä on suurin merkitys liikenteen CO2 päästöihin.

Yllättävän vähän noista puhutaan. Täälläkään ei kukaan maininnut noita. Keskustelu keskittyy 'pipertelyyn' eli jauhelihasta ja sähköautosta jauhamiseen.

Pipertely on trendikästä, tolkun tekemiset eivät niinkään. Propellit ja paneelit joka torppaan, lihan sijaan ituja lautaselle jne.

https://www.tekniikkatalous.fi/tekn...ntymiseen-jopa-4-miljardilla-tonnilla-6765441
 
@Heikki tykkää pelastaa maapallon maksamalla veroja... :LOL:

Koko populaatio eli reilut 7.7mrd tallaa maapalloa tällä hetkellä...

:unsure: Yksi ihminen kykenee tuottamaan 390g/vrk hiilidioksidia - pelkästään hengittämällä.
Suomalaisten osuus (vrt piirakka) populaatiosta on n. 0,8 promillea.

Suomessa aiotaan pelastaa koko maapallo päättämällä nostaa meidän veroja ja rajoittamalla ruuantuotantoa ja ruokailutottumuksia radikaalisti, muuttamalla koko autokanta sähkölle (=>josta muuten hiilijalanjälki kylläkin kasvaa, mutta on globaalisti tosin merkityksetön), koululaisten lakkoilulla perjantaisin, ja aikuisten synnytyslakkoilulla,
ottamalla tänne lisää hiilidioksidin tuottajia :giggle:

piirakka_o – Kopio.jpg
 
Meninkö minä nyt oikeasti sinulle noin tunteisiin? :D

Jos taas yrität minua trollata, voit lopettaa suosiolla - perheestä löytyy teinejä, olen melko hyvin tullut immuuniksi...
 
Meninkö minä nyt oikeasti sinulle noin tunteisiin? :D

Jos taas yrität minua trollata, voit lopettaa suosiolla - perheestä löytyy teinejä, olen melko hyvin tullut immuuniksi...

En minä sinua "trollaa" eikä minua harmita sinun sokea uskosi tähän ilmastonpelastamis -valhepropagandaan ect, vaan olen yrittänyt ystävällisyyttäni auttaa sinua ymmärtämään toisenlaisen, järkevän näkökulman ilmastonmuutos-hihhulointi valheen lävitse ja mistä tässä on oikeasti kyse :unsure:.. mutta jos sulle kelpaa ilmastomuutospropaganda ilman kriittistä ajattelua, niin mulle ihan sama, omapahan on valintasi...:whistle::geek:
 
Ihan täysi koppimopo ja sellaiset autot eivät Suomessa ole koskaan myyneet. Jos tuo kaupaksi Härmässä menisi, niin johan se Smart forFour electric ja Volkswagen e-Up olisivat myyneet.

Tuolle on olemassa oma asiakassegmenttinsä, jossa se tulee käymään kaupaksi paremmin kuin e-Up. Syynä tuhansia euroja halvempi hinta ja parempi range (160 vs. 265).
 
En minä sinua "trollaa" eikä minua harmita sinun sokea uskosi tähän ilmastonpelastamis -valhepropagandaan ect, vaan olen yrittänyt ystävällisyyttäni auttaa sinua ymmärtämään toisenlaisen, järkevän näkökulman ilmastonmuutos-hihhulointi valheen lävitse ja mistä tässä on oikeasti kyse :unsure:.. mutta jos sulle kelpaa ilmastomuutospropaganda ilman kriittistä ajattelua, niin mulle ihan sama, omapahan on valintasi...:whistle::geek:
Luitkohan sinä lainkaan kommenttejani? Mielestäni sanoin hyvinkin selkeästi, ettei minulle oikeastaan ole väliä, onko ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos totta vai ei - ne toimet, mitä tehdään sen vähentämiseksi, ovat mielestäni joka tapauksessa hyvä asia.

(Todellakin toivon, että olet oikeassa.)
 
Kommentti: Teollisuuden ja autoilun päästöt saisi alas jopa tuskattomasti – jos löytyisi poliittista halua

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006124974.html


Tuo kommentti on heikkoa journalismia ja jälleen osoitus siitä, että meille ohjeita kirjoittelevat lähinnä vähäjärkiset. Siis ainakin ne ohjeet, mitä lehdissä on painettuna.

Sivukommentti: Journalismi on nykyään matalapalkka-ala, jonne päätyvät töihin yhteiskunnan luuserit ja hipit. Nuo ihmiset sitten kirjoittelevat meille muille ohjeita ja direktiivejä, kuinka asioita pitäisi ratkoa. Ennustus: suurin osa asoista tulee menemään päin vittua. Kuten meni jo Saksassa (Energiewende: Ydinvoimalat kiinni ja hiilivoimalat käyntiin. Olipa fiksu veto?)

Sitten itse asiaan:

Taloussanomien toimittelija on sitä mieltä siis että sähköautoilu pelastaa ilmaston. Olisi kannattanut tehdä kotiläksyt paremmin.

Lainaus artikkelista: " Sähköautoja siis, se ratkaisee monta asiaa. Ellei satu olemaan sähköautoskeptikko. Arvioiden mukaan sähköautot tulevat polttomoottoriautojen hintojen tasoille vuoden 2023–2025 tienoilla.Eikä vielä sitäkään, että isolla osalla suomalaisia ei ole varaa tai halua pistää 30 tonnia uuden sähköauton hankintaan."

En ole sähköautoskeptikko, mutta joudun huomauttamaan sen tosiasian, että sähköauton VALMISTAMINENKIN aiheuttaa CO2 päästöjä. Lisäksi sähköauto käyttää voimanlähteenään sähköenergiaa - ja se millä se tuotetaan ja mitkä ovat siirtohäviöt, on merkitystä.

Sähköauto ei itseasiassa ole niin vihreä valinta kuin mitä ituhipit luulevat.

Oheisessa artikkelissa vähän parempijärkisempi (?) toimittaja tekniikan puolelta yrittää* edes avata asiaa vähän monipuolisemmin. https://www.tekniikkatalous.fi/tekn...oa-koko-energiapalettia-ja-elinkaarta-6752745

* kirjoitin yrittää, koska monen vihaisen kommentaattorin mielestä, siellä on nimekkäitäkin nimiä joukossa, ei tuokaan artikkeli ihan moitteeton tainnut olla - aihe on ilmeisesti liian vaikea toimittajille kirjoittaa? No minähän varoitin jo avauksessa, että journalisteiksi ei päädy nykyään kansakunnan penaalin terävimmät kynät...

Ainakin minun silmääni nuo luvut näyttävät noin nopeasti vilkaistuna siltä, että parhaimmillaankin - siis parhaimmillaan ja posiitiivisesti tulkittuna, sähköautoilla saavutetaan optimiolosuhteissa pienehkö säästö liikenteen CO2 päästöihin kun tarkastelleen koko elinkaaren aikaisia päästöjä vs. polttomoottoriautoihin. Sähköauton elinkaaren mittaiset päästöt ei ole alkuunkaan sitä tasoa millä sähköautoja lobataan meille heikkotasoisten journalistien toimesta eli keskitytään vain ajonaikaisiin päästöihin! Ei todellakaan mitään "puhdasta autoilua". Tuohon pienehköön CO2 säästöön päästäksemme on kuitenkin tehtävä massiivisia infrastruktuuri-investointeja. On vaihdettava autokanta, on paranneltava sähkönjakelua yms. Nyt nouseekin sitten ajatus, että voisiko niitä investointeja tehdä jonnekin muualle ja saavuttaa parempia tuloksia? Vaihtoehtoistarkastelut yleensä puuttuvat näistä journalistien sepitelmistä. Niin tuostakin.

Jos taas on skeptikko ja pessimisti, niin sähköauto on jopa tehokasta modernia polttomoottoriautoa (esim. pikkudiesel) kamalampi vaihtoehto. Kannattaa muistaa, että polttomoottoriautojakin voi ajaa nykyään biovaihtoehdoilla. Biokaasu on yksi, mutta onhan sitä bioetanolia ja biodieseliäkin (RME) olemassa. Molemmissa pienempi hiilijalanjälki kuin fossiilisissa vastaavissa polttoaineissa.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni sanoin hyvinkin selkeästi, ettei minulle oikeastaan ole väliä, onko ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos totta vai ei - ne toimet, mitä tehdään sen vähentämiseksi, ovat mielestäni joka tapauksessa hyvä asia

Mielestäni tämä on ihan järkevä tulokulma asiaan. Tai järkevä ja järkevä, järkevä varmaan siksi, että se on lähellä omaa kantaani. :giggle: Ja kun touhuun mennään järkikulta kainalossa, niin säästytään turhilta taloudellisilta vahingoilta ja skismoilta.
 
Kiinan lisääntyvä sähköautoilu pelastaa Kiinan osalta ilmastonmuutoksen vastaisen taistelun. Se voi hyvällä omallatunnolla rakentaa 1200 uutta hiilivoimalaa.:)

...joilla tuotetaan sähköä niihin sähköautoihin? Hiilisähköautot...

Kiinan sähköautointoilun takana ei luultavasti ole ilmastokysymykset vaan strateginen suunnittelu, jolla vähennetään riippuvuutta tuontipolttoaineista.

Kun pirssit liikkuu hiilellä - jota Kiinalla on kosolti omasta takaa - voi vihtuilla ja pomottaa muuta maailmaa ilman pelkoa että autot lakkais liikkumasta.
 
Mielestäni tämä on ihan järkevä tulokulma asiaan. Tai järkevä ja järkevä, järkevä varmaan siksi, että se on lähellä omaa kantaani. :giggle: Ja kun touhuun mennään järkikulta kainalossa, niin säästytään turhilta taloudellisilta vahingoilta ja skismoilta.

Valitettavasti näyttää siltä että rationaalinen ajattelu on muutettu "ilmastonmuutos vastaiseksi toiminnaksi", joka pitää joillain "laillisilla" keinoilla kieltää kuten on tapahtumassa"vihapuheen" jne kohdilla... saman sylttytehtaan aikaansaannosta ja tuoteta nä kuitenkin ovat...:unsure:.... ja kaikki se kuulostaa niin kovin tutulta retoriikalta itäisen naapurimme menneisyydestä :whistle::cry::censored:
 
Viimeksi muokattu:

Vinkki: kaatopaikat.

Jotenkin voisi kuvitella kaatopaikkojen metaanituotannon olevan suhteellisen vakio.
Tuossa artikkelissa kun ihmetellään metaanipitoisuuksien voimakasta heittelyä. Artikkelin yhdessä virkkeessä kyllä todetaan, että suurin osa tiedemiehistä pitää metaanilähteinä luonnollisia lähteitä, mutta eipä se taas estänyt linkittämästä asiaa puhtaasti spekuloiden ja joka kulmasta ilmastonmuutokseen lehmänpieruja myöten.
 
[QUOTE="Falangi, post: 742893, member: 2393"
Joo mutta viimeistään siinä vaiheessa kun hiilihiilidioksilautasta alkaa ilmestyä yliluonnollisia mörköjä, jotka syövät ihmisiä suihinsa Stephen Kingin The Mistin malliin niin kannattaa laittaa korkki kiinni. :alien::devilish:
[/QUOTE]
Mörkö mainittu !pic_5_1275088584_k1275068635_651.jpgpic_5_1275088584_k1275068635_651.jpgpic_5_1275088584_k1275068635_651.jpgpic_5_1275088584_k1275068635_651.jpgpic_5_1275088584_k1275068635_651.jpgpic_5_1275088584_k1275068635_651.jpgpic_5_1275088584_k1275068635_651.jpg
 
Tässä ainakin itselleni hiukan yllättävä tuore uutinen... globaali lääketeollisuus on ohittanut autoteollisuuden hiilidioksidipäästöjen synnyttäjänä.

Big Pharma emits more greenhouse gases than the automotive industry.


Image result for pills pics
Lopettakaa heti tämä touhu (paitsi vaaleanruskeat joissa on Mitsubishin logo :alien:).
 
Back
Top