Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ostavat pienen finskifirman pois...
Elähä sie hättäile... ex-akseeli edustaapi suomalaista huumorintajjua.Piirsin kuvan josta käy ilmi mistä ilmastokeskustelussa on kyse.
Tämä tilastokeskuksen kuva on niin hyvä, että käytin sitä pohjana:
Katso liite: 30629
Uuteen kuvaan otin mukaan Intian jonka päästöt ovat kasvaneet tasaisesti. Kiinan päästökasvuarvio perustuu siihen, että aikovat lisätä hiilivoimakapasiteettia 30% vuoteen 2030 menessä.
Kuvasta käy ilmi missä ilmastokeskustelussa on kyse. On kolme eri vaihtoehtoa
- Jatketaan kuten ennenkin
- Eurooppa on hiilineutraali 2050
- Eurooppa on hiilineutraali 2030
Kuvassa Euroopan käyrä haarautuu ja vaihtoehdot näkyvät kolmena eri viivana.
Katso liite: 30628
Ps. Suomi ei ole unohtunut kuvasta. X-akseli esittää suomea.
Enpä löydä juttua enää mutta tässä on sama kuvaMissä tilastokeskusken jutussa tarkalleen toi kuva oli?
Kun puhutaan hiilijalanjäljestä, voitaisiin puhua fossiilisten polttoaineiden kohdalla myös ruplajalanjäljestä. Esim. ajan työpaikan autolla työajoja n. 40 000 km vuodessa, auton kulutus on 8,3 l/100 km dieseliä. Jos Urals-oilin hinta on esim. 62 $ barrellilta, menee Putinin kirstuun joka vuosi n. 530 euroa. Sovelsin Nesteen laskukaavoja nesteen referenssimarginaali-laskenta. Uralsin osuus Nesteellä 65% ja raakaöljystä saadaan 46% diesel-laatuja.
« : 09.06.2019, 15:29:19 »
Saksalaislehden jutussa mielenkiintoisia näkemyksiä siitä, mitä kaikkea vihervasemmiston varsin globaalisti harjoittaman nykymenon taustalta voi löytyä. Samanlaisiin johtopäätöksiin päätyi helposti jo vuoden 2015 matukriisiä seuratessa. Silloin myös hulluutta ajettiin putkeen sellaisella vimmalla, että jokin looginen (mahdollisesti hyvinkin kaheli) selitys sille täytyi löytyä. Todellisia syitä ei ole tapana kertoa yleisölle, koska edesvastuu. Yleisölle on varattu vain sumua ja muuta taikapölyä.
Lainaus
Lihavoinnit mun.Teollisuuden alasajo
Auto on sosialismin vihollinenJunge Freiheit 7.6.2019 juttu saksaksi
Kun Henry Ford aloitti noin sata vuotta sitten autojen tuotannon liukuhihnoilla, niin hän loi esikuvan halvalle teolliselle massatuotannolle ja teollisuusyhteiskunnalle. Tämä mahdollisti kaikkien hyvinvoinnin ja romutti maailmanlaajuisen sosialistisen vallankumouksen pohjan.
Tämän seikan havaitsivat myös Saksa "1968 vallankumoukselliset", kun he odottivat turhaan tukijoita työväenluokasta. Jo tuolloin hyvinvoinnin taso oli kuitenkin melkoisen korkea ja monilla oli jo oma auto, joka antoi heille aivan uudenlaisen liikkumavapauden ja teki heistä luksusvälineen ylpeitä omistajia.
Kapitalismin symboli
He eivät myöskään olleet enää köyhiä ja riistettyjä proletaareja. Autosta oli muotoutunut jo menestyksekkään kapitalistisen järjestelmän symboli, jota sosialistimaissa elävät ihmiset kadehtivat. Tästä syystä myös sosialisti-ideologimme havaitsivat, että he eivät saisi riittävästi kannattajia omalle utopialleen muuten kuin vahingoittamalla hyvinvointimme perustana olevaa saksalaista teollisuutta niin pahoin kuin mahdollista ja tekemällä autosta niin kalliin, että tavallisella ihmisellä ei olisi siihen enää varaa.
Tällaista taistelua ei voitu tietenkään käydä avoimesti. Siksi he päätyivät taktisesti jalostuneempaan ideaan ja ryhtyivät soluttautumaan syntymässä olevaan - alun perin porvarilliseen - vihreään liikkeeseen hyväksikäyttääkseen sitä omiin tarkoitusperiinsä. Vasemmistomedian voimakkaasti tukemana he onnistuivat ajanmittaan käyttämään yhä enemmän ilmasto- ja luonnonsuojeluteemoja teollisen hyvinvointiyhteiskuntamme vastaisena aseena.
Kaikki alkoi taisteluna halpaa energiaa tuottavia ydinvoimalaitoksia ja niitä teollisuudenaloja vastaan, joiden väitettiin olevan vastuussa väitetyistä "metsäkuolemista". Päävihollinen oli kuitenkin auto, koska saksalaisena vientimenestystuotteena se ei pelkästään ollut ratkaisevassa osassa hyvinvointimme kannalta, vaan se tarjosi kansalaisille myös vapautta, joka ei ollut sosialismin hengen ja ihanteen mukaista.
Tavoite: Autoliikenteen vaikeuttaminen
Vihamielinen taistelu autoja vastaan alkoi jo 1970-luvun puolivälissä, kun sosiaalidemokraattien hallitsemissa suurkaupungeissa alettiin taistella "vapaa kyyti vapaille kansalaisille" (freie Fahrt für freie Bürger) ajatuksen puolesta. Tavoitteena oli autoliikenteen vaikeuttaminen poistamalla parkkipaikkoja, sulkemalla tieosuuksia ja estämällä kiertoteitä. Myös taajamien ohitusteitä ja tärkeiden valtateiden rakentamista sabotoitiin niin paljon kuin mahdollista. Vihreää liikettä käytettiin häikäilemättä hyväksi autoilijoiden simputtamiseen. Myös useat mediatahot osallistuivat tähän autoilijoiden vastaiseen propagandatyöhön.
Auto on elintärkeä teolliselle yhteiskunnallemme, koska useat miljoonat ihmiset pääsevät työpaikoilleen kohtuullisessa ajassa vain sen avulla. Tämän seikan sosiaalidemokraattien "työntekijöiden edustajat" jättivät huomiotta - kuten myös sen seikan, että teollinen kilpailukykymme maailmanmarkkinoilla on kiinni myös sujuvasta ja toimivasta kuorma-autoliikenteestä. Auto- ja kuorma-autoliikennettä vastustavat ovat tästä syystä tuhoamassa hyvinvointimme perustaa.
Sosiaalidemokraattien mukautumispolitiikka johti vasemmistolaiseksi teollisuusvihamieliseksi puolueeksi mutatoituneen Vihreät-puolueen vahvistumiseen. Nyt vihreät ovat tekemässä sosiaalidemokraattisesta puolueesta (SPD) sirpaleryhmää. Sosiaalidemokraatit ovat kuitenkin aivan itse vastuussa tästä, sillä omaksumalla vihreiden teesit he ovat pettäneet oman äänestäjäkuntansa teollisuustyöpaikkojen suojelemiseen liittyvät intressit.
Lähes totalitaarinen ilmastouskonto
Ilmastopropaganda, jonka tarkoitus oli alun perin tyrkyttää väkisin kansalaisille kannattamattomia tuulipropelleja ja aurinkokennoja, on tällä välin muuttunut itseisarvoksi ja siitä on tullut lähes totalitaarinen ilmastouskonto, johon kuuluvat hysteeriset maailmanloppua koskevat profetiat.
Se on ideaalinen ase sosialisteille teollisuusyhteiskuntamme ja hyvinvointimme likvidoimiseksi. Korkeilla CO2-veroilla ja vastaavilla päästöihin kohdistuvilla maksuilla Saksan autoteollisuus voidaan laajalti "eliminoida". Ulkomaiset kilpailijamme odottavat jo tätä.
On täysin käsittämätöntä, että "kansanpuolueet" unioni (CDU/CSU) ja sosiaalidemokraatit ovat lähteneet mukaan tähän itsemurhahankkeeseen toiveenaan voittaa vihreiltä äänestäjiä. He tulevat saavuttamaan aivan päinvastaisen tuloksen - kuten viimeisimmät vaalit osoittivat - ja samalla he tuhoavat suuria määriä kallisarvoisia työpaikkoja.
Saksalla ei ole vaikutusvaltaa ilmastoon
Lähes hulluutta hipovan saksalaisen ilmastopropagandan epäloogisuus on nähtävissä jo tilastolukujen perusteella. Maapallon kolme suurinta CO2-tuottajaa ovat USA, Kiina ja Intia. Ne tuottavat yhdessä jo yli puolet ihmisen aiheuttamista CO2-päästöistä ja ne eivät aio (kuten ei myöskään suurin osa muistakaan maista) vaarantaa työpaikkojaan rajoittamalla CO2-päästöjään.
Tätä taustaa vasten Saksan maailmanlaajuisesti naurettavan vähäisillä CO2-päästöillä (2% maailman kokonaispäästöistä) on vain häviävän pieni merkitys maailman ilmaston kehittymisen kannalta, riippumatta siitä kuinka vahvasti ihmisen tuottamat CO2-päästöt sitten tosiasiassa vaikuttavat maailman ilmastoon. Se taas kuuluu matemaattisen logiikan ja "joukko-opin" perusteiden alaan.
16.6. 16:38
Kultaranta-keskusteluja edeltänyt tiedotustilaisuus päättyi - ilmastonmuutos on Niinistön mukaan edelleen suurin turvallisuusuhka Suomelle
Tiedotustilaisuuden lopuksi presidentti Niinistöä pyydettiin vielä nimeämään, mitkä ovat tällä hetkellä Suomen suurimpia turvallisuusuhkia. Niinistö totesi yksiselitteisesti, että suurin uhka on yhä ilmastonmuutos.
Voi helvetti taas. Kai se lumi kesäkuussa Grönlannissakin sulaa? Jared Diamondin "Collapse" kirjasta kannattaa lukea viikinkien Grönlannin siirtokuntaa koskevat luvut jos tuo tekee vaikutuksen. Viikingit meinaan viljelivät siellä maata, tai oikeammin harrastivat enimmäkseen karjataloutta. Eli korjasivat heinää elukoilleen. Heinä ei oikein lumen alla kasva...
Voi helvetti taas. Kai se lumi kesäkuussa Grönlannissakin sulaa? Jared Diamondin "Collapse" kirjasta kannattaa lukea viikinkien Grönlannin siirtokuntaa koskevat luvut jos tuo tekee vaikutuksen. Viikingit meinaan viljelivät siellä maata, tai oikeammin harrastivat enimmäkseen karjataloutta. Eli korjasivat heinää elukoilleen. Heinä ei oikein lumen alla kasva...
Elä hermostu.
Sulaa. Eikä yksi kuva sinänsä mitään tarkoita.
Oleellisia ovat laajemmat taustalla olevat tilastot, mutta niitä ei taas jaksa laittaa. Saa kaivaa, jos haluaa.
Btw. Grönlanti on yhtä etelässä kuin Suomi.
Metsäntutkijat: Ilmastonmuutoksella luonnolliset syyt
Ilmastonmuutos noudattaa edelleen auringosta johtuvaa maapallon historiallista sykliä, arvioivat eri puolilta maailmaa Rovaniemelle kokoontuneet metsäntutkijat.
Luonto
15.6.2010 klo 18.17päivitetty 19.6.2010 klo 11.41
Jaa artikkeli Facebookissa0
Jaa artikkeli Twitterissä
Sadan viime vuoden aikana tapahtunut ilmaston lämpeneminen johtuu tutkijoiden mukaan luontaisesta muutoksesta, koska tuorein kylmä kausi päättyi 1800-luvun lopulla.
Rovaniemen Lordinaukiolle kokoontuneet metsäntutkijat ilmoittivat kautta linjan ovat samaa mieltä siitä, että maapallon ilmaston lämpötila on vaihdellut rajulla, mutta säännöllisellä syklillä 800 000 vuoden aikana. Kylmät ja lämpimät jaksot ovat seuranneet toisiaan sadantuhannen vuoden välein.
Viimeisin lämpeneminen alkoi 18 000 vuotta ennen ajanlaskua. Ns. pieni jääkausi kesti 1400-luvulta aina 1900-luvun alkuun. Metlan tutkimusprofessorin Kari Mielikäisen mukaan tämä selittää, miksi maapallon lämpötila on sadassa vuodessa noussut yhden asteen.
- Jos 1800-luvun lopulla vielä vaikuttaneesta pikkujääkaudesta vedetään suora viiva 1990-luvun lämpimimpiin vuosiin, käyrä nousee yhden asteen. Mitään selvää lämpenemistä ei täällä toistaiseksi ole näkyvissä, Mielikäinen sanoo.
Eri puolilta Lappia sadoista eri kohteista otetut männyn vuosirengasmittaukset eli lustotutkimukset osoittavat, että lämpimien jaksojen aikana tunturit ovat olleet havupuiden peitossa.
Nykyisin Suomen metsät kasvavat puuta enemmän kuin koskaan, mutta nyt syy ei ole ilmaston lämpenemisessä sanoo Mielikäinen.
- Metsien kasvun lisääntyminen johtuu ihmisen toimenpiteistä eli meillä on paljon nuoria kasvavia metsiä, soita on ojitettu ja taimikoita hoidettu. Sen sijaan luonnonsuojelualueiden rauhassa kasvaneet puut kasvavat niin kuin aina ennenkin, Mielikäinen kertoo.
Tunturi-Lapista Karesuvannosta kairatut lustot osoittavat myös, ettei kesän kasvukausi ole sadassa vuodessa muuttunut.
- Sanoisin poliitikoille, että pitäisi olla aika tarkka siinä, lähteekö jonkin ilmastokehityksen mukaan toimimaan. Minun mielestäni ajatus siitä, että ilmasto lämpenisi tulevaisuudessa hurjasti, on toiveajattelua. Kaikkea voi tapahtua; yhtä lailla voi tulla jääkausi tai sitten ilmasto vaihtelee 90 vuoden sykleissä niin kuin nytkin, muistuttaa Metlan vanhempi tutkija Mauri Timonen.
Lähteet: YLE UUTISET / MATTI TORVINEN
Vale yle alkaa repeileen "virallisesta totuudesta"...
lainattua:
Yle joutunut uutisoimaan.. Ei ole isolla mainostettu, esimerkiksi somessa.
Metsäntutkijat: Ilmastonmuutoksella luonnolliset syyt
Ilmastonmuutos noudattaa edelleen auringosta johtuvaa maapallon historiallista sykliä, arvioivat eri puolilta maailmaa Rovaniemelle kokoontuneet metsäntutkijat. Juttu on vuodelta 2010.yle.fi
Vanha uutinen mutta relevantti koska puustosta saadaan hyvää tilastoa kymmenien tuhansien vuosien ajalta joka ei vanhene vuosikymmenessä.