Ilmastopsykoosi -ketju

Ilmastoaktivistit yrittävät sulkea Heathrow'n kentän lennokeilla
3f5da4d0812c4a03b5a7938130d0c99e.jpg

Ilmastoaktivistit Valerie Milner-Brown ja Linda Davidsen Heathrow'n lentokentän lähistöllä torstaina. (KUVA: HENRY NICHOLLS / REUTERS)
Julkaistu: 13.9. 7:55

Poliisi pidätti eilen ryhmän viisi johtavaa jäsentä.

ILMASTOAKTIVISTIT suunnittelevat tänään lennokkien lennättämistä Lontoon Heathrow'n lentokentällä.

Aktivistit tavoittelevat tällä kentän sulkemista. On kuitenkin epäselvää toteutuvatko suunnitelmat, sillä poliisi pidätti eilen ryhmän viisi johtavaa jäsentä.

Aamun varhaiset lennot ovat sujuneet kentällä normaalisti.

Ryhmä kampanjoi lentokentän kolmannen kiitoradan kunnostamista vastaan, jotta kentän päästöt eivät lisääntyisi.

 
YLE:llä joku ilmastokom.. kolumnisti kirjoittelikin toiveistaan saada lentoyhtiöt pelkäämään.
 
Viimeksi muokattu:
Transmission lines in the United States and Canada require approval from every state and province traversed, and that political fragmentation hinders deployment of long power links of the type connecting vast swaths of territory in regions such as China, India, and Brazil. As a result, few studies detail how technologies that efficiently move power over thousands of kilometers, such as ultrahigh-voltage direct current (UHV DC) systems, might perform in North America. Earlier this week, the Beijing-based Global Energy Interconnection Development and Cooperation Organization (GEIDCO) stepped in to fill that gap, outlining an ambitious upgrade for North America’s grids.

GEIDCO’s plan promises to greatly shrink North America’s carbon footprint, but its boldest prescriptions represent technical and economic optimizations that run counter to political interests and recent trends. “Thinking out of the box is how you solve complicated, difficult problems,” said former Southern California Edison CEO Ted Craver in response to the plan. But GEIDCO’s approach, he said, raises concerns about energy sovereignty that could prove difficult to settle. As Craver put it: “There’s theory and then there’s practice.”

The proposed North American transmission scheme was unveiled on Tuesday at an international transmission forum in Vancouver, Canada, by Liu Zhenya, the former State Grid Corp. of China chairman who launched GEIDCO in 2016. While at State Grid, Liu championed the development of the world’s first 800- and 1,100-kilovolt UHV DC lines and the first 1,000-kV, UHV AC transmission. State Grid has deployed them to create a brawny hybrid AC-DC electricity system that taps far-flung energy resources to power China’s densely-populated and industrialized seaboard.

Through GEIDCO, Liu is proselytizing for UHV deployment worldwide. At the Vancouver meeting, Liu warned of “unimaginable damage to mankind” if greenhouse gas emissions continued at their current pace. He argued that beefy grids moving power across and between continents are a prerequisite for accessing and sharing the world’s best wind, solar, and hydropower resources, and thus dialing-down fossil fuel consumption.

 
Uutisessa oli hintaerosta todettu.
"Toissa vuonna tehdyn selvityksen mukaan raakaraudan tuottaminen uudella menetelmällä oli 20–30 prosenttia kalliimpaa kuin hiilellä. Sen jälkeen päästökaupassa hinnat ovat kuitenkin koventuneet, joten nykyään ero ei ole yhtä suuri."
Vastaavaa lukua on esitetty muistaakseni toistenkin uusien teknologioiden kohdalla. Usein tuo suhteellinen hintaero on sitkeä pysymään. Jää nähtäväksi.


Päästökaupan voi unohtaa. Kilpailijat Kiinassa, Indonesiassa yms. eivät moiseen tule osallistumaan. Jututin teräsyuotantoon aikoinaan kustannuksia laskenutta kaveriani. 40% Malmi 40% energia ja loput muuta oli karkeasti kulurakenne tuotannossa joku 10v sitten. Nyt energia ja päästömaksut lie kasvaneet osuuksista..

Ei tule onnistumaan kv. markkinahinnoitellussa teräksessä tuo tuotanto.
 
Päästökaupan voi unohtaa. Kilpailijat Kiinassa, Indonesiassa yms. eivät moiseen tule osallistumaan. Jututin teräsyuotantoon aikoinaan kustannuksia laskenutta kaveriani. 40% Malmi 40% energia ja loput muuta oli karkeasti kulurakenne tuotannossa joku 10v sitten. Nyt energia ja päästömaksut lie kasvaneet osuuksista..

Ei tule onnistumaan kv. markkinahinnoitellussa teräksessä tuo tuotanto.
Tässä eräs tuoreempi jakauma.
 
Sähköteollisuuden likainen salaisuus - SF6-eriste on 23 500 kertaa hiilidioksidia pahempi kasvihuonekaasu ja sen päästöt lisääntyvät nopeasti, syynä vihreä energia

Enpä ole asiaan perehtynyt mutta mielikuvani Greta Thumbergin toimistolta
 
Persut ovat liittyneet alarmistien joukkoon julkaisemalla "Ympäristörealistin käsikirjan". Paljon hyviä kirjoituksia, kehotan niin persuja, kokoomuslaisia, vihreitä, kepulaisia sun muita lukemaan kirjan. Ilmastonsuojelu ei ole vihreiden yksinoikeus tai vihervasemmistokokoomuksen salajuoni.


”Meillä on enää kymmenen vuotta aikaa pelastaa maapallo!”, ”Maailma tuhoutuu, jos lihansyöntiä ei lopeteta!” tai ”Tuo on polkupyöräkommunismia!”. Ympäristökeskustelua käydään liikaa tunteella. Näkökulmat ovat usein yksipuolisia ja ratkaisuiksi tarjotaan kuhunkin kysymykseen kerrallaan vain yhtä viisasten kiveä.

Pelastukseksi tarjotaan milloin lihan syönnin lopettamista, polttomoottorien kieltämistä tai autoiluun ja asumiseen liittyvien verojen kiristämistä. Suomelta vaaditaan maailman kunnianhimoisimpia ympäristötoimia – välittämättä kuitenkaan toimien vaikutuksista maan talouteen tai edes siihen edistävätkö nämä haluttuja tavoitteita.
 
Suomelta vaaditaan maailman kunnianhimoisimpia ympäristötoimia – välittämättä kuitenkaan toimien vaikutuksista maan talouteen tai edes siihen edistävätkö nämä haluttuja tavoitteita.
Persut ovat ja pysyvät 'ilmastonmuutoksen kieltäjinä', koska pitävät lopputulosta tärkeämpänä kuin miltä asiat päältäpäin näyttävät. Vihreille ja nähtävästi muillekin puolueille persuja laskematta asia on päinvastoin.

Suomessa toteutettavat 'kunnianhimoiset päästötavoitteet' näyttävät hyvältä, ne ovat hyvesignalointia, vaikka lopputulos olisikin nykytilaa huonompi kokonaispäästöjen kannalta.
 
Ei nyt sentään alarmistien joukkoon kuitenkaan: on mahdollista kannattaa ilmastonmuutoksen torjumista ilman, että esittää överiksi vedettyjä maailmanlopun ennustuksia ja vaatii talousjärjestelmän totaalista muutosta ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

Tuota ympäristörealistin käsikirjaa ovat kehuneet jotkut näihin juttuihin hyvin perehtyneet ei-persut.

Tiera Laitinen lienee asiantunteva kirjoittaja: fysiikan tohtori (väitellyt jostain ilmakehäjutuista) ja töissä ilmatieteen laitoksella jonkin sortin avaruussäätutkijana. Ainakin henkistä kyvykkyyttä ilmiöiden ymmärtämiseen pitäisi riittää.

Mielenkiintoisia kirjoittajia: Heikki Koskenkylä, Tiera Laitinen, Eero Paloheimo. Voin lukematta taata että sivut 57-65 on asiaa ja kannattaa lukaista. Otsikkojen perusteella toki monia muitakin mielenkiintoisia aiheita, mutta en ole lukenut enkä varmaan luekkaan.

Ympäristörealistin käsikirja
 
Viimeksi muokattu:
Ei nyt sentään alarmistien joukkoon kuitenkaan: on mahdollista kannattaa ilmastonmuutoksen torjumista ilman, että esittää överiksi vedettyjä maailmanlopun ennustuksia ja vaatii talousjärjestelmän totaalista muutosta ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

Tuota ympäristörealistin käsikirjaa ovat kehuneet jotkut näihin juttuihin hyvin perehtyneet ei-persut.

Tiera Laitinen lienee asiantunteva kirjoittaja: fysiikan tohtori (väitellyt jostain ilmakehäjutuista) ja töissä ilmatieteen laitoksella jonkin sortin avaruussäätutkijana. Ainakin henkistä kyvykkyyttä ilmiöiden ymmärtämiseen pitäisi riittää.
Piti oikein lukea tuon Laitisen kirjoitus ja ihan hyvä pointti.

Pari kohtaa poimittu kirjoituksesta.

Screenshot_20190915-193742__01.jpg

Screenshot_20190915-194051.jpg

Ylen kaaviot.

Katso, löytyykö sinun ruokaympyrästäsi nämä viisi pahinta saastuttajaa.
https://yle.fi/uutiset/3-10603217

Screenshot_20190915-194413__01.jpg
 
EU kokoaa listaa ilmaston kannalta kestävistä sijoituskohteista.

Ydinvoima on jätetty listalta pois. :facepalm: :facepalm: :facepalm: Kuulema saksalaisten lobbauksen takia. :facepalm:

Haluatko taistella ilmastopsykoosia vastaan? Ei vaadi rahaa ja aikaakin menee vain muutama sekunti.

Nimi alle.

 
Ydinvoimahan juuri kuuluisi tuonne. Saksan takia jätetty pois ? Natseilla on liikaa valtaa EU:n asioihin selvästi.
 
On suorastaan hellyyttävän liikuttavaa lukea ilmastouutisia Suomesta täältä Kaukasukselta käsin:

  • Bensa n. 60c litra -> isot V8:t yleisiä
  • Paljon vanhoja neukkuromuja liikenteessä
  • Julkinen liikenne olematonta
  • Jätehuolto olematonta
  • Lähes pelkkiä liharuokia
  • Hiili- ja kaasuvoimaa massiivisista voimalaitoksista
  • Ei mitää pantti- tai kierrätyssysteemejä
Tämä meno alkaa jo käytännössä Unkarin rajalta itään. Tuntuu, että vain kourallinen maita Euroopassa elää ilmastohurmiossa ja muut katsovat (ja nauravat) vieressä.

Matkailu tosiaan avartaa :whistle:
 
Tämä meno alkaa jo käytännössä Unkarin rajalta itään. Tuntuu, että vain kourallinen maita Euroopassa elää ilmastohurmiossa ja muut katsovat (ja nauravat) vieressä.

niin, hiukan olen yrittänyt tuoda tuota esille, kun uskonnollinen hurmos vaan lisääntyy, ja jos vaikka suomalaisten autoihin kosketaan niin taatusti tullaan vertailemaan missä saa ajaa edelleen isoilla autoilla ja missä saa olla hetero mies.. ilman että on sukupuoleton kaakattajalauma sättimässä.. Unkari, Puola, Tsekki, Baltian maat, Kreikka, Kroatia..

Suomessa ja muutamissa muissakin maissa pitäisi painaa jarrua ja koko "ilmastotaistelu" (miksi helvetissä sen pitää olla "TAISTELU"? kts. Yle, lehdet,) olisi käännettävä yksinkertaisesti vaan ympäristönsuojeluksi. Menossa on "taistelu" mutta keitä vastaan? Niitä jotka kuuluukin nujertaa?

Baltian maissa- ja Unkarissa- saattaa vielä olla paljonkin ihmisiä jotka muistavat millaista oli kun taisteltiin aatteen nimissä. Monissa muissa maissa se on unohdettu - ja joissakin ei ole edes tehty tiliä menneen kanssa.

Ympäristöministerikin on nyt ympäristö- ja ilmastoministeri? Eikö ilmasto olekaan ympäristöä? Olis nyt kerralla tehneet siitä ympäristö- ja taisteluministerin
 
Viimeksi muokattu:
Luke: Nautakarjatilojen päästöt "merkittävästi yliarvioitu" – uusi tutkimus pienentää nurmien fosforikuorman alle puoleen.
Meitä ei ole huijattu, on vain käytetty väärää kerrointa.


Ei liity mitenkään tähän ilmastopsykoosiin.
 
On suorastaan hellyyttävän liikuttavaa lukea ilmastouutisia Suomesta täältä Kaukasukselta käsin:

  • Bensa n. 60c litra -> isot V8:t yleisiä
  • Paljon vanhoja neukkuromuja liikenteessä
  • Julkinen liikenne olematonta
  • Jätehuolto olematonta
  • Lähes pelkkiä liharuokia
  • Hiili- ja kaasuvoimaa massiivisista voimalaitoksista
  • Ei mitää pantti- tai kierrätyssysteemejä
Tämä meno alkaa jo käytännössä Unkarin rajalta itään. Tuntuu, että vain kourallinen maita Euroopassa elää ilmastohurmiossa ja muut katsovat (ja nauravat) vieressä.

Matkailu tosiaan avartaa :whistle:

Riittää, kun yrität itärajan, niin tilanne on tuo. Talvella hiilen tuoksu vielä bonuksena nenään.. Hiili irtotavarana vähittäin 4 ruplaa kilo..
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top