Ilmastopsykoosi -ketju

Suomalaisten huonosta itsetunnosta on aika ajoin juttua esillä. Näkyy just tällaisissa kansainvälisissä tilanteissa kun nuoleskellaan hyväksynnän ja arvostuksen saamiseksi aina uusimpia trendejä ja halutaan osoittaa epätoivoisesti "johtamista". Paskanmarjat, omaan jalkaan ampumista tämä on pienelle maalle eikä mitään muuta.
.
 
Koska tää psykoosi oikein lähti vyörymään? Rupesin tässä yhtä-äkkiä miettimään, että koska tämä vouhotus tässä mittakaavassa alkoi. Siis tämä, että maailmanloppu tulee nyt yhtä-äkkiä vauhdilla.

Olin itse huomaavinani rynnistyksen kasvun ennen vuoden 2018 IPCC-raporttia jossa tuotiin framille tämä 1,5 asteen raja. Tämä liittyi nähdäkseni siihen, että ainakin joidenkin mittausten mukaan 15 vuoteen ei ollut tapahtunut lämpenemistä ja IPCC oli itse asettanut tämän aikarajan omien malliensa paikkansapitävyyden mittariksi. Olin itse ainakin huomaavinani julkisuudessa epäileviä äänenpainoja.

Sitten tuli IPCC:n uusi raportti ja siinä lyötiin todellista maailmanlopun skenaariota. Entinen 2 astetta muuttui 1,5 ja aika milloin pitää toimia lyheni.

Tuosta ainakin omasta mielestäni alkoi tämä aivan hysteerinen vouhkaaminen.
 
Olin itse huomaavinani rynnistyksen kasvun ennen vuoden 2018 IPCC-raporttia jossa tuotiin framille tämä 1,5 asteen raja. Tämä liittyi nähdäkseni siihen, että ainakin joidenkin mittausten mukaan 15 vuoteen ei ollut tapahtunut lämpenemistä ja IPCC oli itse asettanut tämän aikarajan omien malliensa paikkansapitävyyden mittariksi. Olin itse ainakin huomaavinani julkisuudessa epäileviä äänenpainoja.

Sitten tuli IPCC:n uusi raportti ja siinä lyötiin todellista maailmanlopun skenaariota. Entinen 2 astetta muuttui 1,5 ja aika milloin pitää toimia lyheni.

Mielestäni huomasit ihan oikein. Alkuperäinen -malli- uhkasi vesittyä, kirjaimellisesti, ja niimpä pantiin kierroksia koneeseen. Vieläkö löytyy moottorista lisää hönkää, saa nähdä. Melkoista moottorisahan huudattamista tämä on jo nyt. Mutta ehkä se vaan tuntuu siltä meistä -konservatiivisista pysyvyyshakuisista setämiehistä-. :cool: Jospa nyt lähestytäänkin uutta normaalia, piru tietää.
 
jos jollakulla aikaa niin noiden verkostoja voisi tonkia :D

voihan se tietysti vaan olla että ajattelevat ilmastokiihotuksen olevan väline tiellä kommunistiseen rauhanyhteiskuntaan, Ilmankos ne puhuvat koko ajan "taistelusta"


"Hei hei, nämä ilmastoaktivistithan sanoo, että ne aikoo tehdä vallankumouksen ja muuttaa maailmaa sosialistisempaan suuntaan!"

Niinhän me on sanottu jo kuukausia. Nytkö te vasta tajusitte, että olemme tosissamme?
 
Valehtelu on jo perinne ympäristöjärjestöjen toiminnassa. Mitä isompi vale sitä parempi vale.

Aseistakieltäytyjät, viher-vas ja nyt taponen liityivät ilmastopsykoosin julistajiin.. Mikä/kuka seuraavaksi?

joku toimittaja joka kirjoitti kirjan? enpä yllättyisi; kuinka ilmastomuutosvastarinta onkin trollien syytä. Ja trumpin, tietysti.

koomikko sen kertoi, sen miksi jotkut puhuvat taistelusta. Aina kun lehdessä kirjoitetaan että ilmastomuutos + taistelu, niin pitää muistaa mitä se tarkoittaa. Pahuutta ja väkivaltaa.

Ei ihmetytä yhtään että juuri vasemmisto on nyt niin innostunut ilmastosta.
Samoin kuin oli ja on innostunut Euroopan rajojen kaatamisesta.
Molemmat ovat välineitä vallankumoukseen.
Molemmissa taistellaan.

Vasemmiston viha on sitä että agitoidaan kansalaiset vihaamaan toisiaan, vihaamaan esivaltaa, vihaamaan arvoja, vihaamaan lakeja, ja vihaamaan vanhempiaan. Ja nyt - kuten YK:n kokouksessa nähtiin, aletaan vihata jopa näitä demokratioita joissa elämme? Sen jos minkä pitäisi herätellä minkä tyyppisen liikkeen kanssa olemme tekemisissä.

Ovat ihan tosissaan, kyseenalaistavat demokratian, vaalit, vaaleilla valitut johtajat. Lukekaas niiden mielipiteitä: kuulemma vaalejakin järjestetään liian harvoin 4 vuoden välein? Paitsi silloin jos ihmiset äänestävät väärin; silloinhan ne pitäisi kieltää.

Ehkä äänioikeus tullaan vielä sitomaan siihen millainen sosiaalinen luokitus ihmisellä on. Kuten Kiinassa, jota jotkut ilmastoäärilahkolaiset tuntuvatkin pitävän ihmemaana. Maana joka ratkoo ongelmat (väkivallalla, ja sitä on Kiinan historiassa nähty!)

Noiden kanssa nyt vaan pitää ottaa tavaksi se että ei vastaa samalla tavalla.
Vaan kysytään onko kaikki hyvin?
 
Viimeksi muokattu:
Erikoisraportti julki: Kuinka merten pinta nousee ja jäätiköiden sulaminen etenee? Näin Suomessa kommentoidaan, katso kello 13, Yle seuraa
Hallitustenvälinen ilmastopaneeli IPCC julkaisi erikoisraporttinsa, jonka havainnoista kerrotaan myös Suomessa.

Kuinka paljon valtamerten pinta nousee? Mitä tapahtuu lumen ja jään peittämille alueille, kun ilmasto muuttuu?

Tänään julkaistu kansainvälinen ilmastoraportti varoittaa vakavista seurauksista, mikäli kasvihuonekaasupäästöjä ei saada rajoitettua.

Raportti arvioi, että esimerkiksi Alppien, Ruotsin ja Norjan vuoristojäätiköistä voi kadota 80 prosenttia vuosisadan loppuun mennessä.

Lue tästä uutisesta tarkemmin: IPCC:n jättiraportti varoittaa: Alppien ja Skandinavian jäätiköt vaarassa, merenpinta voi nousta jopa metrin

Yle seuraa tässä uutisessa raportin Suomen julkistustilaisuutta Helsingin Tiedekulmassa. Tiedotustilaisuus alkaa kello 13.00.

Osa artikkelin sisällöstä ei ole välttämättä saavutettavissa esimerkiksi ruudunlukuohjelmalla.
Tervetuloa seuraamaan Helsingissä Tiedekulmassa pidettävää tiedotustilaisuutta, jossa käydään läpi kansainvälisen hallitustenvälisen ilmastopaneeli IPCC:n uuden raportin tuloksia.
Tällainen ohjelma tilaisuudessa on:

- Tilaisuuden avaus, pääjohtaja Juhani Damski, Ilmatieteen laitos
- Puheenvuoro, valtiosihteeri Mikko Koskinen, liikenne- ja viestintäministeriö
- Raportin tulosten esittely ja vaikutukset Suomeen:
lumi ja jää polaarialueilla, tutkimusprofessori Timo Vihma, Ilmatieteen laitos
meret ja merenpinnan nousu, professori Petteri Uotila, Helsingin yliopisto
ilmastonmuutoksen vaikutukset meriekosysteemeihin, tutkimusprofessori Markku Viitasalo, Suomen ympäristökeskus SYKE
- Puheenvuoro, valtiosihteeri Terhi Lehtonen, ympäristöministeriö
- Puheenvuoro, kansliapäällikkö Jaana Husu-Kallio, maa- ja metsätalousministeriö

 
Erikoisraportti julki: Kuinka merten pinta nousee ja jäätiköiden sulaminen etenee? Näin Suomessa kommentoidaan, katso kello 13, Yle seuraa
Hallitustenvälinen ilmastopaneeli IPCC julkaisi erikoisraporttinsa, jonka havainnoista kerrotaan myös Suomessa.

Kuinka paljon valtamerten pinta nousee? Mitä tapahtuu lumen ja jään peittämille alueille, kun ilmasto muuttuu?

Tänään julkaistu kansainvälinen ilmastoraportti varoittaa vakavista seurauksista, mikäli kasvihuonekaasupäästöjä ei saada rajoitettua.

Raportti arvioi, että esimerkiksi Alppien, Ruotsin ja Norjan vuoristojäätiköistä voi kadota 80 prosenttia vuosisadan loppuun mennessä.

Lue tästä uutisesta tarkemmin: IPCC:n jättiraportti varoittaa: Alppien ja Skandinavian jäätiköt vaarassa, merenpinta voi nousta jopa metrin

Yle seuraa tässä uutisessa raportin Suomen julkistustilaisuutta Helsingin Tiedekulmassa. Tiedotustilaisuus alkaa kello 13.00.

Osa artikkelin sisällöstä ei ole välttämättä saavutettavissa esimerkiksi ruudunlukuohjelmalla.
Tervetuloa seuraamaan Helsingissä Tiedekulmassa pidettävää tiedotustilaisuutta, jossa käydään läpi kansainvälisen hallitustenvälisen ilmastopaneeli IPCC:n uuden raportin tuloksia.
Tällainen ohjelma tilaisuudessa on:

- Tilaisuuden avaus, pääjohtaja Juhani Damski, Ilmatieteen laitos
- Puheenvuoro, valtiosihteeri Mikko Koskinen, liikenne- ja viestintäministeriö
- Raportin tulosten esittely ja vaikutukset Suomeen:
lumi ja jää polaarialueilla, tutkimusprofessori Timo Vihma, Ilmatieteen laitos
meret ja merenpinnan nousu, professori Petteri Uotila, Helsingin yliopisto
ilmastonmuutoksen vaikutukset meriekosysteemeihin, tutkimusprofessori Markku Viitasalo, Suomen ympäristökeskus SYKE
- Puheenvuoro, valtiosihteeri Terhi Lehtonen, ympäristöministeriö
- Puheenvuoro, kansliapäällikkö Jaana Husu-Kallio, maa- ja metsätalousministeriö

Montakos vuosikymmentä media onkaan upottanut Malediiveja?
 
Aktivistit estämässä luksusristeilijän lähdön Helsingin Hernesaaresta, asettuneet kajakeilla eteen - Suora lähetys käynnissä

Tänään klo 16:45

Queen Elizabeth -aluksen pitäisi aikataulun mukaan lähteä Hernesaaren satamasta kello 17.


Katso video


Ympäristöaktivistit estävät kajakeilla luksusristeilijä Queen Elizabethin lähdön Helsingin satamasta Hernesaaressa. Iltalehti seuraa tilannetta satamassa.

Elokapina-liikkeeseen kuuluvat aktivistit ovat meloneet kajakeilla risteilyaluksen eteen. Laivan piti lähteä satamasta kello 17.
Laiva on rekisteröity Isoon-Britanniaan. Sen määränpää Helsingistä on Pietari.
Elokapina haluaa nostaa esille, että risteilyteollisuus kasvaa nopeasti ja sen hiilipäästöt ovat niin suuret, etteivät ne sovi yhteen ilmastokriisin vaadittavien toimien kanssa.
Protestillaan Elokapina vaatii tehokkaampia ilmastotoimia kaupungilta ja hallitukselta.

Hernesaaren laiva on ylellinen kansainvälinen risteilyalus, joka on 294 metriä pitkä, 32,2 metriä leveä ja 62,5 metriä korkea. Siihen mahtuu noin 2 000 matkustajaa.
Queen Elizabeth satamassa Helsingin Hernesaaressa.
Queen Elizabeth satamassa Helsingin Hernesaaressa.

Queen Elizabeth satamassa Helsingin Hernesaaressa. HENRI KÄRKKÄINEN

Elokapina on ympäristöliike, joka vaikuttaa tekemällä väkivallatonta suoraa toimintaa. Liike ei halua syyttää yksittäisiä matkailijoita, vaan kiinnittää huomiota poliittiseen päätöksentekoon.
Elokapina muistuttaa, että suuren luksusaluksen hiilipäästöt ovat valtavat. Lisäksi risteilyaluksien päästävä musta savu on suoraan vahingollista terveydelle erityisesti Helsingin kaltaisissa satamakaupungeissa.
Aktivistien mukaan risteilyalukset polttavat autojen bensiiniä ja dieseliä paljon halvempaa ja epäpuhtaampaa raskasta polttoöljyä. Siitä vapautuu suuria määriä myrkyllistä rikkioksidia ja pienhiukkasia, jotka aiheuttavat suuren osan hengityselinsairauksista ja keuhkosyövästä.
– Tänä vuonna isobritannialaisjärjestö Transport And Environment huomautti, että Helsingissä risteilyalusten rikkipäästöt ovat melkein kolminkertaiset verrattuna kaikkiin henkilöautojen päästöihin yhteensä. Sallimalla luksusristeilijöiden polttaa raskasta polttoöljyä tuetaan suoraan teollisuutta, joka vahingoittaa terveydettämme ja planeetalle, Elokapina tiedottaa.
Elokapinan mukaan ratkaisu olisi, että kielletään risteilijöitä polttamasta öljyä satamissa ja vaaditaan niitä käyttämään sataman sähköä sen sijaan. Moni risteily-yhtiö on vastustanut muutoksiin investoimista.

 
Ilmastonmuutos on verrattavissa Thaimaan tsunamiin – tutkimusprofessori varoittaa jo nyt ennusmerkeistä: ”Aikaahan ei ole yhtään”

Silloin on aina jotain pielessä jos ”Aikaahan ei ole yhtään” -on koko ajan kriisi päällä eikä voi yhtään miettiä ja ajatella.
Normaali huijareiden temppu...
 
Nyt kun tämä psykoottinen ilmastokiima on äitymässä uskonnollisen hurmosliikkeen tapaiseksi ilmiöksi ja Greta sätkynukkena keulakuvana, niin on aivan turha ihmetellä PS:n suosiota kotimaan puolukannatuskyselyjen selkeänä ykkösenä.

Pääministeri Rinne sanoi juuri, että merkit ovat ilmaston kannalta niin vakavat ja kiistattomat, että puheet "vouhotuksesta" pitää lopettaa. Niin tai näin, muttä juuri tuollaiset lausunnot todennäköisesti vain satavat Persujen laarin taas seuraavissa gallupeissa. Ennemmin kuin nostavat demarien kannatusta.

Erittäin kiinnostavaa nähdä miten käy 2023 vaaleissa. Ellemme siis ole kaikki jo sitä ennen ehtineet näivettyä sukupuuton partaalle, tai hukkuneet Grönlannin sulavan jäätikön tuomaan tulvaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itse asiassa, täytyy ihmetellä, jos käytännössä maailman nopeimmin kiihtyvä sarjavalmisteinen auto ei kiinnostaisi superautoluokan ostajia. Edes käytännöllisenä käyttöautona? :unsure:

Nyt on otettava huomioon, että superauton luontainen ympäristö ei suinkaan ole rajoittamaton autobahn tai suljettu moottorirata. Sen sijaan superautoja ostetaan ennen kaikkea keräilymielessä sekä statussymboliksi. Niillä mennään erilaisiin harrastustapahtumiin, jossa auto on näytillä ja pääsee jauhamaan muiden harrastajien sekä fanien kanssa. Tai niillä ajetaan korttelirallia Harrodsin ja Hyde Parkin ympäri Lontoon keskustassa tai mennään hitaasti lipuen yökerhoon Rodeo Drivella Kaliforniassa. Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on siis se, että superauto ostetaan näyttäytymiseen: katsokaa, miten menestynyt minä olen. Näin ollen auton varsinaista suorituskykyä ei oikeasti ulosmitata, toki sitä täytyy olla, jotta autosta on statussymboliksi. Joka tapauksessa auton tulee olla harvinainen, jotta nämä kriteerit täyttyvät. Siksi Tesla Model S ei voi koskaan olla superauto riippumatta sen suorituskyvystä. Se ei vain omaa riittävää keräilyarvoa eikä statusta - auto näyttää liian tavalliselta siihen tarkoitukseen. Sen sijaan ns. sleeper-luokassa, jolla tarkoitetaan tavallisen auton näköistä autoa, jossa on piilossa superautoa vastaava suorituskyky, Tesla Model S suoriutuu erinomaisesti. Tällaisia autoja käytetään nöyryyttämään ylimielisiä superautokuskeja liikennevaloralleissa.
 
Back
Top