Ilmastopsykoosi -ketju

Laskelmanne lienee oikein ja Volkkarin tapauksessa huoltokulujen eroa lisää vielä mm. hajoavat vauhtipyörät, DSG-vaihteistot ja moottorit.

Kuitenkin, kokonaisuuden kannalta et maksa sähköautoilustasi riittävästi veroja:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...iljardin/5452f970-f077-3100-a042-f5f20b112599

Sähköautoilu on verotuksen puolesta rankasti tuettua tällä hetkellä. Mitenkään ei olisi mahdollista, että suuri enemmistö siirtyisi sähköautoihin nykyisellä verotussysteemillä. Koska ihmisten ostovoima ei tule näillä näkymin paranemaan merkittävästi, sähköautojen (lähinnä valmistus) kustannusten pitäisi alentua samalle tasolle kuin vastaavien polttomoottoriautojen. Muutoin sähköautoista ei saataisi perittyä vastaavaa verokertymää kuin nykyisestä autokannasta. Nykyisen kaltainen verokohtelu sähköautoille laajemmassa mittakaavassa olisi massiivinen tulonsiirto suomalaisesta yhteiskunnasta ulkomaisille autonvalmistajille.

Se on yksi asia missä sähkökohkaaminen menee metsään. Polttoaine saattaa vaihtua mutta myyjät,suuret öljyjätit jatkavat. Huoltoasema infra on valmiina.
 
Eli päästökauppaa? Mites tuon pelin säännöt oikeastaan menee, jollain tarkempaa tietoa?
"Tällä hetkellä sähköautojen valmistaminen tuottaa valmistajilleen tuhansien eurojen tappiot autoa kohti. Euroopassa sähköautoja tuotetaan ennen kaikkea siksi, että valmistajien on pakko päästä tuoterepertuaarissaan Euroopan unionissa sovittuun, autoa kohti laskettuun keskimääräiseen päästötavoitteeseen."


Muutenkin itse en usko että tilanne on mitenkään selviö että akkuautot on se "juttu", polttokenno tekniikkaa kehitetään kuitenkin kovalla kyydillä ja vaikkakin vety on se mitä käytetään "polttoaineena" niin aina tuntuu olevan oletuksena että vety raahataan sellaisenaan auton mukana, asia jossa ei oikein ole ideaa vedyn varastoimisen ongelmana mutta se voidaan ajaa vaikka synteettiseen metaaniin.

Taikka korvataan sillä maakaasu.

 
Se on yksi asia missä sähkökohkaaminen menee metsään. Polttoaine saattaa vaihtua mutta myyjät,suuret öljyjätit jatkavat. Huoltoasema infra on valmiina.

Erittäin vahva tämä, ei tarvitse hirmuisesti miettiä mittakaava ongelmaa kun tulee 5-10 autoa kerralla lataukseen ottamaan sitä 100kw virtaa sisään että lataus sujuu jouhevasti.
 
Seat Mii, hinta ei olisi paha. Karvan vajaa 16k valtion tukineen yms. Toimintasädekin kohtuullinen.
Yksityisleesinkinä 199€/kk 4vuoden sopimus ja 40tkm.... itsellä ei vaan tule noin paljon ajoa, että kannattaisi.
 
"Tällä hetkellä sähköautojen valmistaminen tuottaa valmistajilleen tuhansien eurojen tappiot autoa kohti. Euroopassa sähköautoja tuotetaan ennen kaikkea siksi, että valmistajien on pakko päästä tuoterepertuaarissaan Euroopan unionissa sovittuun, autoa kohti laskettuun keskimääräiseen päästötavoitteeseen."

Tappioista osan maksavat eri maiden kansalaiset tukiaisten muodossa, myös ne jotka maksavat koko ajan keinotekoisesti korotettuja bensan hintoja. Sekä ne jotka eivät autoile ollenkaan mutta hyötyvät siitä että muut autoilevat. Mutta ehkä tuokin on parempi kuin pakottaa yrittäjät hankkimaan tekniikkaa joka saattaa vanheta ja osoittautua epäkäytännölliseksi - tai pakottaa kansalaiset olemaan kokonaan liikkumatta.

Mutta kyllä sitä kitkaa saadaan aikaiseksi. Kuvitelkaas Suomeenkin, 30000 euron autoon 6000 euron tukiaisilla alennus ja samalla nostetaan bensan hinta yli 2 euron. Todellisuutta syksyllä 2021?

Varsin merkittävä osa kansalaisista ajaa muutaman tonnin autoilla.

Riskit että tulee PASKALAKIIN verrattava mutta tällä kertaa vähän muitakin koskettava kuin "jotain maalaisia"? Kumma kyllä samaan syksyyn taidetaan olla suunnittelemassa myös mielipidelakeja. Mistäköhän johtuisi?
 
Viimeksi muokattu:
YLE uutisoi Seinäjoelle avatusta ostoskeskuksessa ottaen kantaa samassa uutisessa jossa Sitran ilmastoasiamies kertoo miten ihmisten ostoksiin vaikuttaa ympäristö. Annetaan kuva että ostoskeskuksella ei ole tulevaisuutta.
 
Seat Mii, hinta ei olisi paha. Karvan vajaa 16k valtion tukineen yms. Toimintasädekin kohtuullinen.
Yksityisleesinkinä 199€/kk 4vuoden sopimus ja 40tkm.... itsellä ei vaan tule noin paljon ajoa, että kannattaisi.

Ai samperi, tuo olisi täydellinen kakkosauto meille! Ja kerrankin liisinki (pikaisesti luettuna) fiksuilla ehdoilla.
 
Eli päästökauppaa? Mites tuon pelin säännöt oikeastaan menee, jollain tarkempaa tietoa?


Jos on kopio jenkkien 70-luvulla luomasta "CAFE"-normista, niin mitataan autokonsernin markkina-alueella myymien autojen keskikulutusta. Sakkoa säädetyn keskikulutuksen ylittämisestä. Enemmän kuluttavia autojakin voidaan myydä, kun se myynti kompensoidaan myymällä enemmän vähän kuluttavia autoja..
 
Viimeksi muokattu:
Tappioista osan maksavat eri maiden kansalaiset tukiaisten muodossa, myös ne jotka maksavat koko ajan keinotekoisesti korotettuja bensan hintoja. Sekä ne jotka eivät autoile ollenkaan mutta hyötyvät siitä että muut autoilevat. Mutta ehkä tuokin on parempi kuin pakottaa yrittäjät hankkimaan tekniikkaa joka saattaa vanheta ja osoittautua epäkäytännölliseksi - tai pakottaa kansalaiset olemaan kokonaan liikkumatta.

Mutta kyllä sitä kitkaa saadaan aikaiseksi. Kuvitelkaas Suomeenkin, 30000 euron autoon 6000 euron tukiaisilla alennus ja samalla nostetaan bensan hinta yli 2 euron. Todellisuutta syksyllä 2021?

Varsin merkittävä osa kansalaisista ajaa muutaman tonnin autoilla.

Riskit että tulee PASKALAKIIN verrattava mutta tällä kertaa vähän muitakin koskettava kuin "jotain maalaisia"? Kumma kyllä samaan syksyyn taidetaan olla suunnittelemassa myös mielipidelakeja. Mistäköhän johtuisi?

Tosin ne autoilemattomatkin joutuvat maksumiehiksi keinotekoisesti korotetun dieselin hinnan osalta kaupankassoilla ja julkisessa liikenteessä..
 
Saksan vihreät haluavat ilmastoskeptikot pois televisiosta

Vihreät vaativat Saksassa tiukempaa sensuuria sen suhteen, kuka pääsee ääneen televisiossa ja radiossa. Ilmastonmuutokseen skeptisesti suhtautuvia asiantuntijoita ei haluta enää päästää esiintymään julkisilla varoilla rahoitetuilla kanavilla.

Saksan vihreiden eduskuntaryhmän toinen puheenjohtaja Annalena Baerbock sanoi äskettäin Saksan lehtikustantajien liiton päivillä Berliinissä pitävänsä esikuvallisena BBC:n päätöstä, että ilmastoskeptikkoja ei päästetä enää ääneen BBC:n kanavilla, kertoo Berliinissä asuva vapaa toimittaja Pertti Rönkkö.
...
 
Liittynee jollain tapaa siihen miten juuri vihreät ja RKP ovat ajamassa vihapuhelakeja. Sekä siihen miten Räsäsestä yritetään tehdä keksityillä syytöksillä varoittava esimerkki.

Viidestä kymmeneen vuotta niin yleiset syyttelijät ovat ns. "ilmastoskeptikoiden kimpussa".
Niin se vaan tulee olemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Skeptisyydelle ja kritiikille on aito tarve, toki tämä antaa myös mahdollisuuden siihen että niiden varjolla levitetään disinformatiota. Mutta itsestä tuntuu että kielto palvellee enemmän disinformaation levittäjiä, ellei tällä kiellolla tarkoiteta tunnistettujen disinformaation levittäjien näkyvyyden estoa (miltä tuo ei vaikuta).
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on kyllä aivan käsittämätöntä miten yksi puolue pystyy, tai -isi vaikuttamaan noin paljon koko valtamediaan.
 
Tässä täytyy nyt kuitenkin huomioida kuinka iso Saksa on Suomeen, tai vaikka Helsinkiin verrattuna. Ei siellä yksi kaupunki sanele mitään ehtoja. Toivottavasti ei toki täälläkään.
 
Rafalea käsittelevässä aiheessa mainittiin, että Arevan ydinvoimalapuuhastelu ei anna ranskalaisesta teollisuudesta hyvää kuvaa. Se on varmasti totta, joskin tietysti voi kysyä, että mitä tekemistä ydinvoimaprojekteilla on hävittäjien kanssa, mutta mielikuvatasolla huonosti edenneet suurprojektit ovat tietysti mainehaitta.

Mutta oikeasti Ranska on ollut hieno esimerkki siitä, kuinka ydinvoimalla voidaan tuottaa valtaosa maassa tuotetusta sähköstä. Ranska on jo vuosikymmenien ajan tuottanut suurimman osan tuottamastaan sähköstä vähähiilisesti ydinvoimalla. Vive la France!

Electricity_production_by_sources_in_France.png
 
Rafalea käsittelevässä aiheessa mainittiin, että Arevan ydinvoimalapuuhastelu ei anna ranskalaisesta teollisuudesta hyvää kuvaa. Se on varmasti totta, joskin tietysti voi kysyä, että mitä tekemistä ydinvoimaprojekteilla on hävittäjien kanssa, mutta mielikuvatasolla huonosti edenneet suurprojektit ovat tietysti mainehaitta.

Mutta oikeasti Ranska on ollut hieno esimerkki siitä, kuinka ydinvoimalla voidaan tuottaa valtaosa maassa tuotetusta sähköstä. Ranska on jo vuosikymmenien ajan tuottanut suurimman osan tuottamastaan sähköstä vähähiilisesti ydinvoimalla. Vive la France!

Electricity_production_by_sources_in_France.png
Valitettavasti Ranska aikoo pienentää ydinvoiman osuuden -> 50% vuoteen 35 mennessä.
France derives about 75% of its electricity from nuclear energy, due to a long-standing policy based on energy security. Government policy is to reduce this to 50% by 2035.
 
Saksan vihreät haluavat ilmastoskeptikot pois televisiosta

Vihreät vaativat Saksassa tiukempaa sensuuria sen suhteen, kuka pääsee ääneen televisiossa ja radiossa. Ilmastonmuutokseen skeptisesti suhtautuvia asiantuntijoita ei haluta enää päästää esiintymään julkisilla varoilla rahoitetuilla kanavilla.

Saksan vihreiden eduskuntaryhmän toinen puheenjohtaja Annalena Baerbock sanoi äskettäin Saksan lehtikustantajien liiton päivillä Berliinissä pitävänsä esikuvallisena BBC:n päätöstä, että ilmastoskeptikkoja ei päästetä enää ääneen BBC:n kanavilla, kertoo Berliinissä asuva vapaa toimittaja Pertti Rönkkö.
...
Tässä kannattaa noiden Vihreiden varoa. Sillä jos tekevät näin, ja joku päivä menettävät vallan, kosto heitä kohtaan on varma.


Ilmastohihhulien ilmastokiima varmaankin lähtee uuteen nousuun tästä. :mad:
 
"Hallitus joutuu keksimään lisää ilmastotoimia – isoja ja nopeasti. "

Sen minä uskon että keksivät. Voivat työntää vittupäät ilmastohoureensa sinne minne se kuuluukin.
Kommarit laskeskelevat ja poliitikot sitten keksivät.

Aivan käsittämöntä heitellä tälläisiä uhkia Suomen suurimman lehden sivuilla:
"Menettävätkö viljelijät oikeuden käyttää maitaan?
 
Back
Top