Ilmastopsykoosi -ketju


En muista onkos tämä jo ollut täällä.


SÄHKÖAUTON HYVISSÄ olosuhteissa todettu toimintamatka – pari sataa kilometriä – supistuu helposti lähes puoleen, kun nostaa vauhdin normaaliin maantienopeuteen ja yrittää pysyä muun liikenteen mukana. Pitkämatkalaisen on lisäksi suunniteltava pikalatauspaikat huolellisesti etukäteen ja jätettävä pieni sähköreservi myös tilanteisiin, jossa ajateltu pikalatauspaikka onkin miehitetty.

Ostolistalle osakkeet ja auto. 400 Km. yhdellä latauksella, pikalataus 100 kilsaakin onnistuu wessareissun aikana.

 
Ruotsin hallitus aikoo lopettaa fossiilisten polttoaineiden myynnin.

Ruotsin hallitus aikoo lähiaikoina lyödä lukkoon päivämäärän, jolloin maassa ei enää voi tankata fossiilisia polttoaineita.

Aiemmin Ruotsi on päättänyt, että uusien bensiini- ja dieselautojen myynti lopetetaan vuonna 2030.

Asiasta kertoo uutistoimisto TT:n tietoihin nojaten Ny Teknik.

"Ruotsi on kypsä irtaantumaan fossiilisista polttoaineista", sanoo finanssimarkkina- ja asuntoministeri Per Bolund.

Bolund ei halua TT:lle arvailla, minä vuonna fossiilisten polttoaineiden myynti Ruotsissa loppuu. Hän kuitenkin arvelee sen tapahtuvan aikaisemmin kuin useimmat luulevat.

Hänen mukaansa tarvitaan järeitä toimia, jotta Ruotsi saavuttaa päästötavoitteensa. Ruotsi aikoo vähentää kotimaisia liikennepäästöjään 70 prosenttia vuoden 2010 tasosta vuoteen 2030 mennessä.

Bolund huomauttaa, että nyt tehtäviä, varsin radikaaleja päätöksiä tullaan jatkossa pitämään itsestäänselvyytenä.

Liikenteen osuus Ruotsin hiilidioksidipäästöistä on noin kolmannes. Tällöin lukuun lasketaan kuorma-autot ja työkoneet.

Bolundin mukaan bensiinin ja dieselin myyntikielto ei ole kuitenkaan yksittäinen hokkuspokkus-keino päästötavoitteiden saavuttamiseksi. Hänen mukaansa liikenteeseen tarvitaan uutta tekniikkaa. Lisäksi joukkoliikenteen ja pyöräilyn suosiota pitää nostaa.

Ruotsin bensiinin ja dieselin myyntikielto on vielä alistettava EU-komission hyväksyttäväksi.

Ruotsin hallitus aikoo ajaa samanlaista kieltoa koko EU-alueelle.

 
Ruotsin hallitus aikoo lopettaa fossiilisten polttoaineiden myynnin.

Ruotsin hallitus aikoo lähiaikoina lyödä lukkoon päivämäärän, jolloin maassa ei enää voi tankata fossiilisia polttoaineita.

Aiemmin Ruotsi on päättänyt, että uusien bensiini- ja dieselautojen myynti lopetetaan vuonna 2030.

Asiasta kertoo uutistoimisto TT:n tietoihin nojaten Ny Teknik.

"Ruotsi on kypsä irtaantumaan fossiilisista polttoaineista", sanoo finanssimarkkina- ja asuntoministeri Per Bolund.

Bolund ei halua TT:lle arvailla, minä vuonna fossiilisten polttoaineiden myynti Ruotsissa loppuu. Hän kuitenkin arvelee sen tapahtuvan aikaisemmin kuin useimmat luulevat.

Hänen mukaansa tarvitaan järeitä toimia, jotta Ruotsi saavuttaa päästötavoitteensa. Ruotsi aikoo vähentää kotimaisia liikennepäästöjään 70 prosenttia vuoden 2010 tasosta vuoteen 2030 mennessä.

Bolund huomauttaa, että nyt tehtäviä, varsin radikaaleja päätöksiä tullaan jatkossa pitämään itsestäänselvyytenä.

Liikenteen osuus Ruotsin hiilidioksidipäästöistä on noin kolmannes. Tällöin lukuun lasketaan kuorma-autot ja työkoneet.

Bolundin mukaan bensiinin ja dieselin myyntikielto ei ole kuitenkaan yksittäinen hokkuspokkus-keino päästötavoitteiden saavuttamiseksi. Hänen mukaansa liikenteeseen tarvitaan uutta tekniikkaa. Lisäksi joukkoliikenteen ja pyöräilyn suosiota pitää nostaa.

Ruotsin bensiinin ja dieselin myyntikielto on vielä alistettava EU-komission hyväksyttäväksi.

Ruotsin hallitus aikoo ajaa samanlaista kieltoa koko EU-alueelle.

Tämä on tietysti määrittelykysymys, esim jos oliiviöljy tai kalanmaksaöljy tai erityisesti silakoista uutettava öljy määriteltäisiin fossiilisiksi, niin maailma pelastuisi :rolleyes:
 
Taitaa tavaran liikkuvuus Ruotsissa loppua tai siirtyvät käsi- tai hevosvetoisiin kärryihin. Idiootit!
 
Mitä kehittyneempi yhteiskunta on teknisesti niin miten kauan se on vahvuus ja milloin mennään sen rajan yli että se onkin heikkous?

Tuohon ei ole yksiselltteistä vastausta. Mutta jos aihe kiinnostaa, niin suosittelen lukemaan Nassim Talebin kirjoja. Taleb käsittelee tuota kysymystä - tai sen ala- ja osakysymyksiä sekä sitä sivuavia kysymyksiä - mm. teoksissa Antifragile, the Black Swan ja Skin in the Game.

Jos koittaisi tiivistää, niin vastaus kuuluisi ehkä vähän sen tyyppisesti, että ratkaisevaa ei ole kuinka paljon vaan kuinka.


(Oma näkemykseni: Jos halutaan pitää lähes kokonaan poissa kaskadihäiriöiden yms. riski, niin monimutkaistumisen asteesta riippumatta monimutkaisuus edellyttää sitä, että monimutkaisuuden hallinta menee pidemmälle kuin monimutkaistaminen. Tämä edellyttää sitä, että osataan käyttää ja vaihtaa lennosta sekä optimointimenetelmiä että suojaustoimia. Ja nämä olisi hyvä hallita pro- eikä reaktiivisesti. Talebin näkemykset ovat jossain määrin yhdensuuntaisia.

Monimutkaisuuden hallinta edellyttää meta-, meta-meta-, systeemi-, säätö- ja myös symboliikkaan liittyviä työkalupakkeja sekä niiden käytön osaamista. Insinöörit ja luonnontieteilijät tuppaavat unohtamaan tai aliarvioimaan noista symboliikkaan liittyviä pakkeja koska usein ymmärtävät heikosti ja väärin niiden luonteen.)
 
Ruotsin hallitus aikoo lopettaa fossiilisten polttoaineiden myynnin.

Ruotsin hallitus aikoo lähiaikoina lyödä lukkoon päivämäärän, jolloin maassa ei enää voi tankata fossiilisia polttoaineita.

Aiemmin Ruotsi on päättänyt, että uusien bensiini- ja dieselautojen myynti lopetetaan vuonna 2030.

Asiasta kertoo uutistoimisto TT:n tietoihin nojaten Ny Teknik.

"Ruotsi on kypsä irtaantumaan fossiilisista polttoaineista", sanoo finanssimarkkina- ja asuntoministeri Per Bolund.

Bolund ei halua TT:lle arvailla, minä vuonna fossiilisten polttoaineiden myynti Ruotsissa loppuu. Hän kuitenkin arvelee sen tapahtuvan aikaisemmin kuin useimmat luulevat.

Hänen mukaansa tarvitaan järeitä toimia, jotta Ruotsi saavuttaa päästötavoitteensa. Ruotsi aikoo vähentää kotimaisia liikennepäästöjään 70 prosenttia vuoden 2010 tasosta vuoteen 2030 mennessä.

Bolund huomauttaa, että nyt tehtäviä, varsin radikaaleja päätöksiä tullaan jatkossa pitämään itsestäänselvyytenä.

Liikenteen osuus Ruotsin hiilidioksidipäästöistä on noin kolmannes. Tällöin lukuun lasketaan kuorma-autot ja työkoneet.

Bolundin mukaan bensiinin ja dieselin myyntikielto ei ole kuitenkaan yksittäinen hokkuspokkus-keino päästötavoitteiden saavuttamiseksi. Hänen mukaansa liikenteeseen tarvitaan uutta tekniikkaa. Lisäksi joukkoliikenteen ja pyöräilyn suosiota pitää nostaa.

Ruotsin bensiinin ja dieselin myyntikielto on vielä alistettava EU-komission hyväksyttäväksi.

Ruotsin hallitus aikoo ajaa samanlaista kieltoa koko EU-alueelle.

Ja lopputulos on sama kuin ydinvoimaloiden kanssa?
 
Ruotsin hallitus aikoo lopettaa fossiilisten polttoaineiden myynnin.

Ruotsin hallitus aikoo lähiaikoina lyödä lukkoon päivämäärän, jolloin maassa ei enää voi tankata fossiilisia polttoaineita.

Aiemmin Ruotsi on päättänyt, että uusien bensiini- ja dieselautojen myynti lopetetaan vuonna 2030.

Asiasta kertoo uutistoimisto TT:n tietoihin nojaten Ny Teknik.

"Ruotsi on kypsä irtaantumaan fossiilisista polttoaineista", sanoo finanssimarkkina- ja asuntoministeri Per Bolund.

Bolund ei halua TT:lle arvailla, minä vuonna fossiilisten polttoaineiden myynti Ruotsissa loppuu. Hän kuitenkin arvelee sen tapahtuvan aikaisemmin kuin useimmat luulevat.

Hänen mukaansa tarvitaan järeitä toimia, jotta Ruotsi saavuttaa päästötavoitteensa. Ruotsi aikoo vähentää kotimaisia liikennepäästöjään 70 prosenttia vuoden 2010 tasosta vuoteen 2030 mennessä.

Bolund huomauttaa, että nyt tehtäviä, varsin radikaaleja päätöksiä tullaan jatkossa pitämään itsestäänselvyytenä.

Liikenteen osuus Ruotsin hiilidioksidipäästöistä on noin kolmannes. Tällöin lukuun lasketaan kuorma-autot ja työkoneet.

Bolundin mukaan bensiinin ja dieselin myyntikielto ei ole kuitenkaan yksittäinen hokkuspokkus-keino päästötavoitteiden saavuttamiseksi. Hänen mukaansa liikenteeseen tarvitaan uutta tekniikkaa. Lisäksi joukkoliikenteen ja pyöräilyn suosiota pitää nostaa.

Ruotsin bensiinin ja dieselin myyntikielto on vielä alistettava EU-komission hyväksyttäväksi.

Ruotsin hallitus aikoo ajaa samanlaista kieltoa koko EU-alueelle.

Sahlin: Ruotsi luopuu öljystä 2020 mennessä
Ruotsi pyrkii luopumaan ensimmäisenä valtiona maailmassa öljyn käytöstä vuoteen 2020 mennessä, Ruotsin yhteiskuntarakenneministeri Mona Sahlin (sd.) kirjoittaa Dagens Nyheter -lehdessä.

Luonto
1.10.2005 klo 12.36

 
Sahlin: Ruotsi luopuu öljystä 2020 mennessä
Ruotsi pyrkii luopumaan ensimmäisenä valtiona maailmassa öljyn käytöstä vuoteen 2020 mennessä, Ruotsin yhteiskuntarakenneministeri Mona Sahlin (sd.) kirjoittaa Dagens Nyheter -lehdessä.

Luonto
1.10.2005 klo 12.36

Vielä ehtii. Yli 13 tuntia aikaa.
Edit. Plus aikaerotunti.
 
Sahlin: Ruotsi luopuu öljystä 2020 mennessä
Ruotsi pyrkii luopumaan ensimmäisenä valtiona maailmassa öljyn käytöstä vuoteen 2020 mennessä, Ruotsin yhteiskuntarakenneministeri Mona Sahlin (sd.) kirjoittaa Dagens Nyheter -lehdessä.

Luonto
1.10.2005 klo 12.36

Verkkouutisetkin seuraa...
 
Kaveri oli ruotsissa projektia vetämässä reilu kymmenen vuotta sitten, se hyppäs siellä viikottain, hurrit diskuteeras ja diskuteeras loputtomiin, asia ei edennyt mitenkään eikä mitään päätöstä saatu aikaseksi. Sveduista ei ollu mihinkään, näin käy tässäkin

Moni (allekirjoittanut mukaan lukien) on erehtynyt pitämään diskuteerausta heikkoutena. Joskus se sitä toki on, mutta se on myös äärimmäisen tehokas tapa saada mitä haluaa. Ruotsalaiset ovat mestareita hivuttamaan asiat itselleen edulliseen suuntaan pikku hiljaa niin, ettei sitä meinaa edes huomata varsinkin hommissa joissa on monia maita mukana.. Tämä on tullut nähtyä.
 
Jos huoltolasku askarruttaa niin ehkä ei kannata lähteä Porsche ostoksille...

Daimler on ilmoittanut jo että vuoteen 2025 mennessä heidän tuotannostaan puolet tulee olemaan sähköautoja, bayeriche motoren werkeltä on todnäk. tulossa samankaltainen lausunto.
 
Daimler on ilmoittanut jo että vuoteen 2025 mennessä heidän tuotannostaan puolet tulee olemaan sähköautoja, bayeriche motoren werkeltä on todnäk. tulossa samankaltainen lausunto.
Siinähän etsivät insinöörit malliston suunnitteluun ja hommaavat akkutuotantokapasiteetin. Voi käydä nii kuin ruotsin öljystä luopumiselle huomiseen mennessä.
Edit, kyse on kuitenkin 1.3 miljoonasta autosta vuodessa. E2. Se on siis nykytuotantomäärä noille maailmassa.
 
Siinähän etsivät insinöörit malliston suunnitteluun ja hommaavat akkutuotantokapasiteetin. Voi käydä nii kuin ruotsin öljystä luopumiselle huomiseen mennessä.
Edit, kyse on kuitenkin 1.3 miljoonasta autosta vuodessa.

Älkää myykö kaustisen lithium varantoja, ottakaa oppia idästä ja kansallistakaa se ;)
 
Back
Top