Ilmasto keppihevosena. Kauramaito kampanja maitoa vastaan.""
Maitosota leimahti sosiaalisessa mediassa – kaurajuomayhtiön mainoskampanja kuumensi tunteita
Kaurajuomayhtiö Oatlyn mainoskampanja on herättänyt kiivasta keskustelua sosiaalisessa mediassa.
JAA
Oatlyn mainoskampanja on herättänyt keskustelua maitojen mainonnasta.KUVA: VALTTERI VARPELA, TWITTER
Elias Kaskela
8:47
Helsingin Sanomien etusivulla julkaistiin maanantaina Oatlyn mainos, jossa yhtiö ottaa voimakkaasti kantaa maidontuotantoa ja sen ilmastovaikutuksia vastaan. Mainos on osa yhtiön Maitomyytit-kampanjaa.
Mainoksessa Oatly muun muassa kertoo tehneensä Maitomyytit-nimisen kirjasen ja lähettävänsä sen noin 250 000 suomalaiseen kotitalouteen, jossa on 6–12-vuotiaita lapsia.
– Lähetämme sen juuri tälle ikäryhmälle, koska ajatukset maidosta juurrutetaan mieliin jo varhain, ja usein juuri koulussa, mainoksessa kirjoitetaan.