Itse en luovu 260 hv/ 3 L dieselin käytöstä kuin pakotettuna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Täysin samaa mieltä. Vetytalous on Se ratkaisu, toivottavasti jo lähitulevaisuudessa...Minä uskon vetytalouteen like Toyota. Sähköautoilu tulee olemaan lyhytaikainen muotituote matkalla kohti parempia ratkaisuja.
Automaahantuojat rakentavat vety-yhteistyötä Suomessa – ”Liian suuri pala yksittäiselle toimijalle”
Useat automaahantuojat ryhtyvät edistämään vetyliikenteen tilannetta Suomessa. Valtiovallan mukaantulo ja tankkausverkoston perustaminen nähdään tärkeimmiksi toimenpiteiksi.www.kauppalehti.fi
Tosin sähköauto se vetyautokin on, kun polttokenno tuottaa sähköä auton akustoon ja moottorin tarpeisiin Ero vain pää energiavaraston tyypissä. Nopea energiavaraston täyttö on kyllä olennainen etu, kunhan on infra millä tuo hoidetaan.Minä uskon vetytalouteen like Toyota. Sähköautoilu tulee olemaan lyhytaikainen muotituote matkalla kohti parempia ratkaisuja.
Automaahantuojat rakentavat vety-yhteistyötä Suomessa – ”Liian suuri pala yksittäiselle toimijalle”
Useat automaahantuojat ryhtyvät edistämään vetyliikenteen tilannetta Suomessa. Valtiovallan mukaantulo ja tankkausverkoston perustaminen nähdään tärkeimmiksi toimenpiteiksi.www.kauppalehti.fi
Tiedä kuinka tämän TM jutun tarkkuus on, mutta jos paikkansapitävä, niin matkaa toki on.Latausasemien osalta tilanne ei taida olla juurikaan parempi....
Tällä hetkellä Suomessa ei ole vetytankkausasemia. Parhaillaan käynnissä olevan Toyota Mirain Euroopan esittelykierroksen maista näin on meidän lisäksi vain Portugalissa. Lähimmät asemat löytyvät Tukholmasta ja Riikasta. Pärnuun tankkausasema on juuri rakenteilla.
No teslalla taitaa nopeita latureita olla jopa 9 paikkakunnalla ja itselle lähin noin 350km päässä joten eipä tuollakaan juhlita...Tiedä kuinka tämän TM jutun tarkkuus on, mutta jos paikkansapitävä, niin matkaa toki on.
Automaahantuojilla yhteisponnistus vedyn jakeluverkon toteutukseen – ”Vedyn tai vetyautojen saatavuus ei ole ongelma”
Useat automaahantuojat ryhtyvät edistämään vetyliikenteen tilannetta Suomessa. Valtiovallan mukaantulo ja tankkausverkoston perustaminen nähdään tärkeimmiksi toimenpiteiksi.www.tekniikkatalous.fi
Vetytalouden vastustajat varmaan kaivavat parhaillaan esiin kuvia Hindenburgin tuhosta.Täysin samaa mieltä. Vetytalous on Se ratkaisu, toivottavasti jo lähitulevaisuudessa...
Menikohan koko kasi, kun annoin pikkusormen?Itse en luovu 260 hv/ 3 L dieselin käytöstä kuin pakotettuna
Ei niin, toki lataaminen onnistuu muutoinkin. Kuitenkaan edes Supercharger -latausasemat eivät ole verrannollisia vetyauton tankkauksen nopeuteen, siis sitten joskus kun tuo tankkaus on mahdollista. Toivottavasti pian, niin markkinat aukeaisivat.No teslalla taitaa nopeita latureita olla jopa 9 paikkakunnalla ja itselle lähin noin 350km päässä joten eipä tuollakaan juhlita...
Voit olla varma että sinut pakotetaan luopumaan. Näistä asioista on jo päätetty. Sitä ei vaan saisi sanoa ääneen.Itse en luovu 260 hv/ 3 L dieselin käytöstä kuin pakotettuna
Yhtä ongelmaa ei ole sähköautoilussa isommin käsitelty, yleisten latausasemien määrää. Tällä hetkellä niitä on Suomessa vajaat 2000 ja täyssähköautoja on noin 10000 ja hybridejä vajaat 50000. Sähköautojen määrän tuplaantuessa alkavat jonotukset tolpilla...Ei niin, toki lataaminen onnistuu muutoinkin. Kuitenkaan edes Supercharger -latausasemat eivät ole verrannollisia vetyauton tankkauksen nopeuteen, siis sitten joskus kun tuo tankkaus on mahdollista. Toivottavasti pian, niin markkinat aukeaisivat.
Eipä tuo mitään herkkua ole pelleillä egr:n ja hiukkasloukkujen kanssa...Taka vuosien dieselit puski kiihdytyksissä mustaa putken täydeltä. Ylämäessä raskas kalusto työnsi mustaa niin ettei ohittaa nähnyt. Uudet TIER-6 dieselit ei edes hallissa moottorin käydessä haise. Päästöt on jo nyt tippuneet rajusti , vaikka tehot on nousseet. Julkisiin urakoihin ei edes pääse vanhalla kalustolla. Ne savuttajat kuskataan Afrikkaan jossa on ilmeisesti eri ilmakehä kuin täällä. Sinne voi puskea päästöjä rajattomasti eikä näy missään.
Toinen iso ongelma on saada taloyhtiöihin tarpeeksi latauspisteitä. Voin vain kuvitella minkälaisia tappeluita taloyhtiöiden hallitusten kokouksissa saadaan aikaan, kun aletaan keskustella tolppien hankinnasta ja kustannuksien jakamisesta.Yhtä ongelmaa ei ole sähköautoilussa isommin käsitelty, yleisten latausasemien määrää. Tällä hetkellä niitä on Suomessa vajaat 2000 ja täyssähköautoja on noin 10000 ja hybridejä vajaat 50000. Sähköautojen määrän tuplaantuessa alkavat jonotukset tolpilla...
Ureapumput jäätyy jne. Venttiilien säätö, mikä ennen vei tunnin, vie useissa ureakoneissa päivän. (Moottorin päälle jouduttu pakkaamaan pönttöä ja eristettä tilanahtauden takia, purkaa ritostele ne ensin tieltä pois.) Ei ole halpaa lystiä.Eipä tuo mitään herkkua ole pelleillä egr:n ja hiukkasloukkujen kanssa...
Autottomat varmasti mielellään osallistuvat kustannuksiin...Toinen iso ongelma on saada taloyhtiöihin tarpeeksi latauspisteitä. Voin vain kuvitella minkälaisia tappeluita taloyhtiöiden hallitusten kokouksissa saadaan aikaan, kun aletaan keskustella tolppien hankinnasta ja kustannuksien jakamisesta.