Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Joskus tammikuun pakkasilla voitaisiin pitää sellainen hiilineutraali viikko, kun kaikenlaisia teemaviikkoja muutenkin pidetään, suljetasn hiilivoimalat eikä ajella minkään kokoisilla autoilla, miäs sitä odottelemaan 2035 vuotta pistetään heti kokeiluun, oi sitä hiilidioksidineutraalia auvoaMaailma pelastuu kun muualla kehittyvissä maissa ajetaan ne
riisipelto/ afrikan orjatyöajot niillä muutaman tonnin Kiinalaisilla sähköautoilla ja aurinkovoimaloita savannit täyteen.
Kyllä niin riepoo fossiilisten vainot.
Kyllähä pk seudulla pärjää fillarilla jos ei ole 5 lätkäkassia ja junnuja kuskattavana.
Sitä varten on tietysti tavarankuljetus sähköpyörät.
Sähköfillari voip olla ympäristöystävällinen jos ei tarvi käyttää autoa missään pakollisesti matkan "lyhyen" pituuden takia. Tätä ei tahdota ymmärtää.
Vastaavalla ajattelulla isojen kaupunkien suhteettoman korkeita asumiskustannuksia voisi tasoittaa poistamalla kiinteistövero kaupungeista ja nostaa vero maaseudulla 10-kertaiseksi tätä veroalea kompensoimaan. Sitten kaikkialla asuminen on yhtä kallista.Itse olen myös miettinyt, että jos polttoaineveroa nostetaan taas jonkunlaisena ilmastotoimena, niin eikö tällaisessa maassa, jossa alueellisesti on hyvin eri tilanteet julkisen liikenteen, jne... kanssa voitaisi tehdä ''progressiivinen'' polttoainevero? Eli siis mitä isommissa kaupungeissa olisi isommat polttoaineverot, koska isommissa kaupungeissa on sitten hyvä julkinen liikenne. Ja maaseudulla taas olisi alhaisempi polttoainevero. Näin ollen sitten helsinkiläinen maksakoot vaikkapa triplahinnan bensasta (vaikka 3 euroa litralta) ja taas sitten joku lappalainen syrjäseudulla asuva euron litralta.
Tämä olisi tällaista oikeudenmukaista polttoaineveropolitiikkaa, että alueilla joissa on hyvät julkiset kulkuyhteydet sitten ne asukkaat makselevat reippaammin yksityisautoilustaan vs. maaseudulla, jossa ei ole realistisesti mahdollisuuksia kattavan julkisen liikenteen järkkäämiseksi.
Pitkämatkalaisten palkkoja voitaisiin vastaavasti nostaa matkan pituuden perusteella ja kustannukset jaettaisiin kaupunkilaisilta veroinaVastaavalla ajattelulla isojen kaupunkien suhteettoman korkeita asumiskustannuksia voisi tasoittaa poistamalla kiinteistövero kaupungeista ja nostaa vero maaseudulla 10-kertaiseksi tätä veroalea kompensoimaan. Sitten kaikkialla asuminen on yhtä kallista.
Eikös tämä toimi jo verotuksessa työmatkakulujen vähentämisen kautta?Pitkämatkalaisten palkkoja voitaisiin vastaavasti nostaa matkan pituuden perusteella ja kustannukset jaettaisiin kaupunkilaisilta veroina
Ei tietenkään vaan aikaisempien viestien yhdenvertaistamisen hengessä täytyy tasata kaikkien menot ja kulut samalle viivalleEikös tämä toimi jo verotuksessa työmatkakulujen vähentämisen kautta?
Ollaan aika lailla samaa mieltä, nyky hallitus kylläkin haluaa maksattaa maalaisilla ilmastolaskut. Ps itse ollaan perheellisenä pikkukaupunkilaisena semimaalainen tai jotain sinnepäinSekin on kuvitelmaa että pk-seudulla välimatkat olisivat lyhyitä ja autoa ei tarvitse.
Ikävä kyllä auto on hyvin välttämätön ja välimatkat ovat useasti pitkiä.
Tämä koskee etenkin perheellisiä.
Sanon tämän pitkällä kokemuksella.
Älkää maalaiset kuvitelko että pääsisitte kuin koira veräjästä maksattamalla hiilidioksidilaskun kaupunkilaisilla.
Tyypillistä kepulaista ajattelua!
Tässä tilanteessa meillä ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin rakentaa ydinvoimaloita lisää ja mahdollisimman pian.
Hanhikivi ja Loviisa pitäisi saada mahdollisimman pian rakenteille.
Siinäkään ei tapahdu mitään koska Kepu lähti punavihreiden kelkkaan.
Meillä on aikanaan ollut petturimaiset neuvottelijat asialla kun päästörajoista on sovittu.
Tämäpä näin. Nykytilanteessa isot kaupungit maksattavat ilmastohihhulointinsa maaseudun asukkailla, koska toimet vaikuttavat juuri eniten maaseudulle.Ollaan aika lailla samaa mieltä, nyky hallitus kylläkin haluaa maksattaa maalaisilla ilmastolaskut. Ps itse ollaan perheellisenä pikkukaupunkilaisena semimaalainen tai jotain sinnepäin
Tämäpä näin. Nykytilanteessa isot kaupungit maksattavat ilmastohihhulointinsa maaseudun asukkailla, koska toimet vaikuttavat juuri eniten maaseudulle.
Ja vihvas äänestäjät on suurissa kaupungeissa.Tämäpä näin. Nykytilanteessa isot kaupungit maksattavat ilmastohihhulointinsa maaseudun asukkailla, koska toimet vaikuttavat juuri eniten maaseudulle.
Sopivasti sivuttain ja vähän pitkittäin, niin ei niillä stadinkaan busseilla ihan pääse kotiovelta työpaikalle ilman vaihtoa ja odottelua. Vielä jos työaika on jotain muuta kuin 8-16 ja et asu ja työskentele keskustassa niin... Kyllä mä vieläkin kuulen siellä asuvilta tutuilta "kuinka kätevästi" se +45min menee bussissa. Tai 25min autolla. Jos vielä kakaroitakin pitäisi kuljettaa ja ruokakauppakin on muualla kuin vieressä ja sieltä pitäisi hakea muutakin kuin kanasalaatti, niin...Sekin on kuvitelmaa että pk-seudulla välimatkat olisivat lyhyitä ja autoa ei tarvitse.
Ikävä kyllä auto on hyvin välttämätön ja välimatkat ovat useasti pitkiä.
Tämä koskee etenkin perheellisiä.
Missäs se petturikepu, joka tämän kaiken mahdollistaa, oikein on?Ja vihvas äänestäjät on suurissa kaupungeissa.
Kiinteistövero voi olla maaseudulla uudesta tuotantorakennuksesta luokkaa jopa yli 10 k vuodessa. Kiinteistöveroa maksetaan maaseudulla samoilla prosenteilla kuin muuallakin, siitä huolimatta, että verolle ei saada minkäänlaista vastinetta. Ei meillä ole katuvaloja eikä kaupunki auraa tai hiekoita.Vastaavalla ajattelulla isojen kaupunkien suhteettoman korkeita asumiskustannuksia voisi tasoittaa poistamalla kiinteistövero kaupungeista ja nostaa vero maaseudulla 10-kertaiseksi tätä veroalea kompensoimaan. Sitten kaikkialla asuminen on yhtä kallista.