Ilmastopsykoosi -ketju

Minäpäs olen salakompostoija. Tulee mukavasti liikuntaa kun kuskaa kompostiämpäriä tuonne metsän keskelle. Talvella pitää varmaan tehdä jotain harhautuspolkuja.
Latutarha, ketunlenkki ja muut perinteiset käyttöön. Lisäksi komposti kannattaa naamioida huolellisesti suoralta sekä ilmatähystykseltä ja ehdottomasti muistaa valokuri kompostia viedessä.
 
Ilmastopaneeli: metsät ovat rikki ja mikään ei nyt riitä o_O

Metsien hiilinielu romahti vuodessa​

  • Metsien hiilinielu on alustavien tietojen mukaan pienentynyt. Metsävarat kasvavat, mutta kasvu on taittunut.
  • Ilmastopaneelin mielestä nielun pienentyminen vaarantaa ilmastotavoitteiden toteutumisen.
  • Luonnonvarakeskuksen mukaan on viitteitä siitä, että hakkuutavat ovat muuttumassa tavalla, jotka alentavat metsien kasvua.

 
Äläpä ole huolissasi. Metsät/puu tullaan luokittelemaan uusiutumattomaksi luonnonvaraksi, eikä tähän mene pitkään.
Se alkaa muistuttaa 1500-luvun uskonasioita. Tulet olemaan ilmastovastainen kerettiläinen jos väität että metsä uusiutuu. Älä usko sitä minkä näet silmilläsi, että taimesta kasvaa puu, vaan usko siihen mitä eurostoliitto sanoo.
 
Se alkaa muistuttaa 1500-luvun uskonasioita. Tulet olemaan ilmastovastainen kerettiläinen jos väität että metsä uusiutuu. Älä usko sitä minkä näet silmilläsi, että taimesta kasvaa puu, vaan usko siihen mitä eurostoliitto sanoo.

Hiiltä voi polttaa täysillä, mutta puuta ei, sitä mieltä on Eu:n ympäristövaliokunta.
 

Hiiltä voi polttaa täysillä, mutta puuta ei, sitä mieltä on Eu:n ympäristövaliokunta.
Euvostoliitto se vaan jaksaa tykittää :ROFLMAO:
 
Ilmastopaneeli: metsät ovat rikki ja mikään ei nyt riitä o_O



Jostain luin että tilastointitapa muuttui viimevuoteen nähden, siksi metsät ovat nyt "rikki". Tietenkään sitä ei hirveän suoraan sanota missään..
 
Valtavasti olutta ja hampurilaisia, paljon wingsejä ja lonkeroa. Tästä oli jääkiekon MM-kisat Tampereella tehty.

Noho-yhtiöllä on Tampereen areenalla yhteensä 22 ravintolaa. Yhtiön toimitusjohtaja Aku Vikström kertoo kovia lukuja kahden viikon kisojen myynnistä.

Myös ruuassa faneilla oli suosikki. Se oli Friends & Brgrsin areenahampurilainen.
– Sitä myytiin 26 000 kappaletta
, Vikström sanoo.
Toiseksi suosituin annos oli Hookin wingsit.

Yksi selkeä poikkeus oli.
Vegetuotteita, jotka ovat kovasti pinnalla ravintolatrendissä, myytiin yhteensä 17 kappaletta kisojen aikana.





 
Olen myös ihmetellyt miksei tätä pidetä ihan kärkihankkeena Suomessa. Kun ne turve jutut päätettiin lopettaa niin mitens olisi energiapaju sinne sitten. Kuiva-aine massaa tulee 6-14 tn/ha vuodessa ja jos tuon LUT:n laskelma pitää paikkansa niin tästä saataisiin 9000-21000 litraa biopolttoainetta vuosittain joka hehtaarilta. Ja jos se ilmaston pelastaminen on etusijalla niin aika paljon kait tuollainen pajukko hiiltä sitoo sekä tämän lisäksi turvetuotanto alueiden ruskeita humusvesiä imaisee. Turvetuotantoala on noin 60 000ha joten siitä laskemaan. Yli miljardi litraa joka vuosi.

Näitä energiapeltoja voisi lannoittaa vedenpuhdistamoiden lieteellä. Sitä ei voi käyttää ruoan kasvatuksessa kuulemma saasteiden takia. Saataisiin sen energia ja kivennäiset johonkin parempaan käyttöön kuin kuntien nurmikoitten kasvattaminen. Ja nurmikko kasvaa paremmin ja sitä pitää leikata enemmän ja CO2 lisää bensasta... Tyhmää.
 
Olen aatellut tehdä ilmastoteon, olen jo katsellut hieman itselle uutta autoa. Kävinkin hiljan jo katsomassa autoa jossa on 454cid moottori, se on kestävä ja lujaa tekoa. Auto on hyvin kierrätettävää laatua, se on ollut jo liikenteessä lähes 60-vuotta ja siinä ei kiukutellut ABS- yms. vikavalot. Eipä tässä muuta kuin tutustaan tarjontaan lisää, isot moottorit ja niiden jytinä on lähellä sydäntä ehkäpä juuri patteriautot ei tähän hätää herätä kiinnostusta.
 
Olen aatellut tehdä ilmastoteon, olen jo katsellut hieman itselle uutta autoa. Kävinkin hiljan jo katsomassa autoa jossa on 454cid moottori, se on kestävä ja lujaa tekoa. Auto on hyvin kierrätettävää laatua, se on ollut jo liikenteessä lähes 60-vuotta ja siinä ei kiukutellut ABS- yms. vikavalot. Eipä tässä muuta kuin tutustaan tarjontaan lisää, isot moottorit ja niiden jytinä on lähellä sydäntä ehkäpä juuri patteriautot ei tähän hätää herätä kiinnostusta.
Chevelle? Bel Air?
 
Back
Top