Ilmastopsykoosi -ketju

Pienituloiset ja sähköautot eivät oikein käy yhteen tässä ajassa, vaikka miten haluaisi. Pienituloisilla ei myöskään ole sitä omaisuutta, johon valjastaa vihersiirtymäteknologiaa. Joko pelkkää populismia omalle kuplalle tai sitten täysin pihalla pienituloisten realismista.
 
Ihan periaatteesta vastustan sähköautoja (ja minulla autoa saatikka korttia ole). Minulle auto edustaa vapautta mennä minne ja milloin haluaa ja se vapaus on kovasti kastroitu jos ei pääse kuin muutama sata kilometria ennenkuin pitää ladata akkuja yön yli tai edes muutama tunti. Joku varttitunnin kestävän latauksen voin vielä hyväksyä jolloin pääsee taas 500km vähintään. Toivottavasti keksitään sellaisia pikalatureita.
 
Hieman johdatteleva kuvavalinta..

Sähkökriisi: Ruotsi käynnisti 1960-luvun öljyvoimalan – Kulutus 20 litraa sekunnissa eli 70 000 litraa tunnissa​


d3791f1a-55b0-5ec3-bcf5-a2e892166f59



 
Yhdysvalloissa keskuspankki on päättänyt tasapainottaa supply-puolen ongelmat siten, että tuhotaan demand-laita. Toisinsanoen talous tuhotaan tarkoituksella.


Eli vihreällä siirtymällä, tai siihen verrattavilla toimenpiteillä, tuhotaan länsimaiden supply, jonka jälkeen tasapainotetaan tilanne tuhoamalla demand.

*Nyt ollaan siinä vaiheessa, kun Titanicin orkesteri virittelee viimeisen kerran soittimiaan*
 

Orpo: Kokoomus ei lähde hallitukseen, joka ryhtyy peruuttamaan ilmastotoimissa​


Jos joku on vielä riittävän typerä äänestäkseen kokoomusta, niin siinä ei auta enää sauna, viina tai tervakaan.
 
Ihan periaatteesta vastustan sähköautoja (ja minulla autoa saatikka korttia ole). Minulle auto edustaa vapautta mennä minne ja milloin haluaa ja se vapaus on kovasti kastroitu jos ei pääse kuin muutama sata kilometria ennenkuin pitää ladata akkuja yön yli tai edes muutama tunti. Joku varttitunnin kestävän latauksen voin vielä hyväksyä jolloin pääsee taas 500km vähintään. Toivottavasti keksitään sellaisia pikalatureita.
Älä nyt ota turhia ennakkoasenteita sähköautoja kohtaan. Ei se millään tavalla liikkumisen vapautta rajoita. Sanoisin että parasta mitä pitkään aikaan on autorintamalla tapahtunut. Näin omakohtaisesti kohta neljän vuoden kokemuksella sähköautoista...
Se mitä sanoit varttitunnin latauksesta on aika lähellä todellisuutta jo nykypäivänä. Nopeata hommaa se on ja käytännössä ole matka-ajossa juurikaan eroa polttomoottoriautoon.
 
Älä nyt ota turhia ennakkoasenteita sähköautoja kohtaan. Ei se millään tavalla liikkumisen vapautta rajoita. Sanoisin että parasta mitä pitkään aikaan on autorintamalla tapahtunut. Näin omakohtaisesti kohta neljän vuoden kokemuksella sähköautoista...
Se mitä sanoit varttitunnin latauksesta on aika lähellä todellisuutta jo nykypäivänä. Nopeata hommaa se on ja käytännössä ole matka-ajossa juurikaan eroa polttomoottoriautoon.
Vihreää siirtymää kohti kyvyttömyyttä:
1661866291428.png
 
Todennäköisesti lyhytnäköiset ihmiset on aina dissanneet uusia asioita samalla tavalla. Sata+ vuotta sitten hevonen oli niin paljon parempi kuin auto johon piti polttoaine hakea apteekista.

En tiedä onko sähkö tulevaisuuden autojen pääasiallinen energianlähde, mutta nyt ne ovat vasta ottamassa ensimmäisiä vauvanaskeliaan.
Examples+of+Bad+Forecasts.jpg
 
En minä ainakaan uskaltaisi mennä jonnekin jumalan selän taake perämetsään Lapissa sähköautolla. Ellei ole generaattori takaluukussa.
Niin, itse asun Lapissa ja ihan hyvin olen onnistunut päivittäisissä hommeleissa.
Ihan vaan mielenkiinnosta, ajattelin lähteä parin kuukauden päästä autolla käymään Epsanjassa, tarkemmin Barcelonassa. Pistäs arvio kauan matka kestää latauksineen per sivu. Ajattelin tuosta ajella Haaparannan kautta Ruotsin läpi, siitä sitten Tanskan kautta ja niin edelleen kunnes se Barcelona sitten häämöttää. Eli kauankos tuota väliä ajelee latauksineen. Pakkohan se toki on unet ottaa, mutta ajatellaan että yhtä soittoa kuskia vaihdellen.
 
Back
Top