Ilmastopsykoosi -ketju

Voin sanoa, että ei tule. Tai voi tulla, mutta kohtaa yllättäviä toiminta häiriöitä :)
Seuraavassa katsastuksessa todetaan kilsojen heittävän auton ja järjestelmän toimittamien tietojen välillä, minkä tuloksena veroa korotetaan kaksinkertaiseksi ja verovelvollinen huokaisee helpotuksesta, ettei asia edennyt veropetosasiana oikeuteen.

Toisaalta onko tuolloin enää valmistuksessa mitään muuta uutta, kuin sähköautoja?
 
Jos valtiovaltaa ei kiinnosta minun elämäni helpottaminen keskellä energiakriisiä, niin voin sanoa ettei minuakaan kiinnosta lämmittää kalliilla sähköllä, vaan ihan sumeilematta käytän vaihtoehtoista lämmönlähdettä. Klapia palaa takassa just niin paljon kun on tarvis.

"– Ja jollainhan ihmisten on kämppänsä lämmitettävä. En minä ainakaan mitään kieltoja tai rajoituksia asettaisi. Mutta kannattaa kiinnittää huomiota, että oma polttolaite ja polttotavat ovat kunnossa, Savolahti toteaa. "

Ei kiinnosta ilmastonäkökulma tässä asiassa:
 
Jos valtiovaltaa ei kiinnosta minun elämäni helpottaminen keskellä energiakriisiä, niin voin sanoa ettei minuakaan kiinnosta lämmittää kalliilla sähköllä, vaan ihan sumeilematta käytän vaihtoehtoista lämmönlähdettä. Klapia palaa takassa just niin paljon kun on tarvis.

"– Ja jollainhan ihmisten on kämppänsä lämmitettävä. En minä ainakaan mitään kieltoja tai rajoituksia asettaisi. Mutta kannattaa kiinnittää huomiota, että oma polttolaite ja polttotavat ovat kunnossa, Savolahti toteaa. "

Ei kiinnosta ilmastonäkökulma tässä asiassa:
Klapien polttaminen ei itse asiassa tuonkaan jutun mukaan ole ilmastokysymys vaan terveyskysymys, joka koskee käytännössä ennen kaikkea pientaloalueita (joissa paljon tulisijoja) taajamissa tyynellä pakkaskelillä. Eli pienhiukkaspäästöt, jotka ihan oikeasti ovat terveyshaitta. Mutta tämän terveyshaitan kasvu nykyoloissa toki on melko lailla ymmärrettävä ja pakko sietää.
 
Itse en näe näitä ristikkäisinä kysymyksinä. Loogisella janalla pikemminkin niin että ilmaston ongelmat ovat haittoja joista seuraa heikentyvä terveys.
Näin toki, mutta kuitenkin melko vähäinen lämmitys puulla on ilmastonäkökulmasta vähäinen kysymys. Näin ainakin oletan. Tietenkin hiilinielut jne. mutta ei taida pientalojen puulämmityksellä olevan siihenkään suurta vaikutusta.
 

Kannattaa silmäillä tarkemmin tuota twitter ketjua... Ihan vinkkinä. Ainakin yksi viesti (12/14) särähtää silmään.

---

Tuolla muualla olen jo aikaisemmin huomannut, että EU piireissä ajetaan ideologiaa, missä mm. kielletään yksityisautoilu.

Vihreä siirtymä... tai antautuminen, näkökulmasta riippuen.

Eli taantumuksellisen ideologian avalla saavutetaan taivas maanpäällä.
 
Kannattaa silmäillä tarkemmin tuota twitter ketjua... Ihan vinkkinä. Ainakin yksi viesti (12/14) särähtää silmään.

---

Tuolla muualla olen jo aikaisemmin huomannut, että EU piireissä ajetaan ideologiaa, missä mm. kielletään yksityisautoilu.

Vihreä siirtymä... tai antautuminen, näkökulmasta riippuen.

Eli taantumuksellisen ideologian avalla saavutetaan taivas maanpäällä.

EU ajaa myös sähköautoihin siirtymistä. Jos tuo tutkimusraportti pitää paikkansa ei sähköautoja saada tehtyä riittävästi.
Eli ainakin tässä asiassa pitäisi miettiä suunnitelmia uusiksi.
 
Näin toki, mutta kuitenkin melko vähäinen lämmitys puulla on ilmastonäkökulmasta vähäinen kysymys. Näin ainakin oletan. Tietenkin hiilinielut jne. mutta ei taida pientalojen puulämmityksellä olevan siihenkään suurta vaikutusta.
Myönnän toki että ajattelussa oma etu ja lämpimät olot ohittavat muunlaiset argumentit. Koin alkuperäisen artikkelin niin, että siinähän moititte polttamista, mutta kun selviytymisen vaihtoehdot ovat selkeitä, niin valintakin on helppoa.
.
 
Sähköautoihin siirtyminen ei tule toteutumaan "etuja" lisäämällä niin kauan kuin sähköenergian hinta on nykyisessä vauhdissa.
Kun sähköautojen määrä jossain vaiheessa onkin huomattava, siirtyy keskustelu seuraavaksi vakuutusmaksuihin, jotka käsitykseni mukaan tulevat nousemaan etupäässä paloriskien johdosta.
Mielenkiintoinen kysymys on myös että missä vaiheessa ulkomaan lauttaliikenne rajoittaa sähköautojen määrän 5 autoon per suunta. Tämäkin paloriskien vähentämiseksi.

Noista asioista soisin olevan enemmän keskustelua sen sijaan, että sähköautojen olemus nyt esitellään joka paikassa niiiin auvoisena ratkaisuna , ettei mihään asia niissä ole riski eikä kustannuksia nostavaa.
Tää ei vaan voi olla totta.
.
 
EU ajaa myös sähköautoihin siirtymistä. Jos tuo tutkimusraportti pitää paikkansa ei sähköautoja saada tehtyä riittävästi.
Eli ainakin tässä asiassa pitäisi miettiä suunnitelmia uusiksi.

Joo, ja tämä saavutetaan vain taantumuksellisesti, hävittämällä länsimainen elämäntapa. Muuttaen elämäntapaa Kiina ja Venäjän suuntaan.

Joopa joo.
 
Joo, ja tämä saavutetaan vain taantumuksellisesti, hävittämällä länsimainen elämäntapa. Muuttaen elämäntapaa Kiina ja Venäjän suuntaan.

Joopa joo.
Tarkoitin että jos sähköautoja ei voida valmistaa tarpeeksi niin muunlaisiakin autoja tarvitaan.
Enkä ole liittovaltio EU:n kannattaja.
 
Tarkoitin että jos sähköautoja ei voida valmistaa tarpeeksi niin muunlaisiakin autoja tarvitaan.
Enkä ole liittovaltio EU:n kannattaja.

Ok. Vilpittömät pahoittelut.

Sen verran taustoitan, että minulla on ollut kytköksiä geologian piireihin jo pitkän aikaa. On jo kauan tiedetty, että keskeisiä raaka-aineita on vaikeaa saada maapallolta.

Sen takia ei ole yllättävää, että Yhdysvaltojen 'koneisto' tähtää Kuuhun. Yllättävintä on sen hitaus, mutta syytän tässä Obamaa. Obama leikkasi Kuuhun tähtäävien projektien rahoituksen. Oranssi hirviö teki toisin, ja nyt näyttää siltä, että homma jatkuu.

Taantumukselliset voimat tähtäävät länsimaisen talousjärjestelmän ja elämäntavan tuhoamiseen, mutta edistykselliset voimat tähtäävät seuraavan malmion hyödyntämiseen. Ja se on Kuu.

Kiinalaiset näyttävät olevan samoilla linjoilla. Venäjä tuskin enää itsenäisesti hyödyntää yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Sähköautoihin siirtyminen ei tule toteutumaan "etuja" lisäämällä niin kauan kuin sähköenergian hinta on nykyisessä vauhdissa.
Kun sähköautojen määrä jossain vaiheessa onkin huomattava, siirtyy keskustelu seuraavaksi vakuutusmaksuihin, jotka käsitykseni mukaan tulevat nousemaan etupäässä paloriskien johdosta.
Mielenkiintoinen kysymys on myös että missä vaiheessa ulkomaan lauttaliikenne rajoittaa sähköautojen määrän 5 autoon per suunta. Tämäkin paloriskien vähentämiseksi.

Noista asioista soisin olevan enemmän keskustelua sen sijaan, että sähköautojen olemus nyt esitellään joka paikassa niiiin auvoisena ratkaisuna , ettei mihään asia niissä ole riski eikä kustannuksia nostavaa.
Tää ei vaan voi olla totta.
.
Sähköautoissa alkaa olla vakiona turvakatkaisin, joka on vähän kuin venttiili kaasupullossa. Laivayhtiöt tulevat varmasti vaatimaan jotain tällaista, jolla neutralisoidaan sähköauto ja minimoidaan paloriski.
 
Estääkö se kokonaan akun syttymisen? Vai toimiiko sammuttajana jos syttyy ?
En tunne tekniikkaa, siksi kysyn.
.
Katkaisee virran esim. huoltoja varten. Vanhemmissa sähköautoissa virran katkaiseminen kokonaan saattoi olla monimutkaista, mutta uudemmissa riittää yhden kytkimen kääntö. Ei varmaankaan paloja estä 100%, mutta kyllä ne bensavehkeetkin saattaa kärähtää. Riskin pienentämistä.

Periaatteessa sähköautosta pitäisi saada kaikki ladattu virta akusta pois, mutta samalla perusteella polttoainetankitkin pitäisi olla tyhjiä.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top