Slammer
Kenraali
Mennyt sitten minulta ohi. Milloin tuo on ilmestynyt?
Juttu oli näköjään numerossa 3/1995.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mennyt sitten minulta ohi. Milloin tuo on ilmestynyt?
http://yle.fi/uutiset/ilmatilanlouk...i_rissalan_yli_punatahtia_nayttamassa/7434943 Menee vähän historian puolelle, mutta kovaa on meno ollut tuolloinkin.
http://yle.fi/uutiset/puolustusvoim...t_aanivallin__lehdet_varisivat_puista/7483630 Mainitaan alue Mikkelistä Kouvolaan. Olisi kiva tietää kuinka paljon "valehyökkäyksiä" itärajan suunnalla tapahtuu. Veikkaisin sen olevan meidän kannaltamme tärkeämpi kuin Suomenlahti. Niistä ei tarvitse mainita kun eivät johda ilmatilaloukkaukseen.
Eivät loukanneet, tulivat tunnistusalueelle ja käytiin tunnistamassa. En tietenkään voi tietää, olisivatko loukanneet jos ei olisi tultu tunnistamaan, mutta eipä NORADilla ole ollut tapana päästää tunnistamattomia niin lähelle.Ilmatilaloukkaus Kanadassa.
http://edition.cnn.com/2014/09/19/us/russian-plane-incidents/index.html?hpt=hp_t2
Huvittavaa, kun lehdessä kerrotaan, kun koneen shokkiaalto aiheuttaa jymähdyksen? Lapsena muistelen kuulleeni sen todella usein.
Mutta mikä motiivi venäläisillä on toimia näin? Hakemalla haetaan konfliktia mutta miksi?
Mitataan vasteaikoja. Tehdään arvioita "naapurien" valmiuksista. Pidetään huomio pois jostain mualta. Kukapa sen oikeasti tietää, mitä ryssä aikoo?Mutta mikä motiivi venäläisillä on toimia näin? Hakemalla haetaan konfliktia mutta miksi?
Jos kone on jo ilmassa ei varmaan ole tarvetta yliääninopeuksiin.
Ööh...?
Viittasi varmaan siihen, että Hornet pyritään saamaan seuraamaan etäisyyden päästä sitä mahdollisesti ilmatilaloukkaukseen syyllistyvää ilma-alusta jo ennalta eikä vasta siinä vaiheessa, kun ilmatilaloukkaus on jo tapahtunut tai välittömästi tapahtumassa.
Ei sellaiseen riitä kenekään resurssit. Silloinhan pitää päivystää ilmassa koko ajan ja saattaa kaikki ilma-alukset esimerkiksi jo Itämeren käytävällä.
Venäläiskoneiden lentoreitit Kaliningradista Itämeren poikki ovat etukäteen tiedossa. Suomi on jatkuvien ilmatilanrikkomusten takia lisännyt tunnistuslentotoimintaa, ja Helsinki-Vantaalle on siirretty Horneteja päivystyslentoja varten, jos venäläiskone sattuisi taas tulemaan Suomen puolelle.
- Niiden koneiden reitit tiedetään luonnollisesti jo etukäteen, jotka ovat jättäneet lentosuunnitelman, Puolustusvoimien viestintäjohtaja Mika Kalliomaa kertoi.
Suuri sotasalaisuus ei ole, että Hornet voi olla tarkkailemassa sitä, pysyykö venäläiskone ilmoitetulla reitillään.
- Kyllä me käskytämme koneita tilanteen mukaan ylös ja ottamaan osaa valvontaan. Silloin kun aluevalvonnan johto ajattelee, että on tarve saada kone seuraamistehtävään, otetaan ennakoiden kone ilmaan ja paikan päälle, Kalliomaa kertoi.
Venäläiskoneilla on nyt siis melkoinen todennäköisyys päätyä kuvaan, jos ne sattuivivat loukkaamaan Suomen ilmatilaa lennoillaan Kaliningradiin ja takaisin.
- Etukäteen on laskettu, että kauanko koneen lento kestää ja ollaan riittävän ajoissa paikalla, Kalliomaa totesi.
Ööh...?