Einomies1 kirjoitti:SJ kirjoitti:Einomies1 kirjoitti:baikal kirjoitti:En usko ollenkaan tuning-tuotteiden kustannusvastaavuuteen. Kompromissien kompromissien summa saadaan aikaiseksi, jonkun pitää kuitenkin sijoittaa aikaa ja paukkuja rakenteluun, osia saa haalia ympäri maailmaa ja yhteensovittaa jne.
Hinta menee monesti 60-70-prosenttiin uuden vekottimen hinnasta ja huom: käytössä ei silti ole uusi tuote. Kenties hyvinkin käyttökelpoinen se voi olla, mutta elinkaarikust. menee helposti uuden kanssa sujut tai hyvin lähelle.
Maybe so, heitin vaan tälläsen lätyn siksi että Sergein yksi vahvuuksista yksinkertaisuuden lisäksi on pienuus ja keveys, joka pystyttäisiin samaa lavetinrunkoa hyväksikäyttämällä ehkä halvimmin säilyttämään.
Ja mitä tuolla saavutettaisiin? Siis vaikkapa verrattuna modernisoituun Sergeihin? Hintaa tulisi kuitenkin sen kanuunan varran vielä lisää ja mahtaisiko tuo alusta enää riittää? Ammus olisi toki tehokkaampi, mutta ei tuo loppujenlopuksi mikään AHEAD -ammus olisi ja muutenkaan tuosta olisi esim. risteilyohjuksia ampumaan. Muita maaleja Sergei pystyy kyllä ampumaan muutenkin.
Olet ehkä oikeassa, turhaa kikkailua rahalla ilman taetta laadusta. Kunhan kehittelin juttua mielessäni.
Ehkä M95 Sergei ja Skyshield 35 AHEAD olisivat parempi ratkaisu....
Mielestäni Sergei sellaisenaan ja miehistölle pimeänäköön vehkeitä sekä tykkiin uusia ammuksia. Tehoaa helikoptereihin vielä pitkälle tulevaisuuteen.
Uuden ammusaseen tulisi olla 35mm tykkiä suuremman kantaman omaava ja heitteiden torjuntaan kykenevä. Oerlikonin Skyshieldin tapainen järjestelmä olisi hyvä, mutta kantamaa pitäisi olla enemmän. Tykkinä voisi olla Boforssin 57mm MK3 täysperävaunuun tai kuorma-autoon asennettuna. Tykin kantaman pitäisi riittää useimpiin maalia hakeviin lentolaitteisiin.