Nyt pitää muistaa että sen enempää lentokonetta kuin hekoakaa ei oteta tallista kuin vaarin vanhaa fordia vaan kylmän koneen ilmaan saattaminen vaatii minimissään 60 minuutin takeoff checklistin läpikäymisen. Mikäli mutkat oiotaan suoriksi ja käydään läpi vain se mikä on ehdottomasti tarpeen ettei nokka kynnä turvetta nousukiidossa, putoaa lentoonlähdön valmistelu 45 minuuttiin.
TS Hornettiin ei todellakaan pultata pommeja juuri ennen kuin se nousee ilmaan vaan kone täytyy nimenomaisesti varustaa ilmasta-maahan, tehtävään. Jos halutaan että kone on valmiina lähitukea varten, on sen käytännössä päivystettävä ilmassa asekuormassa ja toinen kone odottaa maassa valmiina lähtöön sitten kun päivystävältä koneelta loppuu löpö tai se käyttää asekuormansa.
Jotta lentokone voi kurvailla tulitehtävää odottaen raskaassa aselastissa täytyy olla turvallinen ilmatila jossa lentää holding patternia, muuten tulee noutaja. Jotta tulitukikoneita kannattaisi hankkia niin ilmavoimien doktriinia tulisi muuttaa. Rajoitettujen tappioiden tuottamisen sijaan tulisi keskittyä ilmaherruuden voittamiseen konfliktin alusta asti.
Rajoitetut ilmasta-maahan operaatiot pistekohteita vastaan ovat eri juttu.
TS Hornettiin ei todellakaan pultata pommeja juuri ennen kuin se nousee ilmaan vaan kone täytyy nimenomaisesti varustaa ilmasta-maahan, tehtävään. Jos halutaan että kone on valmiina lähitukea varten, on sen käytännössä päivystettävä ilmassa asekuormassa ja toinen kone odottaa maassa valmiina lähtöön sitten kun päivystävältä koneelta loppuu löpö tai se käyttää asekuormansa.
Jotta lentokone voi kurvailla tulitehtävää odottaen raskaassa aselastissa täytyy olla turvallinen ilmatila jossa lentää holding patternia, muuten tulee noutaja. Jotta tulitukikoneita kannattaisi hankkia niin ilmavoimien doktriinia tulisi muuttaa. Rajoitettujen tappioiden tuottamisen sijaan tulisi keskittyä ilmaherruuden voittamiseen konfliktin alusta asti.
Rajoitetut ilmasta-maahan operaatiot pistekohteita vastaan ovat eri juttu.