Ilmavoimien tulevaisuus

Käytännössä kaikkiin joilla olisi taloudelliset edellytykset moiseen sitoumukseen.
Käytettyjä F-16:sia katselevilla ei varaa.
höpöhöpö.
Olin vastikään Maassa, jolla olisi talousedellytykset erittäin kunnossa ja kova halu saada vaikkajamitä, mutta ei mitään saada sinne tehdä.. Kutsu himaan tuli ja kaikki kamat messissä.
On useita näitä jotka ovat halunneet mm Growlereita, mutta ei myydä.
 
höpöhöpö.
Olin vastikään Maassa, jolla olisi talousedellytykset erittäin kunnossa ja kova halu saada vaikkajamitä, mutta ei mitään saada sinne tehdä.. Kutsu himaan tuli ja kaikki kamat messissä.
On useita näitä jotka ovat halunneet mm Growlereita, mutta ei myydä.

No ei kai nyt Turkille myydä mitään enää nykyään. Mutta luulen vahvasti, että Saksat, Britanniat, Norjat, Benelux, Espanja, Italia, jne. kyllä saisivat Growlerin, jos vain olisivat kiinnostuneita
 
En ole aivan varma. USAF oli korvannut muurahaiskarhunsa (EF-111) Growlereilla, vaikkei superötököitä USAFilla olekaan.

USAF:n kautta tulee pieni osa miehistöä Growlereihin, mutta koneet ovat tietty Navyn. Koko Yhdysvaltojen taktinen ilma-elsokyky tulee jo nyt tai ihan lähiaikoina Navylta, mistä ollaan toisaalta vähän katkeria ja mikä toisaalta selittää, miksi Growlereiden lisäkapasiteettia haikaillaan.
 
Tulee mieleen Intia maana jota Growler voisi kiinnostaa mutta tuskin myydään. STOBAR-operointikin varmaan onnistuisi, ainakin jos moottoreihin tuunataan vähän tropiikkitehoja lisää.
 
Turkki olisi halutessaan ehtinyt jo ostaa Growlerin kun kerta F-35 partneriksikin kelpasi aikanaan.
Nyt on sotku päällä, se on selvä. Silti mm- Patriot olisi myynnissä kunhan vain S-400:lle näytettäisiin ovea.

Intia ei ole Nato-maa. Se on tosiaan sellainen mille ei luultavasti lähtisi. Etelä-Korea ehkäpä myös kun JASSM-lupakaan ei tipahtanut.
 
USAF:n kautta tulee pieni osa miehistöä Growlereihin, mutta koneet ovat tietty Navyn. Koko Yhdysvaltojen taktinen ilma-elsokyky tulee jo nyt tai ihan lähiaikoina Navylta, mistä ollaan toisaalta vähän katkeria ja mikä toisaalta selittää, miksi Growlereiden lisäkapasiteettia haikaillaan.

Korpit (ei muurahaiskarhut! vaikka kyllä niitä 'Spark Varkeiksi" myös sanottiin) eivät vissiin olleet kovin hyviä häirintäkoneita noin käytännön tasolla. Ainakin niiden käyttökustannuksiin nähden. Voisi kuvitella että Strike Eaglesta olisi joltisenkin helppo modata joku "Spark Eagle" muttei sellaiseen olla alettu. Rahojen riittävyys tulee kai jenkeilläkin jossain vastaan.
 
F-15:sta on ollut vaikka millaista konseptia (Advanced, C/D, E, I, K, S, Sa. Sg, Qa...X). Ne on jopa myynyt kohtalaisesti verrattuna Super Hornetiin. Lähinnä sen takia, että tiettyyn aikaan ei ollut mahdollista saada F-22:ta, mutta monelle kelpasi silti saman roolin kone. Super Hornet käynyt kaupasti sen verran huonosti, että olisiko tukialuskone kuitenkin pieni haitta. Hornet vielä meni hyvin, ei toki F-16 tasoisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Ei jumalauta, lukekaapa tuosta millaista taunoilua Intiassa.
Upouusi C-130J tuli tonttiin 2014. Onnettomuustutkinnassa ehdotettiin, että simulaattorikoulutus käyntiin yhtenä toimenpiteenä.
Paljastui, että simulaattori oli jo asennettu joulukuussa 2012. Sitä ei kuitenkaan saatu käyttöön, koska tästä ei tehty sopimusta. Sellainen saatiin ajoiksi vasta elokuussa 2016! Simulaattorikoulutus käynnistyi siten marraskuussa 2016, yli kolme ja puoli vuotta myöhemmin kuin se olisi ollut teknisesti mahdollista.

https://www.livefistdefence.com/201...he-rafalecagreport-isnt-about-the-rafale.html
 
Ei jumalauta, lukekaapa tuosta millaista taunoilua Intiassa.
Upouusi C-130J tuli tonttiin 2014. Onnettomuustutkinnassa ehdotettiin, että simulaattorikoulutus käyntiin yhtenä toimenpiteenä.
Paljastui, että simulaattori oli jo asennettu joulukuussa 2012. Sitä ei kuitenkaan saatu käyttöön, koska tästä ei tehty sopimusta. Sellainen saatiin ajoiksi vasta elokuussa 2016! Simulaattorikoulutus käynnistyi siten marraskuussa 2016, yli kolme ja puoli vuotta myöhemmin kuin se olisi ollut teknisesti mahdollista.

https://www.livefistdefence.com/201...he-rafalecagreport-isnt-about-the-rafale.html
Ei yllätä yhtään
 
Suoraan sanottuna "F-21" on melko irvokkaan ylilastatun näköinen lentolaite. Boyd pyörinee haudassaan.

Edistyneempi Block 60 hävisi edellisen MMRCA-kisan, joten vaikea uskoa F-21:n pärjäävän kisassa suorituskyvyn perusteella, mutta hinnan puolesta se voi kyllä olla halvin etenkin kun lisätään vaatimus kotimaassa valmistuksesta.
 
Back
Top