Inhaa itäkalustoa kuvina

Neuvostoliitossa riitti kalliita älynvälähdyksiä ja yksi niistä oli SSV-33 Ural. Kyseessä oli Kirov -luokan risteilijän runkoa käyttävä komentolaiva. Vuonna 1989 valmistunut laiva oli varustettuna kahdella ydinreaktorilla, miehistöä 1000, pituutta oli 265 metriä ja uppouma oli n. 35000t. Laiva sijoitettiin tyynenmeren laivastoon, mutta sen tukikohdissa ei ollut riittävän pitkää laituria joten laiva jouduttiin ankkuroimaan merelle. Ankkurointi tarkoitti että reaktorit oli pidettävä jatkuvasti käynnissä ja laivasta tuli kelluva kasarmi. Neuvostoliiton loppuvuosien ja sen romahduksen jälkeisten talousongelmien takia laivaa ei ollut varaa lähettää komennukselle. Paatti ei koskaan lähtenyt merelle ja se poistettiin vahvuudesta 2001. Laivaa romutetaan tällä hetkellä ja työn kustannusarvio on 310 miljoonaa dollaria.

ural_l2.webp ural_l5.webp ural_l4.webp
 
Neuvostoliitossa riitti kalliita älynvälähdyksiä ja yksi niistä oli SSV-33 Ural. Kyseessä oli Kirov -luokan risteilijän runkoa käyttävä komentolaiva. Vuonna 1989 valmistunut laiva oli varustettuna kahdella ydinreaktorilla, miehistöä 1000, pituutta oli 265 metriä ja uppouma oli n. 35000t. Laiva sijoitettiin tyynenmeren laivastoon, mutta sen tukikohdissa ei ollut riittävän pitkää laituria joten laiva jouduttiin ankkuroimaan merelle. Ankkurointi tarkoitti että reaktorit oli pidettävä jatkuvasti käynnissä ja laivasta tuli kelluva kasarmi. Neuvostoliiton loppuvuosien ja sen romahduksen jälkeisten talousongelmien takia laivaa ei ollut varaa lähettää komennukselle. Paatti ei koskaan lähtenyt merelle ja se poistettiin vahvuudesta 2001. Laivaa romutetaan tällä hetkellä ja työn kustannusarvio on 310 miljoonaa dollaria.

Tyypillistä komentotalouden puuhaa.:facepalm:
 
Il-40 (NATO-nimi Brawny) oli lähellä päästä tuotantoon NL:n ensimmäisenä suihkumoottorilla varustettuna maataistelukoneena, mutta ongelmat kehittelyssä hidastivat projektia ja venäläiset päättivät korvata maataistelukoneen taktisilla ydinaseilla. Koneessa oli alunperin nokassa 6 kpl 23-mm tykkejä ja ensimmäisen ilmassa tehdyn koeammunnan tuloksena molemmat moottorit sammuivat ruutikaasuista ja lentäjä sokaistui hetkellisesti suuliekeistä. Ongelma ratkaistiin pidentämällä moottorien ilmanottoaukkoja parilla metrillä ja tekemällä tykkien ympärille lämpöäkestävä ilmanohjain ohjaamaan kaasuja. Koneita tehtiin seitsemän ja projekti kuopattiin 1956, 60-luvun lopulla paranneltu versio kilpaili SU-25:n kanssa mutta hävisi.

Alkuperäinen Il-40
tumblr_inline_ns02lj8V7y1t90ue7_1280.webp

Lopullinen Il-40
Ilyushin Il-40P_jet sturmovik.webp


Selvästi Il-40:ä kauniimpi kone oli Mig Ye-8. Kyseessä oli Mig-21:n paranneltu versio jossa käytettiin uutta tehokasta Tumansky R-21F-300 moottoria jonka ilmanottoaukot olivat ohjaamon alla. Uusi ilmanottojärjestely vapautti tilaa tehokkaammalle tutkalle joka mahdollisti uuden R-23 ohjuksen käytön. Prototyyppejä tehtiin kaksi ja ensilento tapahtui 1962, saman vuoden syyskuussa toisen koneen moottori räjähti 1.78 machin vauhdissa 10 kilometrin korkeudessa. Lentäjä pelastui heittoistuimella, mutta projekti hyllytettiin kun moottorin ongelmia ei saatu ratkaistua. Koneen mallimerkinnäksi oli tarkoitus tulla Mig-23 ja vuonna 1970 käyttöön tullut Mig-23 peri Ye-8:n kehitetyt Saphir-23 tutkan ja R-23 ohjukset.

Mikoyan-Gurevich-Ye-81.webp
e8_2.webp
tumblr_n4lhfeggYF1txx6x7o3_1280.webp
 
Venäläiset vetivät Donin pohjasta Voronezhin lähellä T-34/76:n. Kyseessä on ainoa säilynyt Stalingradin traktoritehtaan (STZ) valmistama vaunu. Kyseisen tehtaan vaunut on helppo erottaa tornin takaosan täysin tasaisesta takaosasta jonka kulmia ei ole pyöristetty. Toinen STZ vaunun tunnuspiirre on Barrikady -tehtaan valmistama tykki jonka joustolaitteen kotelo tuotannon yksinkertaistamiseksi on edestä viisto koko matkalta, kun se tavallisesti oli pysty alaosastaan.

1465959250.webp 1465960404.webp 1465960511.webp
 
Vielä tarvitaan radankatkaisijoita ...

Olisi muuten aika ylläri, kun venäläiset ajaisivat panssarijunillaan Allegron perässä rajan yli...olikos niillä nyt niitä 5 vielä käytössä...
 
Venäläiset vetivät Donin pohjasta Voronezhin lähellä T-34/76:n. Kyseessä on ainoa säilynyt Stalingradin traktoritehtaan (STZ) valmistama vaunu. Kyseisen tehtaan vaunut on helppo erottaa tornin takaosan täysin tasaisesta takaosasta jonka kulmia ei ole pyöristetty. Toinen STZ vaunun tunnuspiirre on Barrikady -tehtaan valmistama tykki jonka joustolaitteen kotelo tuotannon yksinkertaistamiseksi on edestä viisto koko matkalta, kun se tavallisesti oli pysty alaosastaan.

Katso liite: 10512 Katso liite: 10513 Katso liite: 10514
Onko tämä aivan tuore tapaus?
Erittäin kiehtovia nämä löydöt.
 
Olisi muuten aika ylläri, kun venäläiset ajaisivat panssarijunillaan Allegron perässä rajan yli...olikos niillä nyt niitä 5 vielä käytössä...

Ei ole kuin kaksi. Neljä oli, joista kaksi on romutettu/romutuskunnossa. Tarkoitettu Siperiaan.
 
Olisi muuten aika ylläri, kun venäläiset ajaisivat panssarijunillaan Allegron perässä rajan yli...olikos niillä nyt niitä 5 vielä käytössä...

Eikös niitä ratoja ole yleensä katkaistu vihollisen puolella.
 
Noin 00:20, siellä se tankkikomppania ajelee perivenäläiseen tapaan tappituntumalla... A-10 Pahkasika laulamaan ja selvää olisi hetkessä!

Mieten samaa , toisaalta pienempi riski ajella miinoihin kun ajaa peräkkäin, kyllä ne siitä muotoansa muuttaa kun ilmenee että ilmasta tulee paskaa, Ja luulisi että heillä on it kalustoa samalla mukana .
 
Mieten samaa , toisaalta pienempi riski ajella miinoihin kun ajaa peräkkäin, kyllä ne siitä muotoansa muuttaa kun ilmenee että ilmasta tulee paskaa, Ja luulisi että heillä on it kalustoa samalla mukana .

No enpä tiedä, jos kyseessä on IED tienvarsipommi, niin saattaa mennä kolme vaunua samalla, kun ovat noin lähekkäin. Jos taas perinteinen telamiina, niin jos ajaa vaunuilla samaa uraa, niin etäisyyden ei pitäisi vaikuttaa todennäköisyyteen osua miinaan. Ainoat syyt, jotka keksin, ovat:

1) näyttää hienommalta videolla
2) helpompi hallita komppaniaa, kun näkee koko poppoon yhdellä kertaa (huonoa johtamista siis)
 
No enpä tiedä, jos kyseessä on IED tienvarsipommi, niin saattaa mennä kolme vaunua samalla, kun ovat noin lähekkäin. Jos taas perinteinen telamiina, niin jos ajaa vaunuilla samaa uraa, niin etäisyyden ei pitäisi vaikuttaa todennäköisyyteen osua miinaan. Ainoat syyt, jotka keksin, ovat:

1) näyttää hienommalta videolla
2) helpompi hallita komppaniaa, kun näkee koko poppoon yhdellä kertaa (huonoa johtamista siis)


Joo siis noi videot on aina showmielessä kuvattuja. Aikamoinen ied saa olla että kolme tankkia tuhoaa kerralla. toisaalta kaippa sekin on mahdollista. Mites onko tankeilla helpompi toimia kun ovat lähekkäimmin pystyy suojaan toista paremmin jne ->kunhan arvailen .
 
Ei. Vaunusta näkee ja vaikuttaa lähelle huonosti. Jos kaveri on liian lähellä ei siitä ole muuta kuin haittaa.

No siinä tapauksessa taitaa possujunan tarkoitus olla näyttää hyvältä.
 
Back
Top