inhaa itäkalustoa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baikal
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Minä ennustan ongelmia noiden ruoripotkurien kanssa eivätkä moottori ongelmatkaan yllättäisi ! On kyll melkoisen näköinen keula laitoksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollaiseen keulaan varmaan saa ruveta tottumaan.


Kuten tuolla Akerin twitteri sivuilla sanottiin ,niin niiden vastaava laitos.


Our "equivalent" #icebreaking offshore vessel design in terms of size and capability would be Aker #ARC105.

EpV3MEbXYAYpoJH.jpeg

Myös Brittien tuleva muistuttaa.

_74443646_uk-npv-aerial-view-small.jpg
 
Muutama kuva jokin aika sitten muodostetusta 150:stä Idritsa-Berlin Order of Kutuzov motorisoidusta kivääridivisioonasta (8th Guards Combined Arms Army).

Kuvattu divisioonan pääpaikassa Persianovskyn kylässä Rostovin alueella. Esillä ovat vuoden 2016 mallin T-72B3-taisteluvaumut ja jalkaväen taisteluajoneuvot BMP-3.
Kalusto on venäläiseen tapaan pääosin varastotilan ulkopuolella.

75292410.jpg75295010.jpg75297410.jpg
 
Muutama kuva jokin aika sitten muodostetusta 150:stä Idritsa-Berlin Order of Kutuzov motorisoidusta kivääridivisioonasta (8th Guards Combined Arms Army).

Kuvattu divisioonan pääpaikassa Persianovskyn kylässä Rostovin alueella. Esillä ovat vuoden 2016 mallin T-72B3-taisteluvaumut ja jalkaväen taisteluajoneuvot BMP-3.
Kalusto on venäläiseen tapaan pääosin varastotilan ulkopuolella.
Venäläisten into säilyttää kallista tavaraa ulkona on hämmästyttävää. Tässä:
esitellään neuvostoaikaista lentokonesuojaa. Videolla kerrotun mukaan se suojasi koneita ydinräjäytykseltä sekä mahdollisti koekäytön ja aseistamisen mukavasti sisätiloissa. Kuitenkin suojat pääsivät rapistumaan "90-luvun turbulentteina vuosina" käyttökelvottomaan kuntoon. Lisäksi SU-34 SM ei mahtuisi suojaan. Siksi koneet säilytetään taivasalla. Luulisi, että tuollaisen koneen valmistukseen verrattuna suojan rakentaminen olisi varsin yksinkertainen ja suhteessa halpa operaatio.

 
Venäläisten into säilyttää kallista tavaraa ulkona on hämmästyttävää. Tässä:
esitellään neuvostoaikaista lentokonesuojaa. Videolla kerrotun mukaan se suojasi koneita ydinräjäytykseltä sekä mahdollisti koekäytön ja aseistamisen mukavasti sisätiloissa. Kuitenkin suojat pääsivät rapistumaan "90-luvun turbulentteina vuosina" käyttökelvottomaan kuntoon. Lisäksi SU-34 SM ei mahtuisi suojaan. Siksi koneet säilytetään taivasalla. Luulisi, että tuollaisen koneen valmistukseen verrattuna suojan rakentaminen olisi varsin yksinkertainen ja suhteessa halpa operaatio.


Puhetta venäläisillä foorumeilla on ollut erilaisista hangaareista ja teltoista ym joissa koneet olisivat hieman paremmin suojassa säältä tms. Käytäntöön asti ei olla tässä edetty...
Jopa Su-57:t lojuvat kenttien reunoilla ulkona, mutta pressuja on saatu hankittua :LOL:

15992010.jpg
 
Ei voi kun ihmetellä kuinka säälittävää touhua! Venäläistä huippukalustoa. Lipetskissä on tukikohdassa yhteensä ollut 9 kevyttä siirrettävää sääsuojaa, joista ainakin 6 näkyy katot revenneenä tai koko rakennelma romahtaneena, plus tietty kaikki ne muut rakennukset joista monet samassa kunnossa.

Ne koneet seisoo ulkona vuodesta toiseen osa vuositolkulla jopa samassa paikassa ja varsinkin talvikuvista näkee ettei koneita käytetä. Siinä on turha puhua mistään säänkestosta ja näyttää kuvia jostain säälittävistä säätesteistä. Toki tukikohdissa on eroja.

@PM osaatko sanoa mistä tukikohdasta kohdan 11:35 nousu oli? Muhkeat metsäpalot taustalla.
 
Yllättävän ihana inhaksi.

Tässä nähdään, mitä tapahtuu kun mennään ulkonäön ehdoilla. Kuva on otettu kurottajan nokasta pääkannen yläpuolelta suhteellisen kaukaa laivasta ja silti osa ohjaamon ikkunoista jää katetun keulapakan taakse.

Suomessa rakennetuissa offshore-murtajissa ohjaamon ikkunat näkyvät, vaikka kuvaaja seisoisi telakka-altaan pohjalla.

5l-image-46.jpg


NB511-1024x601.jpg
 
Ne koneet seisoo ulkona vuodesta toiseen osa vuositolkulla jopa samassa paikassa ja varsinkin talvikuvista näkee ettei koneita käytetä. Siinä on turha puhua mistään säänkestosta ja näyttää kuvia jostain säälittävistä säätesteistä. Toki tukikohdissa on eroja.
Niin, no Lipetsk 2 on ihan virallisestikin "Storage base" ja sinnehän lennettiin vissiin myös Saksan koneet. Tuo koko kenttä tuskin edes lentotoimintaan kykenee.
sillä viereisellä kentällä taas ei koneita juuri ole ja selvästi toiminnassa oleva kenttä. Ja eikö sekin ole joku harjoitus/testi kenttä. Montaa tyyppiä koneita pieni määrä.





Romuttamistahan nuo odottaa.
lipetsk-170805-24.jpg

lipetsk8jr.jpg





LIPETSK+2.jpg




2020 kuva on ihan saman tyylinen. Kokonaismäärä koneissa vaihtunut, mutta myös koneet.
Koneiden loppusijoitus paikka.




se toinen lipetskin kenttä
uuu.png
 
Tässä nähdään, mitä tapahtuu kun mennään ulkonäön ehdoilla.

Suomessa rakennetuissa offshore-murtajissa ohjaamon ikkunat näkyvät, vaikka kuvaaja seisoisi telakka-altaan pohjalla.

5l-image-46.jpg
Tuskin hollantilaiset(damen) tuota suunitellua ulkonäkö edellä tehneet. Rosnef olisi tuskin sellaista edes hyväksyny. Kova kokemus kuiteskin jäillä liikkumisesta.
Vai mikä viittaa ulkonäkö edellä lähtökohtaan? Ei ne nyt sentään varmaan millään foorumipohjalla suunnittelutyötä tee.

24050_originalimage_pdpapmpepnchfpochr.jpg



a8337570ea471fa4e8456b5c2d7eca58.jpg
 
@Passi toi alin kuva on kyllä ihan samaa tukikohtaa. Alimmassa kuvassa olevat koneet ovat ne valmiudessa olevat varmaankin. Seisonta-alue on kokonaisuudessaan hiljattain rakennettu, mukaanluettuna koneiden takana oleva betoninen suojavalli. Toisella kiitotiellä seisoo rivissä ilmeisesti MIG-29 sekä -31 ja ne eivät varmaankaan ole lentokuntoisia ja osasta puuttuu siivetkin. Osa varsinaisella seisonta-alueella olevista on varmaankin ainakin saatavissa lentokuntoiseksi.

Aikaisemmassa viestissäni en tarkoittanut varsinaisesti pelkästään Lipetskiä vaan suurinta osaa tukikohdista, joissa pääasiassa toistuu sama ilmiö. Samoja uusia romahtaneita siirrettäviä suojia löytyy myös muualta. Muut rakenteet ei ole yhtään paremmassa kunnossa.

Homman nimi on että koneet seisoo vuodesta toiseen samoissa riveissä ja talvikuvissa ei näy monestikaan aurauksia tai vastaavaa. Selitys on, että venäläinen suunnittelee ja valmistaa koneensa niin hyvin että ne kestävät tuollaista. Juu aivan varmasti.
 
Tuskin hollantilaiset(damen) tuota suunitellua ulkonäkö edellä tehneet. Rosnef olisi tuskin sellaista edes hyväksyny. Kova kokemus kuiteskin jäillä liikkumisesta.
Vai mikä viittaa ulkonäkö edellä lähtökohtaan? Ei ne nyt sentään varmaan millään foorumipohjalla suunnittelutyötä tee.
Jos alusta ei ole suunniteltu ulkonäkö edellä, niin miksi siinä on visuaalisesti näyttävä mutta näkyvyyttä rajoittava korkea keula? Damen ei ole mikään erityisen kokenut jäissä kulkevien laivojen suunnittelija ja ratkaisu näkyy periytyvän avovesipuolen aluksista. Huomaatko muuten, mikä neljästä myyntiargumentista on ensimmäisenä?

damen.JPG


Rosneftillä (Rosnefteflotilla) ei niin ikään ole ennestään yhtään jäänmurtajaa. Toki osaamista voi tarvittaessa yrittää hankkia maan sisältä.
 
Puhetta venäläisillä foorumeilla on ollut erilaisista hangaareista ja teltoista ym joissa koneet olisivat hieman paremmin suojassa säältä tms. Käytäntöön asti ei olla tässä edetty...
Jopa Su-57:t lojuvat kenttien reunoilla ulkona, mutta pressuja on saatu hankittua :LOL:

Katso liite: 46377
Höh, olet väärässä. Se on invisible cover

 
Back
Top