inhaa itäkalustoa

Koskakohan hävittäjä paljastetaan julkisuudessa? Putin kävi juuri katsomassa mallia. Kuulemma ensilento olisi 2023.

Eli vähän kuten veikkailin. Parin vuoden sisään pystytään jo tarvittaessa tuottamaan satoja koneita vuodessa jos uskotaan venäläisiä. Itse en usko. Onhan toi nähty t-14 ja sit Su-57 kohdalla et miten hyvin lupaukset pitää
 
Minua ei oikein vakuuta tämä yksimoottorinen superhävittäjä. Empä yllättyisi jos sitä ei juuri suuremmissa määrin nähtäisi Venäjän ilmavoimilla jos nähdään ollenkaan.
 
Eli vähän kuten veikkailin. Parin vuoden sisään pystytään jo tarvittaessa tuottamaan satoja koneita vuodessa jos uskotaan venäläisiä. Itse en usko. Onhan toi nähty t-14 ja sit Su-57 kohdalla et miten hyvin lupaukset pitää
Ensiksi pitää olla ostaja.
Ei venäjä ole mikään kommunisti maa enää jossa tehtaat päästää tuotteita suunnitelmien mukaan.
Yhtäkään konetta ei tule ,jos kukaan ei osta.
Sitten vasta nähdään totuus, jos joku ostaa. Onko venäläiset itse edes suunnitellu näitä ostavan?
 
Ensiksi pitää olla ostaja.
Ei venäjä ole mikään kommunisti maa enää jossa tehtaat päästää tuotteita suunnitelmien mukaan.
Yhtäkään konetta ei tule ,jos kukaan ei osta.
Sitten vasta nähdään totuus, jos joku ostaa. Onko venäläiset itse edes suunnitellu näitä ostavan?

Nooh mut Venäjähän ostaa monesti tai ainakii lupaa ostavansa hirmu määriä ja tuotantovauhtikii on sit lupailuiden mukaan erittäin kova heti alusta asti. Mut kuten nyt uusin tankki oliko se t-14 vai mikä ni sitähän tilattiin ja paljo mut ei oo tuotanto määrät ollut sitä mitä lupailivat. En tosin yllättynyt
 
derkku.gif

Mihin hintaan muutes nämä lähtivät 1990-luvulla Suomeen?
 
Tuon uutuuden ilmanottoaukko on hämmentävän pieni. Ja jos meinaa lentää niin kovaa kun sanotaan niin sen pitäisi olla säätyvä.
Jossain lähteessä oli mainittu että koneen Nato koodinimi olisi Screamer. Tuskin pitää paikkaansa tai sitten Nato ei usko tuon lentokykyyn, sillä tuo koodinimi viittaa surface-to-surface ohjukseen.
 
Tuo "shakki ja matti" lienee siis puhdas pahvimalli? "Lentää" ainoastaan kökössä pelisimussa? Melkein voisi lyödä vetoa ettei ainakaan tällä vuosikymmenellä niitä viedä minnekään ja epäilen että näinköhän edes oikeasti lentävää protoa saadaan aikaiseksi. Öljyn hinta on nousussa mutta ei taida riittää enää rahat kehitykseen kun nykyään tarvitsisi varmaan ostaa osa osaamisesta ulkomailtakin.
 
Aika skeptisin ajatuksin. Luulen että jo pelkkä koneen lanseeraus näyttävine brändäyksineen on laskettu kannattavaksi mediaoperaatioksi. Nythän jo saatiin otsikoita venäläisestä F-35:n vastineesta - vaikka tuo MAKSissa esitelty vehje olisi tehty jätteestä puristamalla. Osa jopa tietää että kone on parempi kuin F-35.

Mikään taho ei ainakaan ole konetta tilannut, sellaisesta uutisesta olisi otettu heti mediahuomio taskuun. Joten tehtaan/valtion rahoituksella prototyyppiä rakentamaan ja sitten Venäjä tilaa pienen esisarjan?

Su-57:n kohdallahan sarjakoneita on toimitettu yksi kappale (1) yhdelle asiakkaalle näin reipas 11 vuotta ensilennon jälkeen, mutta otsikoita koneen kehityksestä ja ominaisuuksista on netti pullollaan, YouTubesta löytyy vaikka mitkä HD-tason esittelyvideot ja Voiton päivän paraatissa lennellään.

Edit: vertailun vuoksi Chengdu on kiinalaislähteiden mukaan valmistanut J-20-koneita jo 150 kappaletta vaikka ensilennosta on vain 10 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Taivahan tosi. Su-57 on vielä tekemistä ja paljon siitä kulminoituu Izdeliye 30:een, joka tulisi nähtävästi myös tähän.
Sitten tuli kerralla rinnalle "Su-75" Checkmate konsepti ja MiG puolestaan esitteli kolme rupista pienoismallia.

Hyvä jos saavat yhden näistä maaliin. Kuka ostaa? Kun USA voi halutessaan vapauttaa kiihottavampaa rautaa myyntiin jos venäläiset alkaa käydä liian kiinnostavaksi.
Ei ole paljon maita, joita venäläiset voi pakottaa ostamaan tätä.

Intia näyttää ainoalta suurelta mahdollisuudelta. Mutta miksi heidän kannattaisi kun PAK FA oppirahat on maksettu, Rafalea lupaava erä hankittu ja USA voi juuri Intian kohdalla laskea 1+1 vs Kiina ja Venäjä.

Veikkaanpa, että siinä vaiheessa kun näistä joku alkaa valmistua niin juuri Kiina alkaa syömään venäläisten hävittäjämarkkinaa. Koska se myy myös samalle USAa kaihtavalle joukolle, joissa on määrällisesti paljon maita, mutta vähän maksukykyisiä. Eli kisa on Afrikasta?
 
The newest Russian light fighter, equipped with one engine, will cost from $25 million to $30 million, Sergei Chemezov, head of the Rostec state corporation, told reporters on Tuesday.
*
Chemezov said that the new Russian light fighter will be armed with guided and unguided missiles, as well as aerial bombs.

"Our vehicle is different in that it is possible to take the maximum amount of payload - it can carry more than 7 tons. This includes various types of weapons - missiles, guided missiles, aerial bombs, and small arms - the gun will be installed," he said.
Miten onnistunee 25-30 milliä? Kuulostaa utopistiselta.
 
Miten onnistunee 25-30 milliä? Kuulostaa utopistiselta.
Ehkä lopputulemana itse runko voi maksaa sen 30 milliä. Sitten kun mukaan lytätään avioniikat, sensorit, moottorit, jne... niin hinta pomppaakin sataseen helposti.
 
Venäläistä työnjälkeä parhaimmillaan:

E65Wmu1XIAEywvs
 
Back
Top