Ja miksiköhän Israelilla on niin paljon vihollisiaIsraelin ulkoministeri Avigdor Lieberman sanoi viikonloppuna, että niiltä Israelin arabeilta, jotka eivät ole uskollisia juutalaisvaltiolle, pitäisi "iskeä kirveellä pää poikki".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja miksiköhän Israelilla on niin paljon vihollisiaIsraelin ulkoministeri Avigdor Lieberman sanoi viikonloppuna, että niiltä Israelin arabeilta, jotka eivät ole uskollisia juutalaisvaltiolle, pitäisi "iskeä kirveellä pää poikki".
Ja miksiköhän Israelilla on niin paljon vihollisia
Huvittavaa, että kritisoidessa Israelin politiikkaa on aina joidenkin mielestä heti natsi, tässä tapauksessa ilmeisesti "natsipelle"natsipellejen
Huvittavaa, että kritisoidessa Israelin politiikkaa on aina joidenkin mielestä heti natsi, tässä tapauksessa ilmeisesti "natsipelle"
Ja sinulta varmaankin! Eiköhän sinun kannata laittaa vähän jäitä hattuunSuoraan sanottuna sillä saisi turpaansa rankasti
Ja sinulta varmaankin! Eiköhän sinun kannata laittaa vähän jäitä hattuun
Ja tämä sitten oikeuttaa Israelin valtion julmuuksiin ja sotarikoksiin. Tyypillistä juutalaisten toimien puolustelua.Mutta kannattaa opetella se ajatus, että helvetin suurella osalla israelilaisista on natsien murhaamia sukulaisia isovanhempien sukupolvessa
Ja tämä sitten oikeuttaa Israelin valtion julmuuksiin ja sotarikoksiin. Tyypillistä juutalaisten toimien puolustelua.
Mistäköhän olet tuon tempaissut? Milloin olen kirjoittanut sellaista, jonka voi tulkita natsismiksi?Kun omana katsantokantanasi on natsismi
Mistäköhän olet tuon tempaissut? Milloin olen kirjoittanut sellaista, jonka voi tulkita natsismiksi?
Sitten tietenkin niissä on kanssa ne ballistiset ohjukset, joissa on ydi...tuota, ei mitään.
Bibi on Haukka ja siksi tunnen tietynlaista sielujensukulaisuutta häneen ja pidän myöskin Israelin oikeutta olla olemassa itsestäänselvyytenä, vaikka en olekaan sionisti. Pystyn myös kritisoimaan Israelin tekoja ja pilkkaamaan juutalaista kulttuuria ja sen omituisuuksia niin halutessani. Myös kosher-ruokakulttuuria... Se ei silti poista Israelin oikeutta puolustaa omaansa.
Toki se, että minulla on esinahka tallella, päässä ei ole kipaa ja pidän tiettyjä asioita vähintäänkin epäilyttävinä ellei peräti vastenmielisinä tekee minusta natsin, eikö vain @Sardaukar?
Olen käynyt Israelissa ja oli ihan kiva matka huomioiden sen, että
- Lentokentällä minua kohdeltiin oletusarvoisesti terroristina.
- Kosher-ruoka ei ollut erityisen herkullista, vaikkakin ihan syötävää. Jokainen voi mielessään kuvitella esim. kosher-hampurilaisen… @Sardaukar voisit laittaa Spadehommat-ketjuun lisää noita paikallisia sapuskoja tuon tomaatti+paprika+muna-systeemin lisäksi. Se näytti ainakin ihan hyvältä ja aion kokeilla joskus.
- Venäjänkieltä kuului aivan liian paljon.
- Yad Vashem- museossa puolittain pakotettiin käyttämään kipaa, vaikka en ole juutalainen.
- Betlehemiin ei päässyt, koska kantikset olivat pyssysillä.
- Itkumuurilla käynti oli vaivaannuttava, koska ortodoksijuutalaiset ts. käkkäräpäät itkivät ja olivat niin paskana. Sinne oli myös helvetilliset jonot. Ylipäätään Jerusalem oli aika ahdistava paikka jos verrokiksi asettaa Eilatin.
Mutta kuitenkin
+ Punainenmeri tarjosi erinomaiset sukellusmahdollisuudet.
+ Kuolleessameressä oli kiva kölliä ja juoda olutta.
+ Masadalta oli hienot näkymät ja vaikuttava historia, vaikka se kuuluisin juttu olikin aika kyseenalainen…
+ Asekulttuuri, jossa IDF:n porukka kävi baareissa rynkyt mukana ja muiden joratessa yksi vahti aseita pöydässä.
Voisin mennä joskus uudestaankin, siitä huolimatta, että tunsin itseni aikalailla muukalaiseksi, jota ei tapahdu Euroopan sisällä.