Lepukki
Eversti
Eipä tarvinnut palautetta kauan odottaa...
En kirjoittanutkaan, että ainoa syy. Ja voi toki olla, ettei olekaan se kaikkein suurin syy, mutta suuri joka tapauksessa.
Eivät ihmiset rupea terroristeiksi sattumalta. Voimaton altavastaajan raivo purkautuu esim. juuri terrorismina, kun ei juuri muutakaan voida. Tilanteen jatkuminen ja paheneminen vuosikymmeniä on saanut myös muiden arabien ja/tai muslimien solidaarisuuden ohjautumaan terrorismiin. USA ja samassa paketissa koko länsimaailma koetaan osin aiheellisestikin Israelin apartheid-sorron ja/tai paikallisten diktaattoreiden tukijoiksi ja siksi oikeutetuiksi maaleiksi.
Logiikkasi Israelin ja israelilaisten tilanteesta muistuttaa NL:n "logiikkaa": oli oikeutettua ja loogista hyökätä Suomeen 1939, koska Suomi soti Saksan kanssa sitä vastaan 1941!? Samalla tavalla Israelin rikosten ja rasismin puolusteleminen "oikeus puolustas itseään" -kortilla tai palestiinalaisten terrori-iskuilla on samanlaista nurinkurista epälogiikkaa.
Sionistit ryöstivät ensin alkuperäisasukkaiden maat, kansanmurhasivat heitä ja ajoivat heidät pakolaisiksi. Sama peli jatkuu tänä päivänäkin. Ei luulisi yllättävän, että moisesta ei pidetä. Kyllä minäkin olisin valmis menemään aika pitkälle, jos venäläiset olisivat miehittäneet maamme, asuttaneet sen miljoonilla venäläisillä, murhanneet suomalaisia, ajaneet puolet kansastamme maanpakoon ja orjuuttaneet loput.
Kuten jo aiemmassa viestissäni ennustinkin, niin antisemitismikortti heilahti heti. En silti ymmärrä, miten Euroopan syrjintäkokemukset liittyvät kirjoittamaani. Ymmärrän silti - vaikken tietenkään hyväksy - että juutalaiset Euroopassa (osin aiheellisestikin) koetaan ääriryhmien toimesta Israelin valtioterrorismin kannattajiksi/edustajiksi ja siten vastaterrorin oikeutetuiksi kohteiksi.
En ole itsekään mikään sionisti, mutta väitteesi ovat niin pitkälti vailla perusteluja ja logiikkasi on niin paljon tuulesta temmattu, että pakko vielä kritisoida väittämiäsi:
Syytät Isrealin olevan diktatuuri? Onko sinulla mitään perusteita tuolle väittämälle?
Et ilmeisesti tiennyt, että Juutalaisia asui tuolla alueella jo ennen Israelin valtion perustamista?
Missä kohtaa minä olen hakenut oikeutusta juutalaisten rasismille arabiväestöä kohtaan? En missään kohtaa. Miksi siis alat edes esittämään mitään huuruisia NL vertauksia? Sanoin vain olevani yllättynyt, että olosuhteista huolimatta juutalaiset eivät tee vielä suurempia rikkeitä arabiväestöä kohtaan. Olen välillä varsin pessimistinen ihmisen luonnon suhteen.
Mikä hemmetin antisemismikortti??? Olenko väittänyt sinun olevan antisemisti? En tiedä mikä ihmeen hinku sinulla on tulla sellaiseksi leimmattua, mutta ainakaan minä en ole väittänyt niin. Olet niin vihervasemmistolaisen isrealpropagandan uhri, ettet ilmeisesti voi edes käydä järkevää keskustelua aiheesta.
Juutalaisten tukalalla tilanteella halusin vain tuoda esiin sen, että ei Israel ole ainoa paikka tässä maailmassa, missä vähemmistöä syrjitään.
Lopussa katsot vielä juutalaisia kohtaan muualla tapahtuvan terrorin ymmärrettäväksi koska osa juutalaisista on rasistisia Israelissa ??? En tiedä sinun oikeustajusta, mutta minun korvaani tuo ei vaikuta kovin terveeltä lähestymistavalta tilanteeseen. "Terrorisoidaan Israelissa asuvilta juutalaisista rasitisuus pois terrorisoimalla Euroopan juutalaisia", kuulostaa todella järkevältä.
edit: korjattu typoja
Viimeksi muokattu: