Ruutiukko
Kersantti
Miten meressä oleva aita kestää meidän jäidenlähdöt?; )Se oli sellainen retorinen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Miten meressä oleva aita kestää meidän jäidenlähdöt?; )Se oli sellainen retorinen
Miten meressä oleva aita kestää meidän jäidenlähdöt?; )
Ei voi. Satama-alue on kieltoaluetta mereltäkin käsin. Et sä voi esim. ajella vuosaaren satamaan manoceeraavien laivojen väliin ajelemaan. Tai voi mutta lähtö tulee aika äkkiä. Satama-alueella on kuvaaminen kielletty ja liikkuminen rajoitettu siellä työskenteleville.Jos on vene käytössä, niin silloin tosiaan voi mennä pällistelemään laiturissa seisovia laivoja vaikka kuinka läheltä.
Kiitettävää aktiivisuutta paikallisilta kuitenkinEn tiedä, onko oikea ketju, mutta näitä venäläisten lomakyliä on aika erikoisissa paikoissa.
Karjalan Pyhäjärvellä pystyy sotilaita tuomaan vaikka veneellä kyseiseen lomakylään.
Toki rajavartio huomaisi asian, jos veneellä tullaan.
Itärajan pinnassa on lomakylä, jonka vieraista liikkuu hurjia huhuja – mitä Kiteellä oikein tapahtuu?
Mökkikylä Kiteellä. Suora järviyhteys Venäjälle. Hurjia huhuja vieraista. IS otti selvää, mistä on kyse.www.is.fi
Mökit ja tontti ovat nyt – 600 000–700 000 euron arvoisten kauppojen jälkeen – kahden varakkaan suomalaisperheen omistuksessa. Alueella hyvin tunnetut omistajat halusivat pysyä anonyymeinä kommenteissaan.
– Keskeisin ostomotiivimme oli se, että mökit oli jo korkea aika saada suomalaisomistukseen. Mökkikylä oli ollut jo aikansa myynnissä, ja me halusimme varmistaa, että se myös päätyy suomalaisomistukseen. Jatkossa mökit ovat vain yksityiskäytössä, omistaja kertoo.
Nyt kun konsulaatit alkaa häipyä ryssältä olisi toi seuraava. Selvittää miksi ryssä omistaa lomakyliä ja kiinteistöjä varikkojen ja tukikohtien läheisyydestä. Alueellehan saa piilotettua komppanian varusteet ja jos olet tuonut ne diplomaatti autolla ei sitä saa kukaan edes tarkastaa. Sitten vaan turisteina sotilaat paikalle ja ullatus. Täysin varustettu komppania kilometrin päässä meidän lentotukikohdasta.En tiedä, onko oikea ketju, mutta näitä venäläisten lomakyliä on aika erikoisissa paikoissa.
Karjalan Pyhäjärvellä pystyy sotilaita tuomaan vaikka veneellä kyseiseen lomakylään.
Toki rajavartio huomaisi asian, jos veneellä tullaan.
Itärajan pinnassa on lomakylä, jonka vieraista liikkuu hurjia huhuja – mitä Kiteellä oikein tapahtuu?
Mökkikylä Kiteellä. Suora järviyhteys Venäjälle. Hurjia huhuja vieraista. IS otti selvää, mistä on kyse.www.is.fi
Voi kysyä, että onko tällainen ihan oikeasti tarpeellista. Turvallisuusuhkia oli ennenkin, mutta niiden kanssa pärjättiin ilman tällaista epäluuloisuuden, valvonnan ja ilmiantojen kulttuuria.
Ei voi. Satama-alue on kieltoaluetta mereltäkin käsin. Et sä voi esim. ajella vuosaaren satamaan manoceeraavien laivojen väliin ajelemaan. Tai voi mutta lähtö tulee aika äkkiä. Satama-alueella on kuvaaminen kielletty ja liikkuminen rajoitettu siellä työskenteleville.
Veneestä ei kuitenkaan pääse käsiksi lastiin eikä kuljetusyksiköihin. 9/11 iskujen jälkeen haluttiin estää terroristeilta mahdollisuus ujuttaa lastin sekaan sinne kuulumattomia kepposia.En tiedä onko isojen satamien satama-altaissa jokin erillinen rajoitus merenkululle, mutta ei ainakaan pienemmissä paikoissa laiturien edustalla mitään sellaista ole, ja moni suosittu venereitti kulkee ihan satamalaitureiden editse.
Kuvaamista ei voi kieltää niin kauan kuin kuvaaja tai lennokki yms. on sellaisella alueella joka on sallittua liikkumiselle, eli esim. vedessä, ilmassa tai aidan takana.
Ei vedessä liikkuminen ole sallittu sataman vesialueella. Satamajärjestys määrittää vesialueen koon joka kuuluu satamalle. Satama-alue ja julkisen väylän raja määritetään satamajärjestyksessä, joka perustuu lakiin. Väylänpidon vastuu on satamalla omalta vesialueeltaan. Poikkeustapauksissa julkinen väylä kulkee satama-alueella, jolloin Liikennevirasto on vastuussa julkisen väylän kunnossapidosta satamajärjestyksen alueella. Tällöin huvivene liikenne ei saa poistua väyläalueelta ja kuvaaminen on kielletty.En tiedä onko isojen satamien satama-altaissa jokin erillinen rajoitus merenkululle, mutta ei ainakaan pienemmissä paikoissa laiturien edustalla mitään sellaista ole, ja moni suosittu venereitti kulkee ihan satamalaitureiden editse.
Kuvaamista ei voi kieltää niin kauan kuin kuvaaja tai lennokki yms. on sellaisella alueella joka on sallittua liikkumiselle, eli esim. vedessä, ilmassa tai aidan takana.
Kuka tätä huviveneiden väyläalueella pysymistä sitten käytännössä valvoo ja puuttuu asiaan jos veneitä liikkuu väärissä paikoissa?Ei vedessä liikkuminen ole sallittu sataman vesialueella. Satamajärjestys määrittää vesialueen koon joka kuuluu satamalle. Satama-alue ja julkisen väylän raja määritetään satamajärjestyksessä, joka perustuu lakiin. Väylänpidon vastuu on satamalla omalta vesialueeltaan. Poikkeustapauksissa julkinen väylä kulkee satama-alueella, jolloin Liikennevirasto on vastuussa julkisen väylän kunnossapidosta satamajärjestyksen alueella. Tällöin huvivene liikenne ei saa poistua väyläalueelta ja kuvaaminen on kielletty.
Ei vedessä liikkuminen ole sallittu sataman vesialueella. Satamajärjestys määrittää vesialueen koon joka kuuluu satamalle. Satama-alue ja julkisen väylän raja määritetään satamajärjestyksessä, joka perustuu lakiin. Väylänpidon vastuu on satamalla omalta vesialueeltaan. Poikkeustapauksissa julkinen väylä kulkee satama-alueella, jolloin Liikennevirasto on vastuussa julkisen väylän kunnossapidosta satamajärjestyksen alueella. Tällöin huvivene liikenne ei saa poistua väyläalueelta ja kuvaaminen on kielletty.
Käytännössä siis satamajärjestyksessä määritetyllä vesialueella liikkuminen ja valokuvaaminen on kielletty. Sataman vesialue on alue, jossa alusta manoveerataan tai jossa se voi ankkurissa odottaa pääsyä satamaan. Usein nämä ankkurointialueet ovat erillään itse satama-alueesta, jolloin ne ovat virallisia ankkurointi alueita ja Vessel trafic service(VTS) koordinoi niiden käyttöä.
Lainsäädäntö ei tunne käsitettä satamajärjestys. Mistä siis tarkemmin on kyse?
Valokuvauskielto yleisölle avoimella alueella (missä siis kuka tahansa saa liikkua vesillä tai jäällä ilman erillisen luvan pyytämistä) vaatisi sen, että asiasta olisi säädetty lailla. Yksityisen organisaation oma sääntö ei tähän riitä.
Satama-alueista missä on vilkasta huviveneliikennettä laituriin kiinnitettyjen laivojen läheltä tulee mieleen esim. Oulu, Vaasa, Kaskinen ja Rauma. Tai ääritapauksena Mustolan satama Saimaan kanavalla.
Laki yksityisistä yleisistä satamista 1156/1994 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.www.finlex.fi
Vesiliikennelain mukaisia valvontaviranomaisia ovat Poliisi-, Ravartio- ja Tulliviranominen sekä Traficom.Kuka tätä huviveneiden väyläalueella pysymistä sitten käytännössä valvoo ja puuttuu asiaan jos veneitä liikkuu väärissä paikoissa?
Nykytilanteessa varmasti sykettä nostattava tapaus , kuka tornissa ja muualla näitä asioita päivystää.. " Mayday mayday Helsinki tower, this is Aeroflot, we need to emergency landing , technical failure one engine left.. 225 person on plane. Must emergency landing now .." Sitten jännitetään miten tilanne kehittyisi..Mikähän tapaus tämä on - en ole uutista ilmatilaloukkauksesta tai pakkolaskusta nähnyt. Suoraan Helsinkiä kohti ja laaaaja karros Suomen mantereen ylle.
Katso liite: 81846