VanhaPate
Respected Leader
Taas tunnistamaton kopteri tsadin taivaalla.
Voisiko olla tämä?
ADS-B Exchange - track aircraft live
ADS-B Exchange - track aircraft live - aircraft flight history


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Taas tunnistamaton kopteri tsadin taivaalla.
Sopii hyvin. Ei vaan ollut lentoaikanaan "tutkassa" ihan reaalina.Voisiko olla tämä?
ADS-B Exchange - track aircraft live
ADS-B Exchange - track aircraft live - aircraft flight historyglobe.adsbexchange.com
Katso liite: 92318
Niin ja taitaa Raja lentää muutenkin 90% ajasta lamput pimeänä.Nuo ei näy FlightRadarissa vaan tuossa ADS-B Exchange sivulla.
Hmh? Mihinkäs se FlightRadar sitten perustuu? Harrastajilla ei liene omaa tutkaverkkoa tarjolla.Nuo ei näy FlightRadarissa vaan tuossa ADS-B Exchange sivulla.
Toisiotutkan PIA (Plot Information Area) ja LADD (Lowest Acceptable Data Density) ovat ilmailututkajärjestelmien ominaisuuksia.
1. **PIA (Plot Information Area)**: Tämä liittyy tutkan kykyyn tunnistaa ja seurata kohteita. PIA määrittelee alueen, jossa tutka yrittää tunnistaa kohteet ja erottaa ne toisistaan. Se voi olla esimerkiksi alue, jossa lentokoneen odotetaan ilmestyvän tutkanäytölle.
2. **LADD (Lowest Acceptable Data Density)**: Tämä liittyy tutkan suorituskyvyn ylläpitoon ja tietojen laatuun. LADD kuvaa alhaisinta hyväksyttävää tietotiheyttä, jonka tutka pystyy tuottamaan luotettavasti. Jos tietotiheys laskee tämän rajan alle, tutkan havainnot voivat olla epäluotettavia tai puutteellisia.
ADS-B dataa kerätään harrastelijoiden toimesta ja sitten eri välityspalvelujen kautta niitä esitetään. Joissain maissa on viranomais ja lakirajoitteita ADS-B datalle. Flightradar on Ruotsalainen joten EU alueella lienee maa joka rajoittaa sotilasliikenteen näkymista. Flightradar joutuu tätä noudattamaan. ADB-S Exchangesta en pikaisesti löytänyt maata missä se toimii.En osaa kertoa syytä sille, miksi jotkut lennot näkyvät pelkästään tuolla ADS-B Exchange sivulla eikä FlightRadarissa. On vain oma havainto, että nuo Rajan lennot sekä esimerkiksi ambulanssihekojen lennot eivät tuppaa näkymään FlightRadarissa. Molemmat palvelut perustuvat ymmärtääkseni signaaliin, jonka lentokone tai helikopteri lähettää ja Flightradarissa signaalit saadaan nimenomaan harrastajien ylläpitämistä vastaanottimista. ADS-B Exchange sivulta löytyy iso kasa asetuksia, joilla voi esimerkiksi suodattaa lentoja. Itse laitan päälle sekä Military, PIA että LADD filterit päälle, jolloin on helppo bongailla ne mielenkiintoisimmat lennot. Älkää kysykö mitä noi PIA ja LADD on mutta esimerkiksi Lasai Aviationin ARTEMIS koneet eivät näy kun pelkkä Military on valittu vaan vaatii tuon LADD:n.
Venäjällä käytetään opetuksessa Suomen karttaa jossa Suomelta on Lappi ja osa Itä-Suomea ryöstetty. Rajalinja menee Joensuun ja Nurmeksen välistä Raahen ja Oulun välille. Tätä on tapahtunu jo vuonna 2016.
![]()
Eeva-Kaisa Linna seurasi venäläiskoulun Suomi-opetusta – valokuvista hän tajusi todistaneensa jotain eriskummallista
”Tynkä-Suomen” karttaa on käytetty todistettavasti opetukseen petroskoilaisessa koulussa. Kartan avulla on opiskeltu muun muassa suomalaisia paikkakuntien nimiä.www.is.fi
Missä on Suomen median vastaavat kirjoitukset joissa järjestelmällisesti kumotaan valheena jokainen ryssän hybridi-kusetus-uutinen? Siis järjestelmällisesti jokaiseen lyhyt kumoaminen.ISW: Venäjä voi pohjustaa toimia Baltiaa ja Suomea vastaan puhumalla venäläisten suojelusta ja natseista
Yhdysvaltalainen ajatuspaja ISW arvioi, että Venäjä saattaa pyrkiä muokkaamaan maaperää mahdolliselle tulevalle aggressiolle Baltiassa ja muissa Nato-maissa kuten Suomessa käyttämällä tekosyynä ”venäläisten suojelemista” kyseisissä maissa.
Kreml voi väittää myös, että sen toimissa olisi kyse ihmisten suojelemista ”natsipolitiikalta”, ISW uskoo.
Sen mukaan Venäjän presidentti Vladimir Putin on pitkään pyrkinyt rakentamaan Venäjälle ideologiaa, jota voi käyttää vastakkainasettelussa lännen kanssa.
Kreml voi lisääntyvissä määrin käyttää samaa retoriikkaa kuin Ukrainassa. Venäjä on yrittänyt uskotella, että se taistelee Ukrainassa natsismia vastaan.
Yle
Aika huonosti tehty kartta, kun nykyraja näkyy tuossa vielä.Venäjällä käytetään opetuksessa Suomen karttaa jossa Suomelta on Lappi ja osa Itä-Suomea ryöstetty. Rajalinja menee Joensuun ja Nurmeksen välistä Raahen ja Oulun välille. Tätä on tapahtunu jo vuonna 2016.
![]()
Eeva-Kaisa Linna seurasi venäläiskoulun Suomi-opetusta – valokuvista hän tajusi todistaneensa jotain eriskummallista
”Tynkä-Suomen” karttaa on käytetty todistettavasti opetukseen petroskoilaisessa koulussa. Kartan avulla on opiskeltu muun muassa suomalaisia paikkakuntien nimiä.www.is.fi
Viime kesänä Bidenin tullessa Helsinkiin Air Force One näkyi koko matkan ADB-S Exchangessa, Fr24:ssä ei lainkaan. Perässä tulut C-32 näkyi koko matkan molemmissa.En osaa kertoa syytä sille, miksi jotkut lennot näkyvät pelkästään tuolla ADS-B Exchange sivulla eikä FlightRadarissa. On vain oma havainto, että nuo Rajan lennot sekä esimerkiksi ambulanssihekojen lennot eivät tuppaa näkymään FlightRadarissa. Molemmat palvelut perustuvat ymmärtääkseni signaaliin, jonka lentokone tai helikopteri lähettää ja Flightradarissa signaalit saadaan nimenomaan harrastajien ylläpitämistä vastaanottimista. ADS-B Exchange sivulta löytyy iso kasa asetuksia, joilla voi esimerkiksi suodattaa lentoja. Itse laitan päälle sekä Military, PIA että LADD filterit päälle, jolloin on helppo bongailla ne mielenkiintoisimmat lennot. Älkää kysykö mitä noi PIA ja LADD on mutta esimerkiksi Lasai Aviationin ARTEMIS koneet eivät näy kun pelkkä Military on valittu vaan vaatii tuon LADD:n.
Tälläkertää ryssä eivät kyntäneet kaapelia poikki:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b881ca5-cb2b-4654-b565-c3542603bdbc
"Vianselvityksessä kerättyjen tietojen perusteella vika ei ole ulkopuolisen tekijän aiheuttama."
Jos iskuja alkaa tulla lähemmäksi Suomea esimerkiksi Primorskiin (50km rajasta) tai Vysotskiin Viipurissa (30 km), niin se on vain ajan kysymys kun ensimmäinen puikko harhautuu Suomeen.
Tässä päästään heti tärkeän äärelle. Eli suojataanko Nasamsilla Lappeen ranta vai Haminan suurkaupunkialuetta. Kotkakin ehkä kisassa mukana?