Itämeren turvallisuustilanne

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jukkis
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Lännessä vain on loppunut mielikuvitus kesken, että kuinka monin eri tavoin ryssä voi ryssiä ja tästä on sitten tehty virhepäätelmä, että jotain 4D pulushakkia sen on pakko olla ja alettu nimittämään tätä maskirovkaksi.

Noo, maskirovka on venäläinen sana, jota he itse käyttävät kuvaamaan omien hämäystoimiensa käsitystä.
Et siinä mielessä se on oikeasti olemassa. Kuten on myös olemassa ryssän tavoite häiritä kaikkea ja kaikkia.

Se, että onnistuuko asiat lopulta on toinen juttu. Ryssiä osaavat suunnitellut juttunsakin. Välillä hämäykset onnistuu välillä ei.
Enemmistö lännessä on kuitenkin sitä mieltä, että ne on hyvin treenanneet aihetta, kauan, eikä loppua näy.
Riittää että tiedostamme toiminnan linjan.

------------------

Vaikka tuo mysteeri-paatti ei pamahda herkästi ja samaa tavaraa on kuljeteltu merillä iät ja ajat (asiantuntijat kertoo) niin suhtaudun kuitenkin suurella varauksella siihen että nyt olisi kyseessä harmiton kuljetus. Selvästi tuo kuitenkin on ladattu metallipurkki ja päätös sen laukeamisesta on ryssän peukalon alla. Vahinkoa ei ehkä tapahdu, mutta pienellä avustuksella piilosta, jysäys olisi massiivinen.
On täysin mahdollista että se on tarkoitus jysäyttää.
Räjähti ne kaasuputketkin. Pottuja pottuina .....

.
 
kyllä voi hyvinkin olla,se vaan herättää nää epäilykset että jos se kiulu o ajettu kantalahdessa kiville ni miks se tarvii väkisin nyt saada itämerelle korjaukseen tai ajelehtiin kun olis voinu kääntyä jo sielä ....
Niinpä ja onko meillä mitään faktaa, että olisi oikeasti käynyt kivillä Kantalahdessa?

Eipä taida olla faktaa. Silkkaa maskirovkaa.
 
Noo, maskirovka on venäläinen sana, jota he itse käyttävät kuvaamaan omien hämäystoimiensa käsitystä.
Et siinä mielessä se on oikeasti olemassa. Kuten on myös olemassa ryssän tavoite häiritä kaikkea ja kaikkia.

Se, että onnistuuko asiat lopulta on toinen juttu. Ryssiä osaavat suunnitellut juttunsakin. Välillä hämäykset onnistuu välillä ei.
Enemmistö lännessä on kuitenkin sitä mieltä, että ne on hyvin treenanneet aihetta, kauan, eikä loppua näy.
Riittää että tiedostamme toiminnan linjan.

Tämähän toisaalta osoittaa maskirovkan juurikin toimivan, kaikkea joudutaan epäilemään maskirovkaksi. Välillä aiheesta, välillä aivan tavanomaisia onnettomuuksia, välillä tavanomaista ilkivaltaa.
 
Meinaavat laajentaa Gibraltarin salmea Admira Kuznetsovia varten vähän väljemmäksi.
Kuullemma siellä lasketaan savuverhoa samanaikasesti, ku Kuznetsov siellä liikkuu...

ps. Kohta ryssät polttaa koko paatin, ku niitten tajuntaan menee, että lännessä naurettu sille kymmeniä vuosia...No polttamisestakin on jo elkeitä ollu useempia ;)
 
No niin, Marinetrafficin mukaan Ruby on liikkeellä kohti Maltaa. Saas nähdä milloin siihen iskee jälleen "konerikko". Oma arvaukseni on että Englannin kanaalissa nähdään taas jokin näytelmä.


Nyt maltalaiset sanovat, etteivät päästä lannoitelaivaa sinne, jollei lastia ensin pureta jonnekin muualle.

"A damaged Malta-flagged cargo ship carrying 20,000 tons of ammonium nitrate has not been allowed to port in Malta, a transport ministry spokesperson has confirmed with MaltaToday."

" "The ship will only be allowed to port in Malta if it empties the cargo, if not, it will not be allowed to enter Maltese territorial waters,” the spokesperson said, confirming that a request for servicing had been made by the ship’s captain."

 
Merenkulkijan selitysvideo Ruby-aluksesta:


Poimintoja:
- Ammoniumnitraattia viedään Venäjältä paljon, ei mitenkään uniikki rahti.
- Teoriassa aluksella olisi välineet tehdä lastista räjähde vaikka sotkemalla dieseliin.
- Oudointa että kävi karilla heti lähdön jälkeen, miksi ei kääntynyt takaisin?
- Ei isoa tsunami-vaaraa, mutta silti erittäin vaarallinen jos posahtaa.
 
Oudointa että kävi karilla heti lähdön jälkeen, miksi ei kääntynyt takaisin?
Pystytäänkö karille ajo todentamaan vai voiko karille ajo olla osa tarinaa ja ulkoiset vauriot alukselle ennen lähtöä keinotekoisesti aiheutettuja?
 
Eiköhän video perustu ihan julkisiin tietolähteisiin, AIS yms. Eli ei sisällä mitään syvällistä tiedustelutietoa, lähinnä julkisen informaation valistunutta pohdiskelua.
Noin yleisesti ottaen pohjakosketuksen jäljiltä pohjassa on merkit että johonkin on osuttu mutta nehän voidaan tehdä sinne valmiiksi vaikkapa satamassa.
 
Noin yleisesti ottaen pohjakosketuksen jäljiltä pohjassa on merkit että johonkin on osuttu mutta nehän voidaan tehdä sinne valmiiksi vaikkapa satamassa.

Eikä ole kamalan vaikea saada AIS-logiin näyttämään että käyty kivellä. Riittää kun pariksi päiväksi ankkuroi jonkun matalikon äärelle, ja ajattaa muutaman hinaajan ympärille pörräämään.

Eri asia sitten kannattaako täydessä lastissa olevalla rahtilaivalla alkaa kikkailemaan. Lisäksi paatilla on kohtuullisen iso miehistö, iso riski että joku olisi paljastanut Norjan viranomaisille vale-pohjakosketuksen. Mutta kun kyse venäjästä niin mikään ei ole mahdotonta.
 
No tämän suuntaista juuri hain kun laivan toiminta on niin epäilyttävän epärationaalista. Että kuka lähtee jäämerellä posottamaan Nordkappin ympäri vaurioista huolimatta ja sitten vingutaan joka jeesuksen satamaan.

Tekaistun oloinen tarina ja jos kerran ulkoisia vaurioita on havaittu, niin heräsi epäily, että voisiko ne olla tekaistut myös.
 
Back
Top