Maailma on pieni. Ilman Jamesia en syöttäisi puuroa tässä kolme vuotiaalle pojalleni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Melkein sanoisin että majuri ja siitä ylöspäin menee aina hoviin, riippumatta rikoksen laadusta.
Ainakin twitterissä sankari kommentoi että esimiehet saavat tehdä päätökset, eli eipä löydy miestä sen vertaa et kantaisi vastuun ja tajuaisi irtisanoutua.
Jos oikeus tuomitsee menettämään sotilasarvonsa, niin sitten eri asia.
Eipä ole muuttunut.
Hovi käsittelee ensimmäisenä asteena ja sitten voi vielä hakea muutosta korkeimmasta.
Arto Pulkki @APulkki
Jos veikata pitää, niin tästä löytyy #turpovappu.
Rattijuoppo törmäsi vastaan tulleeseen autoon – vakavasti loukkaantunut nainen sairaalaants.fi
#turpovappu kisan voittaja on...
Hyvää pohdintaa tapauksesta..
https://mobile.twitter.com/APulkki/status/859064881450037248
Hmm... irtisanoutuisitko itse työstäsi, jos olisit kärähtänyt ratista? En puolusta kärähtänyttä, mutta tuntuu omituiselta, että pitäisi erota töistä, kun ei epäilty rikos edes tapahtunut työaikaan. Helppo huudella puskista, kun ei kosketa itseä eikä omaa toimeentuloa.
Jos oikeus tuomitsee menettämään sotilasarvonsa, niin sitten eri asia.
Syytteissä ei tule olemaan pelkkä rattijuopumus, mukaan tulee myös liikenteenvaarantaminen/törkeä liikenteenvaarantaminen sekä mahdollisista toisen osapuolen vammoista riippuen myös ruumiinvammantuottaminen.Tuskin saa ehdollista jos tuohon ei liity liikennepakoa tms. ja rattijuopumus ei ole törkeä.
Onneksi kohta on eduskuntavaalit
Syytteissä ei tule olemaan pelkkä rattijuopumus, mukaan tulee myös liikenteenvaarantaminen/törkeä liikenteenvaarantaminen sekä mahdollisista toisen osapuolen vammoista riippuen myös ruumiinvammantuottaminen.
Olisin todella hämmästynyt jos sakoilla selviäisi, ehdonalaista 60-90vrk ja korvaukset siihen päälle. Asiaan luonnollisesti vaikuttaa se että tulos on ollut melko lähellä törkeää rattijuopumusta. Kallis vappu, onneksi ei tullut henkirikosta samalla.
Huomasin päivällä Mashirin twiitin - en kuitenkaan (halunnut) kommentoida sitä millään muotoa, jos nyt muutaman sanan kirjoittaisin.
Ymmärrän sen, että Mashiri toi itse asian julkisuuteen - hänen sijassa olisin todennäköisesti itsekin toiminut samoin, koska julkisuus ja sen kirot. Mashiri on kuitenkin julkisuuden henkilö aivan toisella tapaa kuin rivi majuri, joten jossain vaiheessa joku olisi vuotanut - kuten keskustelussa viitattiin - ja se vuotokin olisi synnyttänyt kohun. Kenties jopa tätä suuremman. Mashirilta ymmärrettävää toimintaa tapahtuman jälkeen, tapahtunut - rattijuopumus, kolari etc - ovat ehdottoman tuomittavia tekoja.
Mutta mitä tulee median käsittelyyn, niin olen aikaslailla Pulkin kanssa samoilla linjoilla. Minä en olisi median edustajana, en etenkään STT:ssä, julkaissut mitään haastatteluja/ kommentteja tilanteessa, jossa uhria ei voi kuulla, eikä edes olla varmoja siitä onko uhri tietoinen koko kohusta. Uutinen ja kun Mashirin nimi on tiedossa, maininta siitä kuka onnettomuuden aiheuttaja on olisi ollut riittävä uutisointi tässä vaiheessa. iltapäivälehdet olisivat toki lööppinsä repineet, mutta - no jätän kommentoimatta, jotten tulisi turhaan kironneeksi.
vlad
Päihtyneenä kolarin ajanut majuri vetäytyy perheensä luokse: "Olen tehnyt kauhean, väärän teon"
https://www.lapinkansa.fi/kotimaa/t...anut-some-sotilas-puhalsi-promillen-16005791/Mashiri ei osaa sanoa, miksi lähti humalassa auton rattiin.
- Se on asia, mistä en pysty puhumaan, ennen kuin olen käynyt sitä läpi itseni kanssa. Tällainen käyttäytyminen on itselleni täysin vierasta, Mashiri sanoi STT:lle.
Hän ei tiedä tarkasti, kuinka pahasti loukkaantuneelle kävi.
- Olen yrittänyt selvittää hänen vointiaan, mutta se on yksityisyyden suojan takia vaikeaa. Toivon todella, että hän toipuu, Mashiri kertoi STT:lle.
Hmm... irtisanoutuisitko itse työstäsi, jos olisit kärähtänyt ratista? En puolusta kärähtänyttä, mutta tuntuu omituiselta, että pitäisi erota töistä, kun ei epäilty rikos edes tapahtunut työaikaan. Helppo huudella puskista, kun ei kosketa itseä eikä omaa toimeentuloa.
En puolusta ketään lainrikkojaa mutta on jo pelkästään suurempi yhteiskunnallinen hyöty että kyseinen majurin arvoinen henkilö jatkaa työtään valtiomme hyväksi koska hänet on jo verovaroin siihen koulutettu. Muutenkaan en näe mitään syytä miksi hänen pitäisi irtisanoutua yhden mokansa takia jos työnantaja/oikeus ei sitä määrää. Munattu, oikeus tuomitsee ja sen jälkeen kärsitään saatu tuomio jonka jälkeen se on meidän oikeusjärjestelmän silmissä sovitettu.
Kadettiupseerit käsitellään Helsingin hovioikeudessa.Kun teko ei ole tehty virka-aikana tai kohdistunut esim. toiseen PV:n palveluksessa olevaan, käräjäoikeus käsittelee sen normaalina siviiliasiana. Tuomion JÄLKEEN arvioidaan sitten virkamiehen mahdollisuuksia jatkaa tehtävissään.
Ärsyttää kun viestiketju on pääosin vittuilua ja vahingoniloa....noh, toisaalta tuttua MP-netin toimintaa, saitin Putinistit aktivoituu.
Mies on tehnyt väärin ja sovittaa tekonsa Helsingin hovioikeuden käsittelyn jälkeen.
Iloksenne ilmoitan, että mies jatkaa pomppamajurin virassaan 100% varmasti.