Jussi Niinistö - Rynnäkkökiväärejä ei ole massahävitetty

Onkohan ministerillä edes oikeutta saada noin tarkkoja tietoja?

Kokisin tilanteen aika erikoisena, jos Puolustusministeri (joka yhdessä PLM:n kanssa vastaa Puolustusvoimien poliittisesta valvonnasta) ei saisi Puolustusvoimilta haluamiaan tietoja. Ei kai Suomi ole vielä mikään Kreikan everstijuntta jossa sotilaat päättävät politiikasta? :O
 
Kokisin tilanteen aika erikoisena, jos Puolustusministeri (joka yhdessä PLM:n kanssa vastaa Puolustusvoimien poliittisesta valvonnasta) ei saisi Puolustusvoimilta haluamiaan tietoja. Ei kai Suomi ole vielä mikään Kreikan everstijuntta jossa sotilaat päättävät politiikasta? :O

Toivottavasti olet oikeassa. Minä koen joka tapauksessa tilanteen erikoisena. Suomessa on tapana salata asioita ihan salaamisen ilosta vaikka samat kupongit ovat samanaikaisesti toisaalla jaossa mm. venäläisille. Ei mitään järkeä.
 
Vaikea nähdä tässä Niinistön tempauksessa mitään huonoa. Vaalien jälkeen on tuntunut, että Soini käy yhä vaalikampanjaa. Ehkä Niinistökin tältä osin tavallaan, muttei se haittaa. Tälläiset ulostulot kuitenkin vahvistanevat kansalaisten luottoa PV:n toimintaan. Jotenkin juuri sellaista toimintaa mitä perussuomalaiselta puolustusministeriltä voi odottaa, muttei millään huonolla tavalla.
 
Kyllähän Puolustusministeri ja Presidentti saa kaiken tiedon minkä ne haluaa puolustusvoimista. Mutta muut saavat vain mikä kuuluu heidän toimenkuvaan.
 
Toivottavasti olet oikeassa. Minä koen joka tapauksessa tilanteen erikoisena. Suomessa on tapana salata asioita ihan salaamisen ilosta vaikka samat kupongit ovat samanaikaisesti toisaalla jaossa mm. venäläisille. Ei mitään järkeä.

Joo. Euroopan ao. elimille pantiin paljon tietoa, joka oli siellä kioskijakotavaraa, samaan aikaan kotimaassa asiat olivat topsekrettiä. Huwittawaista. Varmaan sille oli perustelunsa. :rolleyes:
 
Minulla on kutina, että Niinistö saa vielä aikanaan poikkeuksellisesti kiitosta Puolustusministerin tehtävien hoidosta. Ensimmäinen, jolla näyttäisi olevan jonkinlaista aitoa kiinnostusta tehtäväänsä.
 
Minulla on kutina, että Niinistö saa vielä aikanaan poikkeuksellisesti kiitosta Puolustusministerin tehtävien hoidosta. Ensimmäinen, jolla näyttäisi olevan jonkinlaista aitoa kiinnostusta tehtäväänsä.

Minä näkisin, että Suomella on nyt toinen hyvä puolustusministeri putkeen. Painotukset hieman erilaisia, mutta oikealla asialla kumpikin.

Edit: Molemmat ovat nimittäin (ilmeisesti Haglundikin) HALUNNEET kyseiseen vakanssiin, usein tuntuu että todella todella pitkään DefMin-hommat ovat olleet sellaista jämäkakkaa mikä vain lykätään jollekulle jolle pitää jokin ministerinjobi löytyä, vaikkei maanpuolustus nappaa oikein pätkän vertaa. Jälki on sitten ollut sen mukaista.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä miksi vanhoja, yötähtäimettömiä rynkkyjä ei suosiolla myydä pois? Ei niillä vanhoilla rynkyillä suomea suojella, vaan tahdolla ja suhdetoiminnalla.
 
Back
Top