Kännitopiikki

Säälittävä tapaus eikä ollenkaan naurata. Ihminen joka pystyy juomaan tuommoisia määriä viinaa kuolematta on traaginen tapaus.
 
Korjaus wikiin. Kokkola on paitsi perinteinen viettopaikka niin se on myös sieltä lähtöisin. Eli me keksittiin Suomeen venetsialaiset, väittäköön pietarsaarelaiset mitä tahansa.

En tiedä, kuka keksi, mutta ne pidetään amatöörimäisen aikaisin. Itse aloitin purjehduskauden samana viikonloppuna, kun venetsialaisia vietettiin oli joka puolella. Kävin tutkimassa alkoholin hintojen kehitystä läheisessä merentakaisessa naapurimaassamme ja tuultakin oli tullessa niin, että lähestyttiin jo teoreettista runkonopeuden maksimia.
 
Säälittävä tapaus eikä ollenkaan naurata. Ihminen joka pystyy juomaan tuommoisia määriä viinaa kuolematta on traaginen tapaus.

Samaa mieltä.

Olen minäkin nuorena vedon päälle juonut koskenkorvapullon yhdellä pulputuksella ja toisen perään hitaammin palkkiona. Kaveri taas söi vedon päälle ison raa´an silakan ja joi palkkionsa huuhdellakseen maun suusta.

Mutta niinpä niitä kavereita makaakin Honkanummella jo aika moni.
 
Tehtiin nuorina miehinä eräänä juhannuksena salmiakkipirtua. Pakko oli laimentaa ja kossu tuntui luontevimmalta blandikselta. Homma oli selvä aika pian :rolleyes:
Tämä oli tuolla sisäinen turvallisuus ketjussa, mutta jatkan vähän täällä. Miksei se tiytysti sinnekin olisi soveltunut.
Tapahtui joskus 90-luvulla, kun ainakin täällä rannikolla pirtu teki teki lyhyen comebackin. Kannoin korteni kekoon ja ostin rehvakkaasti laatikon. Olin kuullut, että ensin on lantrattava noin Kosanderin vahvuiseksi ja sitten erilaisia paukkuja siitä. Ajettelin ne akkain touhuiksi ja aloitin suoran toiminnan. Vaimon kanssa seurustelin ja samalla mietiskelin, että ompas hieno aine, normaali humala nousee ja pää pysyy silti selkeänä koko ajan. Varmaan paukkujen vahvuus vaihteli, kun melkein puhtaaseen spriihin niitä väsäsin.
Mutta kyllä oli ajatus terävä kuin partaveitsi ja mahtavia ideoita pukkasi perä jälkeen.
Aamulla sitä vielä vaimolle iloitsin, kun oli oikein absintti löytynyt ja halvalla.
Vaimo siihen:" Saattoi ajatus hyvin kulkea, mutta ei sun puheestasi kyllä mitään tolkkua saanut koko illan aikana. Sanoista ihan hyvin, tarina oli käsittämätöntä."
Se taisi ajatus juosta puhetta nopeammin ja "normaali kuolevaisen" ymmärrys ei siinä pysynyt mukana.
Niin se on oltava.
Pullon loppu (5/6) käytettiin johonkin tekniseen tarkoitukseen ja loppulaatikko kiertoon. Siitä asti olen ostanut vain Alkon ehtaa.
Se vaan harmittaa, kun ei ne ruumiista irtaantumis kokemukset ja levitaatiopyrähdykset poistu mielestä.
 
Nyt on minullakin puoli ämpäriä olutta. Kävin hakemassa tilatun M13 sadehousut kaupasta ja samalla bissee ja nachopalloja pussillinen.
 
Back
Top