Kännitopiikki

Juu, kyllä meikäläinen huumorin ymmärtää ;) kunhan halusin vain varmistaa. Katsotaan jos selvistäpäin viitsisi jotain johonkin ketjuun kommentoida. Ehkä tuonne esittelyketjuun näin aluksi..
 
En ole kännissä, en edes maistissa, mutta sain äsken etiäisen.
VAPPU 2020 tulee olemaan koko 2000-luvun lämpimin ja säiltään parhain. Ei sadetta, ei räntää, ei lunta, vaan vähintään +15 astetta lämmintä ja pilvetön taivas. Ei edes tuule.
Sanokaa minun sanoneen.

No sinne päin sentään!
 
No sinne päin sentään!
Olin mielelläni väärässä, eilen satoi luntakin vähän, joten normaali vappusää :).
Muuten huomasin, etttä koronavappu sopii minulle oikein hyvin. Bileet grillikodassa naapurin ja ystävien kanssa on nähty noin 19 kertaa. Nyt katsoin läppäriltä kaksi vanhaa 50-luvun sotaelokuvaa, kolme dokumenttia siltä ajalta, join vain viisi tölkkiä olutta, juotiin perheen kanssa simaa ja syötiin munkkia. Eli oikein rauhallinen vappu.
Luulen, että salaa ikävöin tätä vappua tulevina vuosina. Erakkopiirteeni pääsevät kohta murtautumaan täysin vapaaksi :cool:
 
Ryypätäkkö vai eikö ryypätä, kas siinä vasta pulma?
 
Ei se oo perjantai eikä mikään, mikä ei viinaa ota.

MP.netin viisautta vastaan en ala sanomaan. Eilen oli jo kosteaa tunnelmaa, lupauduin lähtemään tänäänkin parin kaverin kanssa iltaa viettämään. Eiliset promillet jylläävät ihan mukavasti, etenkin kun koko päivä on loivenneltu.

Muutama vuosi sitten elämäntaparemontin yhteydessä tuli jätettyä kirkkaat viinat kokonaan pois. Vappu ja Juhannus ovat poikkeuspäiviä. Eilen oltiin kolmistaan maistelemassa kaverin luona ja kuunneltiin radiota; ämmien ulinaa ja paskaa oli kanavilla tarjolla. Sitten kaveri totesi että vitut, ja löi pöytään litran viinalekan ja laitettiin Kotiteollisuus ja Viikate soimaan ja pullo tyhjennettiin rivakasti kunnon äijäilyn saattelemana. Kun vodka oli loppu niin iskin tuliaisjallun pöytään ja se korkattiin. Alettiin örveltää kuolleen miehen kuplettia niin kovaa, että kaveri päätti naapurisovun vuoksi siirtää kokoontumisen lähimetsään. Siellä heiluttiin jallut kourassa kuin kunnon spurgut ja hoilattiin Kotieteollisuuden albumi Seitsemän ja Iänkaikkinen läpi kunnes alkoi aamu sarastaa.

Kotona vaimolla oli ollut skypebileet kavereiden kanssa, olivat yhä käynnissä, bileet siis. Vaimo oli simahtanut näppäimistön ääreen. Herätin ja homma meni melkein maksulliseksi camshowksi ennen kun tajuttiin laittaa kamera kiinni.

VITTU MIKÄ VAPPU! nyt uuteen nousuun.
 
Kyllä se nyt pitää lähteä taas.

Vaimolta irtosi lupa lähteä keskustelemaan hiekkalaatikoilta tuttujen kavereiden kanssa tärkeistä asioista (vaimon lupa on keskeinen näissä asioissa, en ole tosun alla, vähän olen). Tulen paikalle akateemiset viisi tuntia myöhässä, mutta eipä siinä mitään. Käytän tältä foorumilta opittua vinkkiä ja pyydän paikalle Premium taksin, niin paikalle tulee varmaan kuski, joka erottaa nelostien kehä kolmosesta. Tunnelma on jo nyt ketjun rajat ylittävä, mutta tänään mukana laukussa on mietoja jumoia. Tosin jos isäntä tarjoaa miestä väkevämpää, niin minä en perkele ala lasiin sylkemään!

Ja alikersantti on ihan turha arvio! Kyllä se on niin, että ne nappulat myönnetään kaikille, jotka ovat tarpeeksi tyjmiä ottamaan ne vastaan. Korpraali. Se on miehen arvo, ne nappulat ansaitaan! Kyllä yksi kunnon korppi vastaa sataa alikkia! Että rouva aligerbiili ei ala isottelemaa perkele! Korpraali Väärinajattelija ansaistsi nappulansa, ei vaan tyhmänä mennyt massan mukana. Ja herra Kersantti ei sano mitään siellä nurkassa, kun alemman kiistelevät, olet Isoin herra täällä, se tiedetään.

Tämä on puhdasta faktaa, nyt valkolakki päähän ja kohti uusia sikailuja, turvavälit huomioiden!
 
12.000 euroa elareita vuodessa, 15.000 pitäisi kuulemma saada, että pärjää nyt kun vanhin täyttää 18. Lastenvalvoja tukee ja yhteiskunta taputtaa käsiään. Heillä 150m2 kämppä, minulla 53m2. Onneksi huomenna on joku 65. etäpäivä. #elämäon #ihanvitunsama #valkoinenlihaasyöväheteromiesjatasaarvo #tulonsiirto
 
12.000 euroa elareita vuodessa, 15.000 pitäisi kuulemma saada, että pärjää nyt kun vanhin täyttää 18. Lastenvalvoja tukee ja yhteiskunta taputtaa käsiään. Heillä 150m2 kämppä, minulla 53m2. Onneksi huomenna on joku 65. etäpäivä. #elämäon #ihanvitunsama #valkoinenlihaasyöväheteromiesjatasaarvo #tulonsiirto
Joo, nää on nähty
 
Keskiviikkona katselin Narcos ja meni 4 olutta (Lahden Erikois Summer 2020), seuraava päivä loput 2.
Tänään hain 6 (Lahden Erikois Juhla) ja nyt kolmas menossa. Tänään olisi tehnyt mieli mennä baariin. Mutta kun ei niin ei.
 
Vain pikkukänni varmaankin. Huomenna on kuitenkin äitienpäivä ja työhousujen sekä askarteluohjekirjan lisäksi vaimo saa uusien takarenkaiden allelaiton New Holland L95:een.

Siispä nyt tehdään ensiviikon ohjeistusta etäopetukseen. Eniten koko etäopetuksessa vitutti se, että
a) kaikille luokille oli tehty tekstiasiakirja nettiin, josta näki koko viikon ohjelman maanantaiaamuna (jokainen opettaja virkavastuulla päivitti maanantaiaamuksi ohjeensa) ja nämä ohjeet olivat myös huoltajien nähtävillä
b) Classroomissa jokaisella minun luokallani oli samat ohjeet niin, että ne oli lukittu Tehtävät-lehden yläreunaan
c) Lähetin Wilmassa jokaiselle luokalle ohjeistuksen viestillä, joka lähti myös huoltajille
d) Kaikille luokka-asteille olen laatinut oman nettisivun, jossa oli omilla selkeästi otsikoiduilla alasivuillaan oppikirjan sivut, joilta asia löytyy, tiivistelmä dia-esityksenä, tehtävät, tehtävien vastaukset ja tiivistelmä luentona (Youtubesta linkitettynä).
e) Meetit oli joka viikko samana päivänä, samalla kellonlyömällä, samassa osoitteessa, joka myös löytyi Classroomista lukittuna yläreunaan sekä luokan ohjeista (molemmista)

Ja sitten osa sekä huoltajista että oppilaista ilmoittaa, että "Kun ei ole tullut ohjeita, niin ei tiedä mitä tehdä."

Tuossa mielessä onneksi pääsee takaisin lähiopetukseen, tosin ainakin ensimmäiset pari päivää on "pelkkää vittua koko perse" -meinikiä, kun säädetään niiden poikkeusolojen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Vaimon enolla on tapana ostaa ihan käsittämättömän paskoja romuja "halvalla", kuten esim. 15 vuotta vanhoja Mersuja, joilla on ajettu reilu puoli miljoonaa. Sitten kiroillaan, kun niitä pitää korjata ja menee rahaa.

Mulla vapautu myyntiin farkku bensa Nissan Primera. Kymppi oli ikää ja mittarissa 300000, mutta puoli vuotta sitten katsastuksesta mentiin läpi liput liehuen. En ymmärrä ajoneuvoista mitään (nesteet osaan lisätä ja renkaat vaihtaa), joten ilmoitin, että perävalotakuu pätee 300€ hinnalla. Ei edes tinkinyt, eikä halunnut ajaa koeajoa vaan löi heti kiinni. Ajoi koko syksyn, mutta jätti talveksi hankeen seisomaan ettei tarvitse vaihtaa renkaita ja nyt soittelee perään kun kuulema katsastusmiehen mukaan kytkin luistaa. :facepalm:

Tuttujen kanssa ei ikinä pidä hoitaa rahahommia.
 
Back
Top