Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016042221455414_uu.shtml


Emeritusprofessori arvioi, ettei hallituksen suosio ole kasvamassa: "Pudotus on alkanut"
Hallitus ja poikkeuksellisesti myös oppositio saavat kansalaisilta murskatuomion hallituksen onnistumista mitanneessa tutkimuksessa.

Oho, kumma homma, kun ei suosio kasva... heh.

Pitäiskö niitten tilata Jyrki Kataisen luotto filosooffi Himaselta, jokin hallituksen toimintaa kehittävä ja positiivisrakentavalla asenteella pohtiva prosessikaavio/kirjallinen teos pdf liittein...?.... Jonka tekopalkkio ei tietenkään ole keneltäkään poissa...? :confused:

Tai sitten vaan semmonen opus värikuvin mikä kertoo kuinka paskaa kansaa suomalaiset ovat...? :rolleyes:
 
Tässä ihan hyvä kysymys....

Onko Sipilän hallituksen prosessikaavio kopioitu vitsikirjasta?
22.4.2016 00:25 Milko Aikio

http://milkoaikio.puheenvuoro.uusis...ituksen-prosessikaavio-kopioitu-vitsikirjasta

Lama-ajan varma merkki on taas täällä: kirpputorit. Vaihdantatalous ja tavaroiden kierrätys käy kuumana Facebookin kirpputoripalstoilla.

Myös musta pörssi rehottaa: nuuskaryhmissä kiekot vaihtavat omistajaa, eikä toimintaa vaivauduta edes peittelemään. Poliisikin on sanonut, että ei kiinnosta, on tärkeämpääkin tekemistä. En tiedä viitattiinko tällä sakkojen keräämiseen valtiolle ansaintatarkoituksessa - kassa kun on sielläkin tyhjä.

Ehkäpä innovaatioseteli tai työn näytteleminen kuitenkin vielä pelastaa meidät. Verotustahan ei missään tapauksessa kannata laskea, eikä sääntelyyn tule koskea, vaan pistää kansalaiset entistäkin tiukempaan ruotuun.

Työttömille onkin tulossa uusia velvoitteita nykyisen pakkokurssituksen lisäksi. Toimenpiteet purevat ainakin valtion virkailijoiden työttömyyteen, joita tarvitaan lisää työttömiä paimentamaaan - tai "aktivoimaan", kuten hienosti sanotaan. Virkamies heilauttaa taikasauvaa, sanoo simsalabim ja taas yksi työtön on aktivoitu. Työvoimatoimiston toisesta ovesta menee työttömiä sisään ja toisesta ovesta tulee työntekijöitä ulos. Helppoa, kun sen osaa.

GPS-paikannukseen perustuvilla tietulleilla saadaan aktivoimiseen rahat - eikä tässä vielä kaikki, parempaa on luvassa: innovaatioseteleillä palkataan muutama entinen Nokian insinööri kortistosta suunnittelemaan 9 euron päiväpalkalla kyseistä kilometrilaskuria, jota valmistamaan perustetaan valtionyritys, jonka toiminta turvataan tietenkin lakisääteisellä monipoliasemalla liikenneturvallisuuteen vedoten.

Eiköhän näillä toimilla vakuuteta luotonantajat ja vedetä vielä seuraavakin hallituskausi firman piikkiin. Mietitään sitten sen jälkeen, mitä tehdään. Toivotaan, että niitä innovaatioseteleitä on silloin vielä jäljellä.
 
Täälläkin kuten kaikkialla on julistettu että EU auttaa Suomea pitämään puolensa ja turvaa neuvottelussa Venäjää vastaan, auttoiko?
Ei sitä apua tule jolle pyydetä.

Tässähän tunarit krmh.., arvoisat huippupolitiikkomme, päättivät hoitaa asian kahdenvälisesti, joka tarkoittaa anomista. Jos EU olisi otettu peliin, olisi tilanne erilainen.

Turha haukkua EU:ta sellaisesta johon sillä ei ole osaa eikä arpaa. Vai olisiko EU:n pitänyt mielestäsi puuttua jäsenvaltionsa päätöksentekoon? ;) Taidat kannattaa sellaista EU:ta joka puuttuu joka asiaan, vai? :D
 
Ei sitä apua tule jolle pyydetä.

Tässähän tunarit krmh.., arvoisat huippupolitiikkomme, päättivät hoitaa asian kahdenvälisesti, joka tarkoittaa anomista. Jos EU olisi otettu peliin, olisi tilanne erilainen.

Turha haukkua EU:ta sellaisesta johon sillä ei ole osaa eikä arpaa. Vai olisiko EU:n pitänyt mielestäsi puuttua jäsenvaltionsa päätöksentekoon? ;) Taidat kannattaa sellaista EU:ta joka puuttuu joka asiaan, vai? :D

Älä ylitulkitse ja aseta sanoja suuhuni ja varsinkin kerro minulle mitä mieltä olen:cool:

Todellinen kysymys on miksi Suomi ei hakemut tukea neuvotteluun EU`tai ei pyytänyt edes selkänojaa?

Onko kuitenkin niin että Suomalaiset saivat tietää ettei EU`lla ole mitään halua tai kykyä nuvotteluun Venäläisten kanssa tai sitten yksinkertaisesti havaittiin että Brysselin kautta tehtävä neuvottelukierros olisi kestänyt liiankauan?

EU`n haluttomuudren puolesta puhuu sekin seikka jos pakolaiskriisi on kestänyt vuosia mutta Bryssel ei ole tehnyt oikeastaan mitään ja lopulta jäsenvaltiot joutuivat ottamaan aloitteen kasiinsä.

Eiköhän Turkin sopimus ollut tosiasillisesti Saksan käsialaa ei EU`n, Ukraina, Vernäjä EU neuvotteluja hoiti tosiasiassa Saksa ja Ranska, vaikka kuinka etsii asioita missa EU on loistanut kansaivälisissä kriiseissä neuvottelijana niiden löytäminen on vaikeaa vaika etsisi kissojen ja koirien kanssa.

Mailmanparantamisessa ja kansalaisille säätöjen luomisessa EU on kyllä onnistunut, mutta polittinen voima missä se on? jos jotain on minulta jäänyt huomaamatta ole hyvä ja kerro?
 
Viimeksi muokattu:
Älä ylitulkitse ja aseta sanoja suuhuni ja varsinkin kerro minulle mitä mieltä olen:cool:

Todellinen kysymys on miksi Suomi ei hakemut tukea neuvotteluun EU`tai ei pyytänyt edes selkänojaa?

Onko kuitenkin niin että Suomalaiset saivat tietää ettei EU`lla ole mitään halua tai kykyä nuvotteluun Venäläisten kanssa tai sitten yksinkertaisesti havaittiin että Brysselin kautta tehtävä neuvottelukierros olisi kestänyt liiankauan?

EU`n haluttomuudren puolesta puhuu sekin seikka jos pakolaiskriisi on kestänyt vuosia mutta Bryssel ei ole tehnyt oikeastaan mitään ja lopulta jäsenvaltiot joutuivat ottamaan aloitteen kasiinsä.

Eiköhän Turkin sopimus ollut tosiasillisesti Saksan käsialaa ei EU`n, Ukraina, Vernäjä EU neuvotteluja hoiti tosiasiassa Saksa ja Ranska, vaikka kuinka etsii asioita missa EU on loistanut kansaivälisissä kriiseissä neuvottelijana niiden löytäminen on vaikeaa vaika etsisi kissojen ja koirien kanssa.

Mailmanparantamisessa ja kansalaisille säätöjen luomisessa EU on kyllä onnistunut, mutta polittinen voima missä se on? jos jotain on minulta jäänyt huomaamatta ole hyvä ja kerro?

Suomi ei halunnut politisoida tilannetta Venäjän kanssa. Miten hakea tukea EUlta asiassa, jota se ei herran tähen edes itse ole kyennyt hallitsemaan? Ja vielä Venäjän kanssa, kun Kreikkaa ja Turkkiakaan ei saada konkeloon.....parempi pitää kahden käsivarren mitan päässä "apulainen", josta ei ole kuin haittaa.

Kannattaa muistaa, että tosisuomettunut Norjakin hoitaa aktiivisesti suhdettaan itään. Eikä siitä kukaan Suomessa osaa mussuttaa. Aini, Norja on Natossa jne. Mutta silti Norja hakee aina aktiivisesti sopivia ratkaisuja Kremlin kanssa......mistäköhän johtunee?

adamin aamuyön tuntien posteista ei kannata muuten riehaantua. :rolleyes:
 
Tämä gradu on kyllä hauskaa luettavaa, koska nykypoliiitikan kentälle projisoituna meillä ei juuri muita, kuin populisteja olekkaan hallituksessa ja oppositiossa.. ;)
Perussuomalaiset löytää 2.2.2 kohdan pelastajat osasta, mutta selkeästi myös tunnistettavissa myös johdannon tekstin perusteella...
Aivan huippu on, kun ajatellaan pääsluibari Sipilää, hän pyrkii täyttämään kaikki osat, joita tarvitaan populismiin ja populistien johtamiseen. No, uskonnollinen tausta on hyvä peruskoulu populismiin ja antaa "oikeutuksen" sanoa asioita joita asiapoliitikko ei sano, eikä ajattele...
Kiva löytö...
 
Yllätys yllätys....?

”Ongelma, josta ei ole julkisuudessa puhuttu tarpeeksi” - Politiikan tutkija muuttaisi Suomen perustuslakia
Jaa artikkeli:


Uusi Suomi
Luotu:
23.4.2016 12:55
  • Kuva: Petteri Paalasmaa/Uusi Suomi
    d07r5306.jpg

    Jyrki Katainen erosi pääministerin tehtävästä kesäkuussa 2014. Tutkija Erkka Railon mukaan Suomessa olisi sen jälkeen pitänyt järjestää uudet vaalit. Arkistokuvassa Katainen jättää eropyyntönsä tasavallan presidentti Sauli Niinistölle.

KOTIMAA
|
SUOMEN PERUSTUSLAKI
Turun yliopiston Eduskuntatutkimuksen keskuksen erikoistutkijan Erkka Railon arvion mukaan Suomessa olisi pitänyt järjestää uudet vaalit, kun Jyrki Katainen jätti paikkansa pääministerinä vuoden 2014 kesällä.

Railon mukaan kyseessä on Suomen perustuslain ongelma, josta ei ole julkisuudessa puhuttu tarpeeksi. Hän viittaa vuonna 2000 voimaantulleeseen perustuslakiin, jonka mukaan aloitteen eduskunnan hajottamisesta on tultava pääministeriltä.

–Tähän sisältyy ongelma. On vaikea kuvitella tilannetta, jossa pääministeri erottaisi hallituksensa ja ehdottaisi uusien vaalien järjestämistä. Suomessa pääministerin asema on poliittisen uran huipentuma. Kuka luopuisi siitä vapaaehtoisesti, Railo kysyy kolumnissaan Kalevassa.

Yhtä epätodennäköiseltä kuulostaa hänen mukaansa tilanne, jossa pääministeripuolue uskoisi asemansa paranevan uusien vaalien myötä.

–Käytännössä hallitusvastuu aina syö hallituspuolueiden kannatusta. Mikä voisi olla sellainen tilanne, jossa maan jo ennestään johtava puolue arvioisi pääsevänsä parempaan asemaan vaalien kautta, Railo ihmettelee.

Hän myöntää, että ”oli hyvä ajatus” muuttaa perustuslakia suuntaan, jossa presidentillä ei enää ole oikeutta toimia asiassa omatoimisesti.

–Mentiin kuitenkin liian pitkälle. Perustuslakia tulisi muuttaa siten, että presidentillä on oikeus esittää eduskunnalle sen hajottamista ja uusien vaalien järjestämistä.

Railon mukaan se, että kokoomus jatkoi pääministeripuolueena vuoden 2014 kesällä ”ei välttämättä” ollut Suomen edun mukaista.

–Lopputulos ei välttämättä ole Suomen etu. Alexander Stubbin hallitus yritti vielä vuoden verran saada Suomea raiteilleen ja varmasti vilpittömin mielin. Hallituksen epäonnistumisen taustalla olevat rakenteelliset syyt eivät kuitenkaan olleet kadonneet minnekään ja Suomi polki paikoillaan, hän kommentoi.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/194...uhuttu-tarpeeksi-politiikan-tutkija-muuttaisi

 


Tämä Katanen taitaa olla semmonen pölhöpopulisti siitä jalostuneempi muoto on vihervassaripölhöpopulisti.

Katainen valittiin joskus Euroopanparhaaksi Valtionvarainministeriksi ja heti alkoi Suomen talous sakata, ettei vain olisi saanut EU pölhöys tartuntaa kun kaikkien EU maiden tavoite näyttää olevan saada talous supistumaan tai onkohan vuosien Hallitusyhteistyö vihervassareiden kanssa saanut saman imiön aikaan kuin isännän ja koiran välillä, molemmat ovat pölhöpopulisteja ja lahjakkaita siinä, muut jutut näyttävät menevän ennemmän yli hilseen.
 
Tämä ei tietenkään ole Suomessa mahdollista koska......... tai sitten on.

Tutkija epäilee islamistien soluttautuneen ruotsalaispuolueeseen


Julkaistu: 23.4. 15:44

Ruotsissa islamistit ovat saattaneet soluttautua ympäristöpuolueeseen, sanoo tutkija Lars Nicander ruotsalaiselle TV4:lle.
Hän mainitsee muun muassa useiden puolueen kansanedustajien tehneen muslimiveljeskunnan käsimerkkejä.

Nicanderin mukaan puolue on nuori ja tarkoittaa hyvää. Naiivius voi kuitenkin tehdä puolueesta haavoittuvan, koska tulijoiden taustoja ei välttämättä tarkisteta kunnolla. Nicander johtaa asymmetrisiä uhkia tutkivaa keskusta Ruotsin maanpuolustuskorkeakoulussa.

Ympäristöpuolueen puoluesihteeri Anders Wallner sanoo, että puolue ottaa erittäin vakavasti Nicanderin lausunnot. Ekstremismillä ei ole hänen mukaansa sijaa puolueessa.

Puoluetta edustava asuntoministeri Mehmet Kaplan joutui tällä viikolla eroamaan, koska hänellä on arveltu olevan yhteyksiä ääriaineksiin.
 
Minä olen terroristi ja rasisti. Saa ampua!
Voi kiesus, en tiennytkään että Belgian terroristit olivat kotibelgialaisia. Toi Käteinen taitaa pössytellä jotain sieniä tai jotain kun tommottii päästää suustaan. Varmaan belgialaiset ihan itkee ilosta kun kuulee tuollaista puhetta ja oikein komissaarimieheltä..
 
Minä olen terroristi ja rasisti. Saa ampua!
EI nyt sentään arvoyhteisö leirejä perusta eikä torju kansan tahtoa eikä teetä kansanäänestyksiä yhä uudestaan jotta tulisi oike tulos.

https://www.suomenuutiset.fi/komiss...isten-vaativan-eun-integraation-syventamista/

Komissaari Katainen rinnastaa nationalistit terroristeihin, väittää kansalaisten vaativan EU:n integraation syventämistä

Jotenkin kuulostaa puheet samoilta kuin Neuvosto politiikkojen puheet ennen Neuvostoliiton kaatumista.
 
Antamennä vaan...v*ttuakos tässä enää...

http://www.verkkouutiset.fi/talous/etla_kaseva_valtion_vaylayhtio-49478
Bernerin yhtiöittämissuunnitelma voi lisätä menoja – "se romuttaisi kehysjärjestelmän"
SAMI METELINEN
7 tuntia ja 36 minuuttia sitten(päivitetty 5 tuntia ja 59 minuuttia sitten)
Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen (Etla) tutkija Hannu Kaseva pelkää, että liikenne- ja viestintäministeriön hanke valtion väylien yhtiöittämiseksi johtaa valtion menojen lisääntymiseen.

  • 0494e9a4e7ddc0dc6bdb4c31be40a5f2be4d06537e793b6eb3503055e0d0c034

    Yhtiöittäminen ei siirtäisi velkaa pois julkisesta taloudesta.

    (Lehtikuva/Markku Ulander)
Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk.) sanoi tiedotustilaisuudessa maanantaina, että yhtiöittämällä valtion väyläomaisuus "vapautetaan yli toistakymmentä miljardia euroa kehyksiin esimerkiksi terveydenhuollon kehittämiseksi, velan maksamiseksi, koulutuksen edistämiseksi ja maahanmuuton kehittämiseksi".

Etlan tutkija Hannu Kaseva huomauttaa, että väylänpidon ja uusien liikennehankkeiden siirtäminen julkisen talouden ulkopuolelle ei ole mahdollista.

– Tätä ei tule EU hyväksymään, eikä Suomen kansalliset viranomaiset, että koska se on yhtiö, jossa ei ole konkurssiriskiä ja jossa ei ole vapaata hinnoittelua. Eduskuntahan edelleen tekisi keskeiset päätökset, Kaseva sanooVerkkouutisille.

Näin ollen liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin esittelemä ehdotus Suomen väylien yhtiöittämisestä ei toteutuessaan automaattisesti paikkaisi valtiontalouden alijäämiä. EU tarkastelisi yhtiönä osana julkista taloutta.

Kehysten kiertäminen huolestuttaa
Sen sijaan valtiontalouden kehysten kiertämisen Bernerin ehdotus mahdollistaisi.

– Se minua huolestuttaa, että jos tämä kehysten kiertäminen tehdään, sinne voidaan lykätä muutakin kuten valtion sosiaalimenoja ja tulonsiirtojen kasvattamista, Kaseva sanoo.

Kaseva sanoo, että valtion infrayhtiössä investoinnit voitaisiin toteuttaa käyttäjämaksuina elinkaarirahoitusmallin kautta esimerkiksi 20 vuoden rahoituksella. Silloin menot olisivat vain vuosittaisen maksun luokkaa, kun nykyisin budjettitalouden momentille kirjataan koko investointi. Vuosittaiset maksut olisivat vain noin viisi prosenttia investoinnin kokonaiskustannuksista. Näin tulisi pelivaraa väylien peruskorjauksiin ja uusiin investointeihin.

Berner sanoi tiedotustilaisuudessa, että perusväylänpidon ja uusien hankkeiden jäädessä pois kehyksestä, samalla momentin määrällä voidaan laskea autoiluun liittyviä veroja, erityisesti polttoaineveroa. Momentin suuruus on noin kaksi miljardia euroa.

Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) totesi torstaina eduskunnan kyselytunnilla, että nykyisellään budjettitalous ja kehykset eivät salli riittävän suurta investointiohjelmaa liikennetarpeista huolehtimiseksi.

– Jos näin menetellään, kehyksen sisällä ei ole mitään takuita, ettei niitä käytettäisi muihin menoihin, Kaseva huomauttaa.

Noin kaksi miljardia euroa siirrettäisiin kehysten ulkopuolelle.

– Se romuttaisi meidän nykyisen kehysjärjestelmän ja se on huolestuttavaa, Kaseva sanoo.

Yksityistämällä voisi kuitata valtion velat
Hänen mukaansa kehysten kiertäminen ja tilinpitoharjoitukset eivät ole Euroopan unionissa mitenkään poikkeuksellisia.

– Se on kuulunut koko EU:n historiaan, että kaikki maat, jotka ovat olleet pulassa, ovat pyrkineet näyttämään toisenlaisia lukuja kuin sitten myöhemmin on osoittautunut, Kaseva muistuttaa.

Hän on kuitenkin vakuuttunut siitä, ettei alijäämien ja velkojen siirto yhtiöön menisi läpi. Velanotto ja velka sulautettaisiin edelleen osaksi EU:n tarkastelemaa EDP-velkaa.

Ainoa vaihtoehto tämän kiertämiseksi olisi todellinen yksityistäminen, jolloin yhtiöstä tulisi markkinoilla toimiva yritys, jolla on vapaa hinnoittelu ja konkurssiriski.

– Näinhän voisimme myydä kaikki koulut, terveydenhuollon, vanhainkodit ja niin edelleen. Valtio saisi niistä helposti sen 107 miljardia euroa ja voisi kuitata siten velat nollille, Kaseva heittää.

Silloin kaikki maksaisivat verojen sijaan käyttämistään palveluista asiakasmaksuja, mutta julkisen talouden ongelmat olisivat poissa.

– Poliittisista syistä tämä ei ole mahdollista, Kaseva kuitenkin huomauttaa

 
Back
Top