Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Kansanedustuslaitoksessa alkaa olemaan korkea aika tehdä voimakkaita muutoksia. Ensin kansanedustajien määrä tulee puolittaa, sillä Suomen kokoinen valtio pystyy tekemään poliittiset päätöksensä yhtä hyvin myös 100 kansanedustajalla avustajineen.

Toinen välttämätön muutos on heivata matalan kompetenssin pellet ulos ja ottaa tilalle kokeneita tekijämiehiä ja johtajia teollisuudesta sekä taloudesta. Samalla kansanedustajan tehtävään määritellään selkeät lakisääteiset pätevyys- ja osaamisvaatimukset, kuten muihinkin valtion virkoihin. Uransa jälkeen heittopussiksi jäänyt urheilija on varmaan ollut aikanaan ihan hyvä urheilemaan ja trukinkuljettaja on todennäköisesti pätevöitynyt logistiikka-alan työntekijätason tehtäviin. Ikiopiskelija on varmaan hyvä opiskelemaan ja lukemaan kirjoja. Sen sijaan näiden esimerkkitapausten aikaisempi koulutus ja kokemus eivät pätevöitä koko valtakunnan tulevaisuutta koskevan poliittisen päätöksenteon valmisteluun, tai vastuun kantamiseen.

Tekijämiehet eivät kuitenkaan ryhdy julkiseksi kusitolpaksi ilmaiseksi, joten kansanedustajan palkkion taso on korotettava riittävän kilpailukykyiselle tasolle. Sitä voitaisiin myös porrastaa siten, että maksettavan palkkion suuruus määräytyisi kansanedustajan koulutuksen ja kokemuksen perusteella, kuten muissakin virka- ja työsuhteissa.

Tämä voi olla hieman epäsovinnaisesti sanottu ja levittää odotetusti ympärilleen pahaa mieltä, mutta kaikenmaailman demokratioista huolimatta suutari pysyköön lestissään ja herrojen hommat kuuluvat herrojen hoidettaviksi, ei kenen tahansa joutomiehen tai muuten reippaan pojan.
 
Kansanedustuslaitoksessa alkaa olemaan korkea aika tehdä voimakkaita muutoksia. Ensin kansanedustajien määrä tulee puolittaa, sillä Suomen kokoinen valtio pystyy tekemään poliittiset päätöksensä yhtä hyvin myös 100 kansanedustajalla avustajineen.

Toinen välttämätön muutos on heivata matalan kompetenssin pellet ulos ja ottaa tilalle kokeneita tekijämiehiä ja johtajia teollisuudesta sekä taloudesta. Samalla kansanedustajan tehtävään määritellään selkeät lakisääteiset pätevyys- ja osaamisvaatimukset, kuten muihinkin valtion virkoihin. Uransa jälkeen heittopussiksi jäänyt urheilija on varmaan ollut aikanaan ihan hyvä urheilemaan ja trukinkuljettaja on todennäköisesti pätevöitynyt logistiikka-alan työntekijätason tehtäviin. Ikiopiskelija on varmaan hyvä opiskelemaan ja lukemaan kirjoja. Sen sijaan näiden esimerkkitapausten aikaisempi koulutus ja kokemus eivät pätevöitä koko valtakunnan tulevaisuutta koskevan poliittisen päätöksenteon valmisteluun, tai vastuun kantamiseen.

Tekijämiehet eivät kuitenkaan ryhdy julkiseksi kusitolpaksi ilmaiseksi, joten kansanedustajan palkkion taso on korotettava riittävän kilpailukykyiselle tasolle. Sitä voitaisiin myös porrastaa siten, että maksettavan palkkion suuruus määräytyisi kansanedustajan koulutuksen ja kokemuksen perusteella, kuten muissakin virka- ja työsuhteissa.

Tämä voi olla hieman epäsovinnaisesti sanottu ja levittää odotetusti ympärilleen pahaa mieltä, mutta kaikenmaailman demokratioista huolimatta suutari pysyköön lestissään ja herrojen hommat kuuluvat herrojen hoidettaviksi, ei kenen tahansa joutomiehen tai muuten reippaan pojan.

Hienoa olisi mutta tätä ei ole missään saatu toteutettua.
Sveitsin malli toisi vastuun äänestäjälle useimmissa kysymyksissä ja loppuisi se ininä siitä ketä tuli sinne äänestettyä.
 
Vihdoinkin suorat sanat Venäjälle :eek:


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288761339772.html
Presidentti Niinistö: Näytämme Venäjälle, mistä emme pidä

Marko Sorsa
Julkaistu: 5.11.2014 19:20
Presidentti Sauli Niinistö sanoo brittiläisen Guardian-lehden haastattelussa, että Suomi on hyvin päättäväinen näyttämään Venäjälle, mistä emme pidä ja missä raja kulkee.
 
Hienoa olisi mutta tätä ei ole missään saatu toteutettua.
Sveitsin malli toisi vastuun äänestäjälle useimmissa kysymyksissä ja loppuisi se ininä siitä ketä tuli sinne äänestettyä.

Hienoa kyllä, mutta toteutuakseen täytyisi lyödä tarpeeksi paalua tiskiin, että esimerkiksi yksityisen sektorin teollisuuden ja rahoitusalan johtajat kiinnostuisivat kansanedustajan tehtävistä.

Yksityisellä sektorilla ei tyypillisesti ole kovin suuria ongelmia saada haluamiaan johtajia ja muita osaajia riveihinsä sekä saada heidät vielä pysymään tehtävissään. Se kuitenkin edellyttää sitä, että näistä ihmisistä on kilpailtava ja palkkauksen on oltava kilpailukykyinen muihin samaa väkeä haluavien tarjoamaan palkkatasoon nähden. Nykyinen kansanedustajan palkkio ei sitä ole.

Pätevistä osaajista kannattaa maksaa vaikka vähän enemmänkin, jos he kuitenkin saavat aikaiseksi halutun tuloksen, mikä toteutuessaan joko tuottaa rahaa lisäarvon muodossa tai ainakin säästää kustannuksia. Näin he tienaavat oman arvonsa. Joutomiehistä ei sen sijaan kannata maksaa mitään.
 
Alexander Stubb

Future Forum kokoaa tällä viikolla Helsinkiin Pohjoismaiden, Baltian maiden ja Britannian pääministerit keskustelemaan pohjoisen Euroopan tulevaisuuden suuntaviivoista. Pääministeri Alexander Stubbin 6. ja 7. marraskuuta isännöimässä seminaarissa pohditaan keinoja innovatiivisen yritystoiminnan tukemiseen ja koulutusjärjestelmien kilpailukyvyn parantamiseen.
 
Päivi Räsänen, sisäministeri.


Parikkala-Syväoron tilapäisen rajanylityspaikan kehittämistä arvioidaan osana käynnissä olevaa selvitystä itäliikkuvuuden kasvun vaikutuksista ja resurssitarpeista.

- Venäjä-asioiden ministeriryhmä totesi tänään, että käynnissä olevaa selvitystä itäliikkuvuuden kasvun vaikutuksista ja resurssitarpeista laajennetaan koskemaan Parikkalan tilapäistä rajanylityspaikkaa, toteaa sisäministeri Päivi Räsänen.

Selvitys sisältää kartoituksen Parikkala-Syväoron kansainvälistämisen tarpeista, kustannuksista ja hyödyistä, esimerkiksi vaikutuksista aluekehitykseen. Selvityksessä arvioidaan myös rajanylityspaikan liikennevirtojen kehittymistä.

Itäliikkuvuuden kasvun työryhmä valmistelee kokonaisselvitystä itäliikkuvuuden kasvun vaikutuksista ja resurssitarpeista. Selvitystyöryhmässä ovat edustettuna sisäministeriö, ulkoasiainministeriö, maa- ja metsätalousministeriö, sosiaali- ja terveysministeriö, valtiovarainministeriö, liikenne- ja viestintäministeriö, oikeusministeriö ja työ- ja elinkeinoministeriö ja puolustusministeriö. Kokonaisselvitys itäliikkuvuuden vaikutuksista ja resurssitarpeista valmistuu helmikuussa 2015.
 
Vihdoinkin suorat sanat Venäjälle :eek:


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288761339772.html
Presidentti Niinistö: Näytämme Venäjälle, mistä emme pidä

Marko Sorsa
Julkaistu: 5.11.2014 19:20
Presidentti Sauli Niinistö sanoo brittiläisen Guardian-lehden haastattelussa, että Suomi on hyvin päättäväinen näyttämään Venäjälle, mistä emme pidä ja missä raja kulkee.
RT:n mukaan Niinistö syyttää länsijohtoa Ukrainan tilanteesta.
Alkuperäisen Guardianin jutun ymmärsin niin, että olisi pitänyt ymmärtää Putinin olevan niin hullu kuin on, joka tosin on jälkiviisautta.

http://russian.rt.com/article/58073

.
 
Alex Stubb, Jan Vapaavuori

Tietäen, että Talvivaarassa on uraania vaikkakaan ei uraanin kaivamiseen lupaa ja että Vapaavuori on vuoden valmistellut asiaa (konkurssi jäi kiinni miljoonasta, parista), kysymme tietysti, kuka se toimija on, joka tähän on etsitty?

Pääministeri Alexander Stubb korostaa, että Talvivaara Sotkamo Oy:n mahdollinen konkurssi ei merkitse automaattisesti sitä, että kaivostoiminta lakkaisi Kainuun Sotkamossa. Stubbin mielestä yhtiön konkurssi voi jopa tarjota mahdollisuuden jatkaa kaivostoimintaa uudella pohjalla.

Pääministeri kertoi hallituksen kartoittavan nyt entistä tiiviimmin uusia vaihtoehtoja kaivostoiminnan jatkamiseksi työ- ja elinkeinoministeriön johdolla. Stubb vakuutti hallituksen tekevän kaikkensa, jotta kaivoksen toiminta voisi jatkua.

– Aktiivisessa etsinnässä on kaivostoiminnan jatkaja, joka on vakavarainen ja osaava toimija, ja joka kantaa vastuunsa ympäristön hoidosta. Vain tällainen vahva, yksityinen toimija voi turvata sekä kestävän kaivostoiminnan että kestävät työpaikat alueella, Stubb sanoi eduskunnan kyselytunnin aluksi.

Pääministeri huomautti, ettei valtio ole teollinen toimija eikä siksi voi jatkaa kaivoksen liiketoimintaa.

– Valtio pyrkii edistämään taloudellisesti kannattavan kaivostoiminnan jatkamista ympäristön kannalta kestävällä tavalla. Eri vaihtoehdoista toiminnan hidas alasajo olisi kuitenkin kaikkein huonoin vaihtoehto.

Stubb antoi pääministerin ilmoituksen kaivosyhtiö Talvivaaran tilanteesta eduskunnan kyselytunnin aluksi.
 
Jan Vapaavuori, elinkeinoministeri.

Suomen valtio on varautunut kaikkiin vaihtoehtoihin Talvivaaran kaivoksen suhteen, kuvailee elinkeinoministeri Jan Vapaavuori (kok.). Yksi näistä vaihtoehdoista on hänen mukaansa konkurssi. Tänään on perustettu työ- ja elinkeinoministeriön Talvivaara-toimisto. Siinä työskentelee kahdeksan ihmistä, osa oman toimensa ohessa.

– Talvivaaran konkurssihakemus ei tullut yllätyksenä, siihen on voitu varautua, ministeri kuvaili.

Hän toivoo, että kaivokselle löytyy uusi omistaja, mielellään teollinen toimija, joka olisi valmis kantamaan myös ympäristövastuun.

Kaivoksen toimintaan liittyy merkittäviä ympäristöriskejä, joten sen toimintaa ei voi vain lopettaa, vaikka yhtiö menisi konkurssiin. Valtio varautuu heti 50 miljoonan euron kuluihin. Summalla on tarkoitus vakauttaa kaivoksen toimintaa ympäristön kannalta.

– Toimintaa tulee jatkaa. Valtio ottaa tilanteen heti haltuun, tämä on keskeisin viesti, jonka haluan todeta, Vapaavuori sanoi tiedotustilaisuudessa.

Hänen mukaansa valtio pyrkii lievittämään tilanteen seurauksia Kainuussa kaikin keinoin. Valtaosa, 90 prosenttia, Talvivaaran työntekijöistä on konkurssiin hakeutuvan tytäryhtiö Talvivaara Sotkamon palveluksessa. Vapaavuoren mukaan irtisanottavia olisi jopa 700.

– Äkillisen rakennemuutoksen kriteeristö varmasti täyttyy, Vapaavuori viittasi mahdolliseen apuun, jota valtio voi alueelle antaa.

Emoyhtiö Talvivaaran kaivosyhtiö jatkaa yrityssaneerauksessa.
 
Vihdoinkin suorat sanat Venäjälle :eek:


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288761339772.html
Presidentti Niinistö: Näytämme Venäjälle, mistä emme pidä

Marko Sorsa
Julkaistu: 5.11.2014 19:20
Presidentti Sauli Niinistö sanoo brittiläisen Guardian-lehden haastattelussa, että Suomi on hyvin päättäväinen näyttämään Venäjälle, mistä emme pidä ja missä raja kulkee.

Kaikesta ei tarvitse pitää, kunhan alistuu ja opettelee sietämään. Vähän voi puida nyrkkiä taskussa ja jupista itsekseen.

Sen sijaan merkitykseltään suurempi sanavalinta olisi ollut kertoa selkeästi, mitä emme hyväksy tai tule hyväksymään.
 
Kaikesta ei tarvitse pitää, kunhan alistuu .

Kun Vapaavuori on asialla, pitäisimmekö siitä, jos vaikkapa venäläinen Norilsk Nickel (Talvivaaran pääasiakas) rahoittaisi Talvivaaran? Rosatomin raha kelpasi.

Just asking. (Vuonna 2013 eivät vielä olleet kiinnostuneet.)
 
Viimeksi muokattu:
Kun Vapaavuori on asialla, pitäisimmekö siitä, jos vaikkapa venäläinen Norilsk Nickel (Talvivaaran pääasiakas) rahoittaisi Talvivaaran? Rosatomin raha kelpasi.

Just asking. (Vuonna 2013 eivät vielä olleet kiinnostuneet.)

En vapaavuoresta tiedä, mutta lopulta kiistämätön tosiasia on, että kauppa se on, joka kannattaa. Venäjän kanssa on edullista käydä kauppaa ja tehdä bisnestä. Jos sieltä joku haluaa tulla Suomeen tekemään teollisuuteen investointeja tai muuten rahoittaa sen toimintaa, niin oikea vastaus on levittää punainen matto vaikka Pietariin asti ja sanoa dobra pazhalovat.

Historiallinen tosiasia on, että Venäjän ja Pietarin markkinat ovat olleet Suomen teollisuuden kehittymisen ja vaurastumisen merkittävä perusta jo 1800-luvulta lähtien. Kansantalouden nykytila ja lähitulevaisuuden kehitysnäkymät eivät anna suomalaisille perusteita nyrpistää nenäänsä venäläiselle rahalle. Eri asia on tietysti, jos Suomessa halutaan elää maassa, jossa merkittävin bisnes on perunanviljely pientiloilla.

Esimerkiksi EU ei varmasti ole kiinnostunut suomalaisten perunoista eikä sitä kiinnostusta herätä palavinkaan federalismi ja EU-kiima. Jos jokin intohimo joskus herääkin, niin lähinnä tahtotila, jonka tavoite on hankaloittaa suomalaisten perunanviljelyä tai tuottaa lisää kankeaa byrogratiaa ja kustannuksia.

Tavoite on tietysti repiä Venäjän kaupasta kaikki mahdollinen taloudellinen hyöty, mikä irti lähtee. Se on Suomen kansan etu.
 
Kun Vapaavuori on asialla, pitäisimmekö siitä, jos vaikkapa venäläinen Norilsk Nickel (Talvivaaran pääasiakas) rahoittaisi Talvivaaran?
Kun Vapaavuori on asialla, lienee todennäköisintä että suomalaiset veronmaksajat rahoittaa talvivaaran puuhastelun :rolleyes:

National Coalition - Leading Socialist Party in Finland. Latest achievement: socialization of Winter Hazard.
 
Timo Laaninen, puoluesihteeri.

Malmin lentokentän puolesta taistelevat saivat torstaina vahvaa tukea keskustalta. Puolueen mukaan näyttää siltä, että hallituksen kehysriihessään tekemä päätös on tehty vaillinaisin perustein. Se pitää päätöstä vääränä.

- Päätös on syytä muuttaa ennen kuin on liian myöhäistä, puolueen työvaliokunta vaatii.

Sen mielestä hallituksen on syytä vielä kertaalleen harkita tekemäänsä ratkaisua.

Lakkautuspäätöksen tärkeimpänä perusteena on väitetty olevan Helsingin tarve saada lisää maata asuntorakentamista varten. Keskusta on toista mieltä.

- Kaupungilla on jo muutoinkin käytössään huomattavia maareservejä asuntokäyttöön. Ilman Malmiakin kaavoitettavaa maata on tässä vaiheessa jo reilusti yli 100 000 asukkaalle.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014110618813850_uu.shtml
 
Timo Laaninen, puoluesihteeri.

Malmin lentokentän puolesta taistelevat saivat torstaina vahvaa tukea keskustalta. Puolueen mukaan näyttää siltä, että hallituksen kehysriihessään tekemä päätös on tehty vaillinaisin perustein. Se pitää päätöstä vääränä.

- Päätös on syytä muuttaa ennen kuin on liian myöhäistä, puolueen työvaliokunta vaatii.

Sen mielestä hallituksen on syytä vielä kertaalleen harkita tekemäänsä ratkaisua.

Lakkautuspäätöksen tärkeimpänä perusteena on väitetty olevan Helsingin tarve saada lisää maata asuntorakentamista varten. Keskusta on toista mieltä.

- Kaupungilla on jo muutoinkin käytössään huomattavia maareservejä asuntokäyttöön. Ilman Malmiakin kaavoitettavaa maata on tässä vaiheessa jo reilusti yli 100 000 asukkaalle.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014110618813850_uu.shtml

Kun Keskusta on kiinnostunut pääkaupunkiseudun maankäytöstä, on varmaankin vaalit tulossa. Ai niin, nehän ovat puolen vuoden kuluttua. ;)
 
Kun Keskusta on kiinnostunut pääkaupunkiseudun maankäytöstä, on varmaankin vaalit tulossa. Ai niin, nehän ovat puolen vuoden kuluttua. ;)

Merja Kyllönen, kansanedustaja - kiirehti ministerinä päätöstä.

Nyt:

Malmilaiset valittavat oikeuskanslerille lentokenttäasian valmistelusta. Saatavilla olevaa useiden virkamies- ja asiantuntijatyöryhmien laatimaa selvitysmateriaalia ei ole huomioitu.


Päätöksessä ei ole otettu huomioon olemassa olevaa suurta rakennusmaavarantoa eikä seutuhallinnon tuomia muutoksia kaavoitukseen. Päätös rikkoo myös EU:n päätöslauselmaa Yleisilmailun ja liikelentotoiminnan kestävästä tulevaisuudesta (P6_TA(2009)0036, http://europa.eu/legislation_summaries/transport/air_transport/l24489_fi.htm). Lisäksi liikenneministeri Kyllösen molemmat päätöksen perusteluissa esittämät numerot olivat virheellisiä - toisin sanoen hän valehteli datoissa tai ei edes tiennyt esittelemästään asiasta.

Lisäksi valituksessa on huomautettu, että aiemmat kattavat selvitykset on jätetty huomiotta ja niiden linjaukset on ilman varsinaista asiantuntemusta kumottu. Asiakirjapyyntöihin ei ole vastattu ministeriöistä eikä valmisteluasiakirjoja tai kustannus-hyötylaskelmia ole tehty. Hyvin harvoja jos mitään intressiryhmiä on ollut kuultuina tai edustettuina Malmin asiaa päätettäessä. Avoimen hallinnon ja päätöksenteon periaatteita ei ole noudatettu lainkaan. http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut...oimen_hallinnon_toimeenpanokirje_kunnille.pdf
 
Viimeksi muokattu:
Merja Kyllönen, kansanedustaja, osa II

Suomussalmelainen ammattikoulun käynyt laborantti profiloitui ministerinä seuraavalla tavalla:

Ministerikaudellaan Kyllönen ehdotti maksutonta joukkoliikennettä alle 18-vuotiaille koko maassa. Hän perusteli ehdotustaan tarpeella vähentää yksityisautoilua ja vanhempien lapsille ja nuorille tarjoamia autokyytejä. Hän ehdotti, että julkisten kulkuneuvojen saatavuuden tulisi vaikuttaa työmatkojen kilometrikorvausperusteisiin. Kyllönen ehdotti myös rattijuopumusrajan laskemista laskemista 0,5 promillesta 0,2 promilleen.

Lokakuussa 2012 Kyllönen ja liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri Pursiainen kehottivat Liikenneviraston pääjohtaja Juhani Tervalaa eroamaan. Kyllösen mukaan syynä oli se, ettei Tervala noudattanut ministerin ohjeistusta. Joidenkin tapausta lähellä olleiden mukaan kyseessä olivat lähinnä Liikenneviraston ja liikenne- ja viestintäministeriön ylimmän johdon väliset mielipide-erot, joissa ministeri Kyllönen on ollut toissijainen toimija. Tervala oli vastakkaisilla linjoilla Pursiaisen kanssa ja joutui lähtemään kuten toinenkin Pursiaisen kollega, Finavian pääjohtaja Samuli Haapasalo.

Marraskuussa 2012 sanomalehdet kertoivat Liikenneviraston höylänneen tienparannuksia pienemmiksi Kyllösen linjausten ja patistelujen mukaisesti. Helsingin Sanomien mukaan Kyllönen tällöin "ensin väisteli ja lopulta menetti malttinsa" sekä irtisanoutui asiasta. Lehden mukaan Kyllösen pitäisi vastata median esittämiin kysymyksiin "eikä piiloutua raivokohtausten tai irvistelyn taakse".

Kyllönen puolustautui väittämällä, että hänestä puhutaan pahaa vain, koska hän on ministeri ja "nuori nainen". Lehdet vastasivat takaisin, että sen, että hän on nainen, hän on kyllä tasan tarkkaan hyödyntänyt.

Kyllönen sai ajokorttiuudistuksissaan ajokortin hintaa nostettua noin tuhannella eurolla useimpien autokoulunopettajien mielestä "jonninjoutavilla asioilla". Juuri eilen yksi autokoulu laittoi kuusi kuljettajaa pihalle ja isä ja poika ajavat nyt kaksistaan: lama vaikuttaa siten, että teineillä ei ole rahaa.

Merja Kyllöselle tuli ennen hallituksen hajoamista aivan valtava kiire saada periaatepäätös Malmin kentästä runnotuksi läpi. Hän antoi esittelijänä harhauttavaa numerotietoa joko tieten tai tietämättään.
 
Viimeksi muokattu:
Matti Korhonen, vas, kansanedustaja.

Entinen puolueen puheenjohtaja, jota ei valittu Kataisen six-pack-hallitukseen liikenneministeriksi, koska tehtävään piti saada "nuori nainen". Autonasentaja, kuljetusalan tausta, KTV-tausta. Liikennevaliokunnan puh. joht vuodesta 2007. Vuonna 2013 hyökkäsi voimakkaasti Talvivaaraa ja Pekka Perää vastaan.
 
Tuossa rupesin miettimään, että mistä henkilöstä tuossa nyt on kyse, kun puhutaan "nuoresta naisesta", joten piti googlata. Tulipahan sekin selväksi. Kun tuon henkilön yhteydessä puhutaan "nuoresta naisesta", niin kyseessä on harhaanjohtaminen paitsi siinä tilanteessa, että kaikki läsnäolijat tietävät kenestä puhutaan. Silloin kyseessä on aika tummanvärinen huumori.
 
Tuossa rupesin miettimään, että mistä henkilöstä tuossa nyt on kyse, kun puhutaan "nuoresta naisesta", joten piti googlata. Tulipahan sekin selväksi. Kun tuon henkilön yhteydessä puhutaan "nuoresta naisesta", niin kyseessä on harhaanjohtaminen paitsi siinä tilanteessa, että kaikki läsnäolijat tietävät kenestä puhutaan. Silloin kyseessä on aika tummanvärinen huumori.

Ei tarvitse kaukaa sylttytehdasta hakea. Harhaanjohtajasi on kohde itse:

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/kyllonen-nuorta-naista-pidetaan-kyvyttomana/1272361
 
Back
Top