Niinistö ykkösaamussa:
"Tapasin Nemtsovin ensimmäisiä kertoja 1990-luvun puolivälissä. Hän oli Jegor Gaidarin kanssa yhteydessä meihin, kun oli puolueiden välistä yhteistyötä ja olin puheenjohtajana. Myöhemmin tapasin vain satunnaisesti."
"Hän oli sellainen tulisieluinen, suoraviivainen ja rohkea."
"Kaikki haluaisivat uskoa Minskiin, mutta toinen kerta kuitenkin ollaan jo samalla asialla. Paljon edestakaista liikettä: askel eteen ja takaisin."
"Valtava nippu asioita, vaikka väkivalta päättyisi. Jos on sopimushaluttomuutta, ne pysyvät auki vuositolkulla."
"Hybridisodan eräs elementti tulee velkasuhteiden ja saatavien kautta, finansseja aseellistetaan."
"Pakotteita tuli asteittain. Krimin vuoksi, Itä-Ukrainan vuoksi. Ei olla pakotteiden purkamisvaiheessa."
"Olemme EU:n jäsen ja olemme mukana kaikissa päätöksissä. Ei kahta kysymystä."
"Venäläiset haluaisivat nähdä Ukrainan omissa leivissään samoin kuin se aikaisemmin oli. Jos tilanne jää auki (talouskysymyksissä se on mahdollista), Ukrainan asema pysyy epävakaana."
"Ymmärrystä voi osoittaa vain Ukrainan kansan omalle tahdolle."
"Olen tavannut Putinin ja Medvedevin osapuilleen yhtä monta kertaa."
"Keskustelut Putinin kanssa ovat selkeitä. Voimme todeta, missä olemme eri mieltä eikä tarvitse jankata. Pitkänpuoleisiakin puheluita on ollut. Me teemme omia päätöksiä. Venäläiset eivät aina ole pitäneet päätöksistämme EU:ssa"
"NATO haluaa vakuuttaa baltit, että 5. artikla toimii. Se on hyvä, että virolaiset saavat tällaisen vakuutuksen."
"Itämeren tilanne juontaa Ukrainasta ja myös yleisestä kehityksestä. Lännen ja Venäjän suhde on heikentynyt."
"Merkel ja Hollande yrittivät ojentaa kättä Moskovassa."
"En ole hallitusohjelman kirjoittaja. Puheenjohtajien (puolue) kanssa olen keskustellut, pitäisikö toimia kuten ruotsalaiset ja vaalien alla rauhoittaa turvallisuuspoliittinen keskustelu."
"Yllätyin, että yhteistoimintamyönteisyys nousi Ruotsissa niin nopeasti."