Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Profiilinnostomielessä ehkä tämä uusi Sininen tulevaisuus tarvitsee oman ehdokkaan. Mutta ovat varmasti aatteellisesti ja ihan käytännön tasolla lähellä TP Niinistöä.
Mielestäni olisi parasta jos he asettuisivat Niinistön taakse, kannatus on kuitenkin niin pieni että liki turhaa osallistua. Mutta kamppanjoimalla saadaan tietysti uusia jäseniä, siltä kantilts hyvinkin toivottavaa.
 
Mielestäni olisi parasta jos he asettuisivat Niinistön taakse, kannatus on kuitenkin niin pieni että liki turhaa osallistua. Mutta kamppanjoimalla saadaan tietysti uusia jäseniä, siltä kantilts hyvinkin toivottavaa.

Paljon ilmaista mainosaikaa olisi ainakin tiedossa oman ehdokkaan kautta. Persaukisella ei-puolueella ei välttämättä ole varaa jättää sitä väliin?
 
Sisäministeri Orpo totesi juuri eduskunnassa vastauspuheenvuorossaan, ettei nationalismi ole isänmaallista, ja samaan hengenvetoon, että EU:n arvostelu on epäisänmaallista.

Mitkä johtopäätökset tästä voi vetää?

EDIT: Orpon uskontunnustus Areenan tallenteessa "Pääministerin ilmoitus hallituskriisistä" alkaa kohdassa 1:31:40

(Tarkastakaa Areenasta, jos olen lainannut väärin. Aika uskomatonta puhetta oli, mutta Orpon ja useiden muidenkin johtohenkilöiden osalta tietysti oikea isänmaa on EU. Ja raha.)

Orpo on moninkertainen maanpetturi ja salaliittolainen joka tietää että liittovaltion synnyttäminen on ainoa tapa pysyä poissa vankilasta.
 
Onhan se aika paksua Orpolta jos hän on sitä mieltä että EU;n arvostelu on pahasta. Kyllä avoimeen demokratiaan kuuluu että asioita tulee saada arvostella jos siltä tuntuu ilman että leimautuu joksikin.
Samaa ajatuskulkua nykyään monissa muissakin yhteyksissä ja ihan täällä samassa avoimessa demokratiassa. Tuntuu olevan päivän trendi tämä ettei jakseta perustella faktoilla tai muuten fiksuilla argumenteillä asioita vaan siirrytään mieluiten suoraan asioihin jotka vetoavat ihmisten tunteisiin.

Tämä lienee tullut nykypäivänä vallitsevan kertakäyttömaailman toimintatapojen mukana, jossa ei ole enää muka aikaa korjata/pestä/huoltaa mitään vaan ostetaan tilalle uusi korvaava tuote, ja tämä on saanut ihmisten keskittymiskyvyn yhtä pitkäksi kuin järvisimpukalla. Tästä käytännön esimerkkinä se NATOn syväkurkku joka vihjaisi että nato-kokouksessa puheenvuorot piti pitää lyhyenä koska Trumpilla on lyhyt keskittymiskyky. Tämä keskittymiskyvyn lyhentyminen on johtanut siihen ettei pitkät rationaaliset perustelut ja faktojen kerronnat ole enää tehokkaita vaikutustapoja ja on havaittu että yksinkertaisemmin saadaan vaikutettua ihmisiin vetoamalla niin alkukantaisiin tunteisiin.

Lyhykäisyydessään: Kaikki tärkeä pitää saada mahtumaan twitter-viestin merkkirajoituksien sisälle tai sanottu asia on liian pieni. SAD!

Pari esimerkkiä samankaltaisista tapauksista:
- kritisoi maahanmuuttoa ja sinut leimataan natsiksi
- kritisoi maahanmuuton vastustajia ja sinut leimataan suvakiksi (selvennys: vaikka olisi samaa mieltä haittamaahanmuutosta, mutta olisit työperäisen maahanmuuton kannattaja)
- kritisoi vastikkeettoman rahan jakelua ja sinut leimataan sydämettömäksi porvariksi
- kritisoi venäjää niin sinut leimataan russofobiksi ja fasistiksi
- kritisoi Gripen E/F:ää ja sinut leimataan F-35 fanboyksi ( ;) )
- jne

Tietty EU:seen liittymisestä on järjestetty jopa kansanäänestys, joten siinä on kysytty ihan kansalaisilta mielipidettä - toisin kuin monissa asioissa.

Korostan nyt että en itsekään kyllä todellakaan vedä yhtäläisyysviivoja EU:n ja isänmaallisuuden välille.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa ajatuskulkua nykyään monissa muissakin yhteyksissä ja ihan täällä samassa avoimessa demokratiassa. Tuntuu olevan päivän trendi tämä ettei jakseta perustella faktoilla tai muuten fiksuilla argumenteillä asioita vaan siirrytään mieluiten suoraan asioihin jotka vetoavat ihmisten tunteisiin.

Tämä lienee tullut nykypäivänä vallitsevan kertakäyttömaailman toimintatapojen mukana, jossa ei ole enää muka aikaa korjata/pestä/huoltaa mitään vaan ostetaan tilalle uusi korvaava tuote, ja tämä on saanut ihmisten keskittymiskyvyn yhtä pitkäksi kuin järvisimpukalla. Tästä käytännön esimerkkinä se NATOn syväkurkku joka vihjaisi että nato-kokouksessa puheenvuorot piti pitää lyhyenä koska Trumpilla on lyhyt keskittymiskyky. Tämä keskittymiskyvyn lyhentyminen on johtanut siihen ettei pitkät rationaaliset perustelut ja faktojen kerronnat ole enää tehokkaita vaikutustapoja ja on havaittu että yksinkertaisemmin saadaan vaikutettua ihmisiin vetoamalla niin alkukantaisiin tunteisiin.

Lyhykäisyydessään: Kaikki tärkeä pitää saada mahtumaan twitter-viestin merkkirajoituksien sisälle tai sanottu asia on liian pieni. SAD!

Pari esimerkkiä samankaltaisista tapauksista:
- kritisoi maahanmuuttoa ja sinut leimataan natsiksi
- kritisoi maahanmuuton vastustajia ja sinut leimataan suvakiksi (selvennys: vaikka olisi samaa mieltä haittamaahanmuutosta, mutta olisit työperäisen maahanmuuton kannattaja)
- kritisoi vastikkeettoman rahan jakelua ja sinut leimataan sydämettömäksi porvariksi
- kritisoi venäjää niin sinut leimataan russofobiksi ja fasistiksi
- kritisoi Gripen E/F:ää ja sinut leimataan F-35 fanboyksi ( ;) )
- jne

Tietty EU:seen liittymisestä on järjestetty jopa kansanäänestys, joten siinä on kysytty ihan kansalaisilta mielipidettä - toisin kuin monissa asioissa.

Korostan nyt että en itsekään kyllä todellakaan vedä yhtäläisyysviivoja EU:n ja isänmaallisuuden välille.

Eurostoliittolainen! :p
 
Orpo nostaisi pakolaiskiintiötä

Orpon mukaan korotus ei olisi suuri, mutta kyseessä olisi merkittävä ele.

Suomen pakolaiskiintiötä pitäisi nostaa kolmellasadalla 1 050:een, kun pakolaiskriisin kriittinen vaihe on ohi ja turvapaikanhakijoiden määrä laskenut selvästi, sanoo kokoomuksen puheenjohtaja, valtiovarainministeri Petteri Orpo.

Orpon mukaan korotus ei olisi suuri, mutta kyseessä olisi merkittävä ele.

Muutos olisi Orpon mukaan hallitusohjelman mukainen, koska ohjelman mukaan pakolaiskiintiön tulee olla samalla tasolla kuin aiempina vuosina. Pakolaiskiintiö on viime vuosina ollut 750–1 050.
http://www.ksml.fi/kotimaa/Orpo-nos...1004752?pwbi=917062d1e3d561b8f67cbc82490c8e86
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä avoimeen demokratiaan kuuluu että asioita tulee saada arvostella jos siltä tuntuu ilman että leimautuu joksikin.

Tuolla leimaamisella on Suomessa vankat perinteet. Mikäs siinä, näyttää olevan edellleen tehokas tapa tukahduttaa ja marginalisoida kritiikki.

Neuvostovastainen, putinisti, rasisti, impivaaralainen, vihervassari jne. Ei muuta kuin olkinukkea rakentamaan.
 
PS kokous oli lauantaina ja arviota kysyttiin jo sunnuntaina...

Sipilä pyysi oikeusministeriön arviota hallituskuvioista toissa viikon sunnuntaina

Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) pyysi toissa viikon sunnuntaina oikeusministeriön valtiosääntöoikeudellista arviota hallituskuvioista, kerrotaan Sipilän esikunnasta. Pääministeri halusi saada perustuslaillisen varmistuksen toiminnalleen.

Oikeusministerin esikunnasta kerrotaan, että tilanteen arviointi tapahtui pääosin suullisesti. Kirjallisesti tehtiin alle A4-paperin mittainen muistio, jonka STT sai oikeusministeriöltä.

Muistiossa todetaan seuraavasti: "Nykyisessä tilanteessa eduskunta ei ole ilmaissut hallitukselle epäluottamusta. Ja pääministeri on harkinnut olla pyytämättä valtioneuvostolle eroa."

Lopputulema muistiossa on: "Teknisesti käsillä ei nyt ole perustuslain 62 pykälässä tarkoitettu valtioneuvoston kokoonpanon muutos. Hallituksen parlamentaarisen pohjan muutosta voidaan kuitenkin pitää merkittävänä. Lisäksi hallitustilanne maassa on viime päivinä ollut kaiken kaikkiaan siinä määrin normaalista poikkeava, että hallituksen on tässä tilanteessa perusteltua antaa luottamuksensa eduskunnan välittömästi arvioitavaksi."

Muistion on laatinut oikeusministeriön lainvalmisteluosaston ylijohtaja Sami Manninen. Oikeusministeriössä ei ole laadittu eikä ministeriölle toimitettu muita muistioita tässä asiassa, kerrotaan ministerin esikunnasta.
https://www.lapinkansa.fi/kotimaa/s...uvioista-toissa-viikon-sunnuntaina-200221612/
 
Vantaan oma poika - Tapani Mäkinen.
Onhan hänen toilailujaan paikallisesti ehditty seuraamaan jo vuosia. Tässä kuitenkin hyvää luettavaa yhteenvetona muillekin, sopii kärkipoliitikkojen vahtimisketjuun kuin nenä päähän.
On tää vaan sellainen veitikka. Ne jotka tuntee, tietää.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201706192200219143_pi.shtml

Tapani_2_M_kinen_19062017ML_503_pi.jpg


25568124-jussinukari_risikko.jpg
 
Onhan se aika paksua Orpolta jos hän on sitä mieltä että EU;n arvostelu on pahasta. Kyllä avoimeen demokratiaan kuuluu että asioita tulee saada arvostella jos siltä tuntuu ilman että leimautuu joksikin.
Ehkä eurobondit on jo painettu, nyt täytyy vaan pohjoisen jääräpääkansat taivuttaa laittamaan nimi pitkän paperin taakse poikittain.
 
Vantaan oma poika - Tapani Mäkinen.
Onhan hänen toilailujaan paikallisesti ehditty seuraamaan jo vuosia. Tässä kuitenkin hyvää luettavaa yhteenvetona muillekin, sopii kärkipoliitikkojen vahtimisketjuun kuin nenä päähän.
On tää vaan sellainen veitikka. Ne jotka tuntee, tietää.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201706192200219143_pi.shtml

Tapani_2_M_kinen_19062017ML_503_pi.jpg


25568124-jussinukari_risikko.jpg


Ällistyttävää. Kokoomuksen mahdollisesti korruptoitunein, huolimattomin ja pienimmistäkin laskuista piittaamattomin tyyppi saa vastuulleen erityisesti liikenne- ja viestintäministeriön, ympäristöministeriön maankäyttö- ja rakennusasioiden sekä maakuntauudistuksen seurannan.

Nyt on oikeusministeriössä oikein reilu-Tapsa katsomassa grynderien ja tulevaisuuden maakuntakakunjakajien perään. Lainaan tässä samalla Baikalin osuvaa vertausta politiikan luonteesta. "Se on likaista kuin intialainen jokivesi."
 
Ehkä eurobondit on jo painettu, nyt täytyy vaan pohjoisen jääräpääkansat taivuttaa laittamaan nimi pitkän paperin taakse poikittain.

Euroalueen yhteiset velkakirjat ovat jo täällä

EU:ta pitää kehittää, eikä Suomen kannata ehdottomasti torjua velkakirjauudistuksia.

EUROALUE vaatii yhä kehittämistä. Yksi kiistanalaisimmista kysymyksistä on, pitäisikö euroalueelle luoda yhteisten velkakirjojen mahdollisuus.

Itse asiassa yhteiset velkakirjat livahtivat sisään jo takaoven kautta useita euromaita koskettaneen velkakriisin aikana, mutta laajemmin toimivaa mallia ei ole vielä pöydällä. Sellainen pitää löytää.

Velkakriisissä luotujen Euroopan vakausmekanismin (EVM) ja Euroopan rahoitusvakausvälineen (ERVV) velkakirjat ovat euromaiden yhteisesti takaamia. EVM:n ja ERVV:n velkakirjoja on jo laskettu liikkeeseen noin 300 miljardin euron verran – niitä on lähes kolminkertaisesti Suomen valtion velkakirjoihin verrattuna.

SAKSA JA SUOMI saatiin mukaan takaamaan näitä velkakirjoja, kun koko euroalueen tulevaisuus oli uhattuna ja yksittäisen maan vastuu rajattiin kattamaan vain osa velkasummasta. Lisäksi avunantajat pääsivät pitkälti sanelemaan avunsaajien talouspolitiikan.

Osin rajoitetun vastuun vuoksi EVM:llä ja ERVV:llä ei ole korkeinta luottoluokitusta. Edes kriisitilanteessa ei saatu riittävää tukea yhteisten velkakirjojen vahvemmalle versiolle. Lisälainat Kreikalle kasvattavat vielä EVM:n velkakirjojen määrää, mutta muuten velkakirjojen määrä tuskin enää kovin paljon kasvaa. Tiukkojen ehtojen takia lainoihin turvaudutaan vain äärimmäisessä hädässä.

Esimerkiksi komissio haluaisi lisää yhteistä velkaa. Laajemmassa mittakaavassa yhteisistä velkakirjoista olisi paljon hyötyä: ne syventäisivät ja tehostaisivat euroalueen valtionlainamarkkinoita, auttaisivat ehkäisemään uusia finanssikriisejä, laskisivat heikompien euromaiden rahoituskustannuksia, tiivistäisivät rahaliittoa ja tehostaisivat rahapolitiikan välittymistä.

Yhteiset velkakirjat eivät suinkaan olisi ongelmattomia. Suurin este niiden tiellä on luottamusvaje euroalueen maiden välillä. Jos eri maat toimivat eri pelisäännöillä, tiukemman finanssikurin maat päätyvät väistämättä subventoimaan löysemmän finanssikurin maita. Suomen ja Saksan kaltaiset maat ovatkin vastustaneet yhteisiä velkakirjoja henkeen ja vereen, kun esimerkiksi Ranska ja Italia ovat kannattaneet niitä.

Euroalueen kehittäminen etenee kompromissien kautta. Suomenkin kannattaa varautua siihen, että Saksalla voi olla valmiutta jonkinlaisiin yhteisiin velkakirjoihin, jos se saa siten ajettua omaa agendaansa. Suomenkaan ei kannattaisi ehdottomasti torjua yhteisiä velkakirjoja vaan keskittyä kokonaisuuteen.

EU-KOMISSIO ehdotti hiljattain heikompaa versiota yhteisistä velkakirjoista. Komission ehdotuksessa olemassa olevia valtionlainoja paketoitaisiin yhdeksi velkakirjaksi, joka sitten jaettaisiin riskiltään erilaisiin siivuihin. Riski pienenee, jos paketti sisältää mahdollisimman suuren määrän toisistaan riippumattomia lainoja. Suuren kriisin yhteydessä riippuvuudet voivat kuitenkin kasvaa nopeasti, kuten nähtiin Yhdysvaltojen subprime-paketeissa.

Euromaita on vain 19, joten pakettiin sisällytettävien erilaisten lainojen määrä olisi pieni. Lisäksi riippuvuudet euromaiden velkojen välillä ovat huomattavat. Luottoluokittaja Standard & Poor’s arvioikin, ettei komission pakettiratkaisulla todennäköisesti saavutettaisi korkeinta luottoluokitusta edes turvallisimmalle riskisiivulle. Komission esitys ei toimi.

Euroalueen yhteisistä velkakirjoista ei tule koskaan ratkaisua euroalueen maiden velkaongelmaan. Mahdollisemmalta näyttää malli, jossa yhteisiä velkakirjoja käytettäisiin rahoittamaan euroalueen syvempää yhteistä finanssipolitiikkaa. Pelkät säännöt eivät riitä tehokkaaseen EU:n tai edes euroalueen koossa pitämiseen pitkällä aikavälillä. Tiiviimpi finanssipoliittinen yhteistyö voisi sekä tuoda kaikki euromaat nauttimaan samasta kakusta että kasvattaa kakun kokoa.

Toistaiseksi valmiutta tällaisenkaan askeleen ottamiseen ei ole ollut. Brexit on kuitenkin muuttanut tilannetta. Näyttää yhä selvemmältä, että unionia täytyy kehittää, jotta sillä olisi tulevaisuus eurooppalaisten elintason nostajana.

RANSKA sai jo EU-myönteisen presidentin. Saksan syksyn vaalien jälkeen EU:n ja euroalueen kehittäminen saa taas enemmän huomiota.

Suomenkin pitää olla valmis linjaamaan visionsa tulevaisuuden talous- ja rahaliitosta. Tähän visioon sopisi myös ajatus rajoitetuista yhteisistä velkakirjoista. Linjaus ei voi odottaa ensi vaalikauteen.
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005262532.html
 
Ällistyttävää. Kokoomuksen mahdollisesti korruptoitunein, huolimattomin ja pienimmistäkin laskuista piittaamattomin tyyppi saa vastuulleen erityisesti liikenne- ja viestintäministeriön, ympäristöministeriön maankäyttö- ja rakennusasioiden sekä maakuntauudistuksen seurannan. Nyt on oikeusministeriössä oikein reilu-Tapsa katsomassa grynderien ja tulevaisuuden maakuntakakunjakajien perään. Lainaan tässä samalla Baikalin osuvaa vertausta politiikan luonteesta. "Se on likaista kuin intialainen jokivesi."

Tässä on nyt vain yksi esimerkki siitä, mistä olen joskus maininnut. Kaikki valta on annettu puoluekähmijöille ja tämä siitä seuraa:
...Quote............
Näkökulma: Kokoomus pitää huolta omistaan - ulosottokierteeseen joutunut Tapani Mäkinen pelastettiin 7 000 euron palkalla ministeriöön
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201706192200219143_pi.shtml


"Vastaus löytyy politiikasta, jonka mukaan puolueelle uskollisista (miehistä) pidetään huolta."
....Unquote........

Puolueet ovat jo pahempia kuin uskonnolliset ryhmät, tämähän koettiin mm. persujen viimeaikaisten tapahtumien yhteydessä. Joitakin henkilöitä uhkailtiin jopa väkivallalla ja puhuttiin pettureista yms.

Kyllä Gangesin vesi on tässä seurassa vielä ihan kelvollista...
 
Back
Top