Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Tulee vähän sellainen vaikutelma että se on liian sairas etätyöskentelemään kotoota käsin mutta tarpeeksi terve tuhlaamaan aikaansa turhanpäiväiseen hyvesignalointiin Twitterissä.
Kaikki mahdollisuudet mollata Suomen tämänhetkistä johtoryhmää on vain pakko käyttää? En voi uskoa, ettetkö olisi tietoinen siitä, että monilla vähemmänkin korkeassa asemassa olevilla ihmisillä on sometiimi ja/tai että yksittäiset twiitit ovat aika lailla vähemmän rasittavia kuin etätyöskentely, joten pakko kysyä, mihin oikein tällä pyrit.
 
Kaikki mahdollisuudet mollata Suomen tämänhetkistä johtoryhmää on vain pakko käyttää? En voi uskoa, ettetkö olisi tietoinen siitä, että monilla vähemmänkin korkeassa asemassa olevilla ihmisillä on sometiimi ja/tai että yksittäiset twiitit ovat aika lailla vähemmän rasittavia kuin etätyöskentely, joten pakko kysyä, mihin oikein tällä pyrit.
Koska me tavallaan ollaan ministerien työnantajia, niin voisi näyttää siellä tvitterissä saikkulapun :cool:
 
Kaikki mahdollisuudet mollata Suomen tämänhetkistä johtoryhmää on vain pakko käyttää? En voi uskoa, ettetkö olisi tietoinen siitä, että monilla vähemmänkin korkeassa asemassa olevilla ihmisillä on sometiimi ja/tai että yksittäiset twiitit ovat aika lailla vähemmän rasittavia kuin etätyöskentely, joten pakko kysyä, mihin oikein tällä pyrit.

Painetta Ohisaloa kohtaan pitää nostaa aina ja kaikkialla. Hänen pitää saada ymmärtämään, että hän aiheuttaa vahinkoa Suomelle esittämällä omia henkilökohtaisia näkemyksiään muka Suomen hallituksen kantana. Case in point hänen sekoilunsa Kreikan tukemisesta, mutta ei kuitenkaan tukemisesta sekä rajavartijoiden lähettämisestä, jotka menisivät paikan päälle tukemaan Turkkia sen hybridioperaatiossa. Ohisalo pitää saada eroamaan ja jokaisen isänmaallisen ihmisen pitää lisätä painetta häntä kohtaan, jotta hän tekisi oikeat johtopäätökset.
 
Ohisalo pitää saada eroamaan ja jokaisen isänmaallisen ihmisen pitää lisätä painetta häntä kohtaan, jotta hän tekisi oikeat johtopäätökset.
Se, että esittää perusteltua kritiikkiä, on ainakin jossakin määrin hyväksyttävää kriisinkin aikana. Se, että perusteettomasti haukkuu ja mollaa Suomen laillisesti valitun hallituksen edustajaa tällaisena hetkenä ei minun makuuni kyllä täytä isänmaallisen ihmisen kriteerejä. Mutta saatanpa olla tässä(kin) asiassa vanhanaikainen.
 
Iltalehden pääkirjoituksessa on aiheena viivyttely. Verrataan vuosiin 1939 ja 1989. Mitähän mieltä tietyt "turpot" ovat vertauksista? Viivyttely pitää hyväksyä koska viivyttelijöinä ovat viranomaiset?
 
Vastataan kun kerran kysytään.

Kaikki mahdollisuudet mollata Suomen tämänhetkistä johtoryhmää on vain pakko käyttää? ...pakko kysyä, mihin oikein tällä pyrit.

Henkilökohtaisesti määrittelen pahuuden niin, että se on pyrkimystä valtaan ilman vastuuta.

Tämän määritelmän voi ymmärtää käytännöllisen, hengellisen, filosofisen, eettisen... ajattelun läpi ja silti sen sisäinen logiikka säilyy aika samana.

Nassim Taleb on kirjoittanut erinomaisia teoksia vastaavan lähtökohdan varassa.

Oman ymmärrykseni mukaan niin THL:n johto kuin tämänhetkinen hallituskin ovat näin määritellen toimineet pahuuden ohjaamina, pahuuden tuottajina, pahuuden välikappaleina ja pahuuden leviämistä tavoitellen. He pyrkivät tuottamaan maata, maailmaa, käytäntöjä ja määritelmiä, joissa valta on yksillä ja vastuu toisilla.

En hyväksy sellaista.

Jos näen sellaista, niin pyrin erittäin aktiivisesti vaikuttamaan siihen, että valta ja vastuu palaisivat yhdessä kulkevaksi, erottamattomaksi parivaljakoksi. Joidenkin rajojen yli mennessä se tarkoittaa sekä lailliseen että sosiaaliseen edesvastuuseen saattamista.

Silloin kun heitetään noppaa ihmishengillä, ollaan ehdottomasti menty sen rajan yli, jossa edesvastuuseen saattaminen olisi oikeudenmukaista.

Eli siihen minä pyrin - nyt ja aina - että vastuu ja valta olisivat toisistaan erottamattomia. Hyvyys kumpuaa juuri siitä.
 
Nyt alkaa olla viimeiset hetket kansallistaa malmivarat, viiden vuoden päästä kaikki suurimmat esiintymät on ryöstetty. Syylliset saadaan kyllä vastuuseen ja haettua mistä maasta tahansa. Internetin selaushistorian ansiosta kenet tahansa nettiä käyttävän voi tunnistaa.
 
Niin tosiaan, mitä mieltä sisäministeri Ohisalo on tilanteesta Suomessa? Nyt ei oikeen näy minkäänlaista johtajuutta. Ai flunssassa sairaslomalla, jaahas....
Jos kyse olisi ulkomailta tulevista siirtolaisista niin Ohisalon twitter ja mediassa esiintyminen olisi varmaa vaikka sängyn pohjalta. Kummastelen vaan tilannetta .
.
 
Hädän hetkellä kansakunnan reservi on valmis astumaan palvelukseen


"Väyrynen kertoo kuitenkin olevansa valmis tekemään niin sanotusti "haavistot", eli vihreiden Pekka Haaviston esimerkkiä noudattaen luopumaan puheenjohtajuudesta akuutin kriisin mentyä ohi. Haavisto hoiti tehtävää hieman yli puolen vuoden ajan marraskuusta 2018 kesäkuuhun 2019.

"Minun olisi kai hoidettava ensi vuoden kuntavaalit ja vuoden 2023 eduskuntavaalit."
 
Hädän hetkellä kansakunnan reservi on valmis astumaan palvelukseen


"Väyrynen kertoo kuitenkin olevansa valmis tekemään niin sanotusti "haavistot", eli vihreiden Pekka Haaviston esimerkkiä noudattaen luopumaan puheenjohtajuudesta akuutin kriisin mentyä ohi. Haavisto hoiti tehtävää hieman yli puolen vuoden ajan marraskuusta 2018 kesäkuuhun 2019.

"Minun olisi kai hoidettava ensi vuoden kuntavaalit ja vuoden 2023 eduskuntavaalit."
Sen verran nuorempi kepulainen olen että toivon kuitenkin Paavo I Erehtymättömän jäävän karanteeniin vaikka ensiksi pariksi vuodeksi. Hänen Erehtymättömyydellään on jo sen verran ikävuosia, että on paras turvata hänen osaamisensa/riemukas vanhuus todellisia tarpeita varten ;)
 
Last edited by a moderator:
Henkilökohtaisesti määrittelen pahuuden niin, että se on pyrkimystä valtaan ilman vastuuta.
Ok, tässä on toinen termi jota käyttänet eri tavalla kuin useimmat muut. Myönnän tätäkin ihmetelleeni.
Eli siihen minä pyrin - nyt ja aina - että vastuu ja valta olisivat toisistaan erottamattomia. Hyvyys kumpuaa juuri siitä.
Ja sinusta ilmeisesti joidenkin muiden mielestä epärehelliset keinot (mm. kaiken selittäminen pahimman mahdollisen vaihtoehdon kautta) ovat täysin sallittuja. Tilanteesta riippumatta.
 
Ja sinusta ilmeisesti joidenkin muiden mielestä epärehelliset keinot (mm. kaiken selittäminen pahimman mahdollisen vaihtoehdon kautta) ovat täysin sallittuja. Tilanteesta riippumatta.

Mitäs jos et keksisi omata päästäsi minulle mielipiteitä tai asenteita?

Tai jos keksit, niin mitäs jos yrittäisit olla edes sen verran rehellinen että korostaisit niiden olevan sinun pääsi tuotteita ja sitä kautta kuvaavan vain ja ainoastaan sinua ja ajattelusi kulkua - ei ketään tai mitään muuta?

Älä koita ulkoistaa omaa vastuutasi omasta mielikuvamaailmastasi minulle tai kellekään muulle.
 
Mitäs jos et keksisi omata päästäsi minulle mielipiteitä tai asenteita?

Tai jos keksit, niin mitäs jos yrittäisit olla edes sen verran rehellinen että korostaisit niiden olevan sinun pääsi tuotteita ja sitä kautta kuvaavan vain ja ainoastaan sinua ja ajattelusi kulkua - ei ketään tai mitään muuta?

Älä koita ulkoistaa omaa vastuutasi omasta mielikuvamaailmastasi minulle tai kellekään muulle.
Eli vakavissasi väität, ettet tiennyt, "että monilla vähemmänkin korkeassa asemassa olevilla ihmisillä on sometiimi ja/tai että yksittäiset twiitit ovat aika lailla vähemmän rasittavia kuin etätyöskentely"?
 
Back
Top