Käyttääkö aseettoman palveluksen suorittaja asetta sodassa?

Nuuhnuuh. Soomenkeeli ei viä oo hallussa, mutta kovasti kysymyksiä.
Minusta näyttää kirjoitustyyliltään ihan tyypilliseltä nykyisen koulujärjestelmämme tuotokselta, jota on lisäksi marinoitu älypuhelin- ja some-kuurilla viimeiset viisi vuotta.
Tuollainen ei ole kuule ollenkaan harvinainen.
 
Ihan sinänsä asiallisia kyssäreitä. Eikä trollausta.

Se nyt tietty muuttuu jos vastaukset eivät mene perille.
 
Aika surullista. Euroshopperjonne nimimerkistä ajattelin ettei kukaan oikeasti sellaista käytä ja trollihan tämä. Mutta jos nuorisomme kirjoitus- ja ilmaisutaito on tällaista niin diktaattorina mullistaisin koulutuksen. En oo tajunnu, että nuorisomme taidot on kuin epileptisellä venäläisellä ekaa kertaa netissä. Voi luaja...milloin täältä pääsee poooois...
 
Aika surullista. Euroshopperjonne nimimerkistä ajattelin ettei kukaan oikeasti sellaista käytä ja trollihan tämä. Mutta jos nuorisomme kirjoitus- ja ilmaisutaito on tällaista niin diktaattorina mullistaisin koulutuksen. En oo tajunnu, että nuorisomme taidot on kuin epileptisellä venäläisellä ekaa kertaa netissä. Voi luaja...milloin täältä pääsee poooois...

Niin..Tex Willer tulee ensimmäiseksi mieleen teikästäkin. :D Ei kannata lähteä sille linjalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Tex
Hyvänen aika, Tex Willerhän on kova luu. Mutta ystäväiseni, meikä oli viä kierompi ja väänsin yhteen projektiin nimekseni Tex Killer ja se jäi päälle. Mutta ei, ei lähetä sille linjalle. :D
 
Hyvänen aika, Tex Willerhän on kova luu. Mutta ystäväiseni, meikä oli viä kierompi ja väänsin yhteen projektiin nimekseni Tex Killer ja se jäi päälle. Mutta ei, ei lähetä sille linjalle. :D

Ollaan ilmeisesti luettu samoja sarjakuvia, Kit Carson ja kaikki ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Tex
Aika surullista. Euroshopperjonne nimimerkistä ajattelin ettei kukaan oikeasti sellaista käytä ja trollihan tämä. Mutta jos nuorisomme kirjoitus- ja ilmaisutaito on tällaista niin diktaattorina mullistaisin koulutuksen. En oo tajunnu, että nuorisomme taidot on kuin epileptisellä venäläisellä ekaa kertaa netissä. Voi luaja...milloin täältä pääsee poooois...
Jos venäläinen trolli olisi niin syvällä suomalaisessa nuorisoslangissa, että tietäisi mitä tarkoittavat oikeassa yhteydessä sanat es ja jonne, niin sehän osoittaisi suurta perehtyneisyyttä. Odota vain, kohta tulee megisjonne ;).
 
totta. Mutta olen liian nössö puolustaakseni tätä maata aseellisesti

Tuon kommentin perusteella hieman epäilen väitettä. Siis on toki niitä, joille armeijan käyminen on täysin mahdotonta, mutta yleensä tämä on pelkästään asennevika. Sama asennevika estää näiltä oikeastaan kaiken muunkin, kuten työnteon kuin opiskelunkin. Mutta jos sanoo olevansa liian nössö puolustaakseen maataan, niin on pakko kysyä, että minkälaista sakkia sinä oletat siellä armeijassa olevan? Ei ne ole mitenkään erityisiä. Väitän, että jos olet valmis ottamaan tälläisen asian esille, vaikkakin netin anonyymiyden takana, niin intissä sinä löytäisit kuitenkin jonkun vieläkin isomman "nössön". Siellä nimittäin kohtaa aina täyden spektrumin muista kansalaisista, joskin lähinnä vain omaa ikäluokkaa olevia, mutta siitä huolimatta. Jos taas menet sivariin, niin väittäisin sieltä löytyvän eräänlaisen kuplan tyyppejä, jotka katsovat olevansa liian hyviä tehdäkseen mitään kotimaansa eteen.
 
Aika surullista. Euroshopperjonne nimimerkistä ajattelin ettei kukaan oikeasti sellaista käytä ja trollihan tämä. Mutta jos nuorisomme kirjoitus- ja ilmaisutaito on tällaista niin diktaattorina mullistaisin koulutuksen. En oo tajunnu, että nuorisomme taidot on kuin epileptisellä venäläisellä ekaa kertaa netissä. Voi luaja...milloin täältä pääsee poooois...

Kun minä olin nuori... (dementikko muistelee) - mutta vakavasti ottaen, kun itse kävin kouluja jokunen vuosikymmen sitten, äidinkielen ainekirjoituksessa valtaosa pojistakin kuului siihen keskikastiin, joka kirjoitti sen pari sivua tekstiä ainekirjoitustunnilla. Luokassa oli yleensä pari tahvoa (poikia), jotka eivät saaneet muutamaa riviä enempää tekstiä aikaan ja sitten kourallinen huippuja. Nyt kaikki on vallan toisin, se keskikasti on kutistunut olemattoman pieneksi, huippuja on sen mitä ennenkin, mutta se "heikoin aines" on saanut aivan liikaa vahvistusta verrattuna muutaman vuosikymmenen takaiseen aikaan.

Tämän ajan "heikoin aines" saa aikaan tekstiviestillisen tekstiä, usein täysin jäsentelemätöntä (kuten tämä jonnekin kirjoittaa), yksittäisiä sanoja/ajatuksia peräkkäin tiputettuna, jolloin mitään kokonaisvaltaista ideaa ei ole, eikä sellaista välttämättä kyseinen hlö edes osaisi kirjallisesti esittääkään. Mutta mikä huolestuttavaa, he eivät välttämättä pysty siihen suullisestikaan. Ja nyt tätä porukkaa alkaa valua työelämään, työharjoittelijoina olen tällaisiin "törmännyt" - onneksi en ole joutunut ohjaamaan sellaisia, mutta toki työskentelemään heidän kanssa ja huomannut tällöin heillä olevan lieviä kognitiivisia ongelmia, sanavarasto on suppeahko, keskittymiskyky olematon tms.

Tällaistakö tämä minun loppuelämäni on? Reilut kolme vuosikymmentä tällaista kidutusta? Pitäisiköhän lähteä pakolaiseksi... Tallinnaan ja satamassa lausuu taikasanan "Assylum". No loput arvaattekin, ei tarjoa pääministeri kämppäänsä pakolaiselle, ei majoitusta, puurolautasellista eikä ilmaisia tupakoita.
 
Sanotaan että netti tyhmentää mutta omalta osalta en ole koko elämäni aikana kirjoittanut niin paljon kuin mitä olen sen jälkeen kun sain oman tietokoneen ja rupesin foorumeissa osallistumaan. Ja oman tietokoneen sain vasta 2005, suunnilleen.
Tämä fakta ei kylläkään takaa että kieleni olisi kovin virheetöntä, kaukana siitä. Mutta ainakin kirjoitan.
Eli loppukaneettina olen viimeisen 10 vuoden aikana kirjoittanut enemmän kuin aikaisemman 40 vuoden.
 
Back
Top