Kahta poliisia ammuttu Porvoossa

Helposti käy niin, että goetthelaisen aamuhämärän usvaisten operaatioiden ensimmäisiä selvittäjiä ovat nimenomaan tsadaa: POLIISIT. Helposti nykyisten -sotilaallisiksi osoittautuvien- operaatioiden etulinjassa ovat poliisit. Seikka, jota ei ehkä liikaa korosteta, kun mietitään lkm poliisivoimaa kotimaassa.

Enkä suinkaan tarkoita, että nyt olisi kyseessä jotain tällaista. Tosin täysin sitäkään vaihtoehtoa ei näillä tiedoilla voine sulkea ulos. Odotan tiettyä vaihetta tässä nyt, pohdin alusta lähtien kaikkia niitä iskuja, joita on tehty Tanskassa ja Ruotsissa....kohteena nimenomaan poliisi.
Onko Ruotsissa koska viimeksi poliisi saanut vastaansa kuulaa? Taitaa olla enempi tiilikiveä ja muuta rompetta jengien toimesta.
 
index.php


Onneksi on merkitty ihoon kansanryhmä niin ei jää epäselväksi mihin tahdotaan kuulua.

Muuten meni putkeen...mutta kirjoitetaan "gypsy" niin englanniksi kuin ruotsiksi...
 
Viimeksi muokattu:
Helposti käy niin, että goetthelaisen aamuhämärän usvaisten operaatioiden ensimmäisiä selvittäjiä ovat nimenomaan tsadaa: POLIISIT. Helposti nykyisten -sotilaallisiksi osoittautuvien- operaatioiden etulinjassa ovat poliisit. Seikka, jota ei ehkä liikaa korosteta, kun mietitään lkm poliisivoimaa kotimaassa.

Enkä suinkaan tarkoita, että nyt olisi kyseessä jotain tällaista. Tosin täysin sitäkään vaihtoehtoa ei näillä tiedoilla voine sulkea ulos.

Vakuuttavampaa kuin nämä hyvin huterat lehtihuhut "halusivat poliisin aseet" tai "serkun kummin kaiman oli eläkkeellä oleva isä ysärillä pidättänyt". Samat villit eri lähteistä tulevat hevosmiesten uutiset ovat muuten olleet ihan samoissa lehdissä.

On ainakin mahdollista, että tuolla pinnan alla Suomessa on jo pitkään perattu tiheällä kammalla kaikenlaista isoa paskaa, joka on ehkä muutaman vuosikymmenen hissukseen ehtinyt strukturoitua alamaailmaan, talousrikollisuuteen, yhteiskuntaan. Kontakteja voi hyvinkin olla kauempana. Ehkä Aarnio oli vain hyvä alku.

Näiden pikkumoukkien rooli aukeaa kyllä. Itse tuijottelen tekijöistä sellaisia seikkoja kuin:

- olivat aika vähissä varoissa
- asuivat itäeurooppalaisten suosimassa motellissa
- tekivät ansan
- liki täydellinen piittaamattomuus kiinni jäämisestä ja tekojen vakavuudesta

Tiedä sitten, mitä siitä pitäisi haistella vai voiko mitään.
 
On ainakin mahdollista, että tuolla pinnan alla Suomessa on jo pitkään perattu tiheällä kammalla kaikenlaista isoa paskaa, joka on ehkä muutaman vuosikymmenen hissukseen ehtinyt strukturoitua alamaailmaan, talousrikollisuuteen, yhteiskuntaan. Kontakteja voi hyvinkin olla kauempana. Ehkä Aarnio oli vain hyvä alku.

Ihan samaa olen pohtinut. Jokin kulminaatio saattoi olla Räsäsen sisäministerikausi. Palikoita on aseteltu paikoilleen operointia varten jo varmasti pitkään. Siihen saattoi liittyä jo taannoinen SUPOn -puhdistaminen- ja tietty organisointi. Poliisijohtokin käytettiin asiakaspuolella istumassa vähän aikaa ja kirsikkana kakussa tämä vuoden poliisi bisneksineen.
 
Onhan Ruotsissa maalitettu poliisia monella tavalla jo vuosia. Tanskassa nakattiin viimeksi räjähtävä kapine poliisiaseman pihaan.
Paukkupommeja. Täällä poliisia on ammuttu kiikarikiväärillä katolta, ammuttu rynnäkkökiväärillä kuoliaaksi, aktiivi ressu murhaaja ampui myös rynkkyllä poliisia kohden oven läpi. Vanginvartija ampui lippaallisia poliisia kohti. Onneksi selvittiin haavalla perseeseen. Ja nyt vielä Porvoon tapaus. Ruotsissa näitä ei ole jostakin syystä.
 
Onhan Ruotsissa maalitettu poliisia monella tavalla jo vuosia. Tanskassa nakattiin viimeksi räjähtävä kapine poliisiaseman pihaan.

Ihan parilta viime vuodelta muistelen, että Malmön poliisiaseman edustalla räjähti, Västeråsissa tulitettiin poliisin kotitaloa, Malmön poliisiaseman edustalla räjäytettiin toisella kerralla poliisiauto jne. Siellä epäillyt ovat muuten hyvin nuoria, 16-23-vuotiaita.

Parasta mitä voimme tehdä, on osoittaa kansalaisten ja koko yhteiskunnan tuki poliisille. Rajojen ulkopuolla on tehtävä selväksi se, että Suomen poliisi toimii tehokkaasti koko yhteiskunnan tuella rikosten estämiseksi. Viestin pitää olla kuin Mannerheim-linjan: ei kannata deegujen tulla koettelemaan.
 
Paukkupommeja. Täällä poliisia on ammuttu kiikarikiväärillä katolta, ammuttu rynnäkkökiväärillä kuoliaaksi, aktiivi ressu murhaaja ampui myös rynkkyllä poliisia kohden oven läpi. Vanginvartija ampui lippaallisia poliisia kohti. Onneksi selvittiin haavalla perseeseen. Ja nyt vielä Porvoon tapaus. Ruotsissa näitä ei ole jostakin syystä.

Suomessa on hulluja ja väkivaltaisia a priori. Puhutaan kuitenkin nyt tässä organisaatioista, jotka haluavat valtaa.
 
Vakuuttavampaa kuin nämä hyvin huterat lehtihuhut "halusivat poliisin aseet" tai "serkun kummin kaiman oli eläkkeellä oleva isä ysärillä pidättänyt". Samat villit eri lähteistä tulevat hevosmiesten uutiset ovat muuten olleet ihan samoissa lehdissä.


- olivat aika vähissä varoissa
- asuivat itäeurooppalaisten suosimassa motellissa
- tekivät ansan
- liki täydellinen piittaamattomuus kiinni jäämisestä ja tekojen vakavuudesta

Tiedä sitten, mitä siitä pitäisi haistella vai voiko mitään.


Mä oon edelleen sillä linjalla, että yksinkertaisin selitys on todennäköisin. Puoliammattilaiset rikolliset ovat olleet hämäräkeikalla ja joutuneet paniikkiin. Se selittäisi kaikki kohdat.
 
Mä oon edelleen sillä linjalla, että yksinkertaisin selitys on todennäköisin. Puoliammattilaiset rikolliset ovat olleet hämäräkeikalla ja joutuneet paniikkiin. Se selittäisi kaikki kohdat.

Paitsi tutkinnanjohtajan omat sanat. Vähänhän ovat poliisit kertoneet, mutta tarpeeksi. Tulittaminen alkoi välittömästi ja oli suunnattu nimenomaan viranomaista kohtaan, eli viranomainen kohteena.

Tosin niistäkään ei varmasti pysty lukitsemaan kuin sen, että se oli ansa.
 
Ihan samaa olen pohtinut. Jokin kulminaatio saattoi olla Räsäsen sisäministerikausi. Palikoita on aseteltu paikoilleen operointia varten jo varmasti pitkään. Siihen saattoi liittyä jo taannoinen SUPOn -puhdistaminen- ja tietty organisointi. Poliisijohtokin käytettiin asiakaspuolella istumassa vähän aikaa ja kirsikkana kakussa tämä vuoden poliisi bisneksineen.

Jotain tosiaan tapahtui, kun Iina Ahonen marssi Räsäsen puheille kieltäydyttyään puhumasta asiaansa Mikko Paaterolle.
 
Mä oon edelleen sillä linjalla, että yksinkertaisin selitys on todennäköisin. Puoliammattilaiset rikolliset ovat olleet hämäräkeikalla ja joutuneet paniikkiin. Se selittäisi kaikki kohdat.

Miten se selittää poliisin soittamisen paikalle? Vai meinaatko, että se hämäräkeikka oli pölliä poliisin aseet?
 
Back
Top