Bodyguard
Kenraali
SJ kirjoitti:reservin esikuntaupseeri kirjoitti:SJ kirjoitti:Jaa? No tuo Einomiehen edellä oleva kommentti antaisi ymmärtää toisin ja mitä tulee muihin vastaaviin mainintoihin vastaavista laitteista vahvistaa tätä käsitystä. Kuten myös tämä meidän taannoinen keskustelu IP-ohjuksista, jotka ovat oikeasti jäähdytettyjä joko typellä tai muulla vastaavalla kaasulla. Tässä keskustelussa kun tuli esille, että tämä kaasu jäähdyttää ohjuksen hakupään nopeasti, mutta se ohjus ei kestä kylmänä kauaa.
Voi hyvänen aika sentään. Ei kait mun tartte täällä ruveta pitämään teille vielä luentoa lämpöfysiikan alkeisoppimäärästä???
Se nyt on aivan sama mitä joku Einomies hokee. Ei väärässä oleminen muutu oikeaksi olemiseksi hokemalla.
Antaa tulla se "alkeisoppimäärä"! Selitä minulle, että miten jatkuvaa jäähdytystä vaativa laite pysyy viileänä jollakin pienellä typen tohauksella? Jos siinä jäähdytys systeemissä käytetään typpeä, niin sitten siinä on systeemi mikä jäähdyttää sen typen uudelleen, tai sitten tarvitaan varasto typpeä korvaamaan lämminnyt kaasu.
Mielenkiinnolla odottelen reservin esikuntaupseerin alkeisesitelmää termodynamiikasta. Liippaa jonkin verran, oikeastaan aika paljonkin, mun duuniakin, joten odotellaan...