Foorumia lukiessa tuli pienoinen WTF-elämys, kun tämän keskustelun näin! Onko Venäjän kansannousu nyt käynnissä oleva sota tai konflikti?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hairysteed kirjoitti:Foorumia lukiessa tuli pienoinen WTF-elämys, kun tämän keskustelun näin! Onko Venäjän kansannousu nyt käynnissä oleva sota tai konflikti?
KIM kirjoitti:Hairysteed kirjoitti:Foorumia lukiessa tuli pienoinen WTF-elämys, kun tämän keskustelun näin! Onko Venäjän kansannousu nyt käynnissä oleva sota tai konflikti?
Myönnän ottaneeni hieman ennakkoa otsikkoa ja sen sijoittamista tämän aihealueen alle.
Jokainen varmaan ymmärtää, että valta tulee ennemmin tai myöhemmin vaihtumaan kaikissa diktatuureissa ja sortovaltioissakin. Kyseiset valtiot ovat sellaisia, että vallanvaihdos voi tapahtua hyvin erilaisin tavoin. Kansannousutkaan eivät ole mahdottomia.
baikal kirjoitti:Turismi on hyvä juttu. Venäläiset pääsivät umpiosta ulos noin 20 vuotta sitten, se tuo väkisin painetta päättäjille mm. siksi, että venäläiset näkevät muuta maailmaa.....ja aivan armotta aletaan hiljalleen vaatia niitä nähtyjä asioita omassa maassakin.
baikal kirjoitti:Minä olen toiseksi vihoviimeinen väittämään, että Venäjästä tulisi läntinen demokratia(mitä sekin lopulta tarkoittanee) tai venäläisistä tulisi joskus samanlaisia kuin me (mitä sekin tarkoittaa)....Venäjä on Venäjä ja venäläiset venäläisiä ja siinä ne naapuritontilla pysyvät maailman tappiin aivan riippumatta meidän mielipiteestämme.
Vähän sama kuin Suomessa julkaistut gallupit Yhdysvaltain presidentinvaaleista.....anna mun kaikki kestellä. Vitta meiltä kukaan mitään tule kysymään, sitä ei ainakaan isot valtiot ja kansat tee.
Speden ammoinen sketsi: "mitä sitten" on edelleen kurantti...eikä se muuksi muutu.
No just niitä mersuja kännyköitä ja läppäreitä eli materiaalista hyvää. Mitä venäläinen demokratialla tekisi. Sitä ei voi syödä eikä sillä voi viestiä toiselle vänäläiselle ja sen viihdearvokin on paljon huonompi kuin telkkarin (paitsi ehkä jos sieltä tulee vain ylen tarjontaa)Mosuri kirjoitti:Vaatia mitä? Kyllä venäläisille kelpaavat hyvin mersut, kännykät, läppärit, huvilat, pakettimatkat jne.. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kyseisistä maista halutaan demokratiaa, ihmisoikeuksia ja oikeusvaltiota.
Pakko kysyä: Kuka on viimeinen?baikal kirjoitti:Minä olen toiseksi vihoviimeinen väittämään,
No on se sitten aika tärkeä. Ainakin jos sitä mittaa sen mukaan mitä suomalaisten veronmaksajien rahoja laitetaan Algeriasta Eurooppaan rynnivien laittomien maahanmuuttajien vahitmiseen ja muuankin veronmaksaja-tutkija (no joo en tiedä maksaako lainkaan veroja) käyttää viikkotolkulla aikaa tutkiessaan ja pähkäillääkseen asiaa jotta voi tulla valtakunnaliseen teltöllöttimeen kertomaan että hänen mielestään Euroopan pitäisi avata rajansa.Mosuri kirjoitti:Venäjästä tuli läntisille poliitikoille yhtä polttava ongelma kuin Algeriasta suomalaisille.
baikal kirjoitti:Kuriositeettina: matkatoimistokaverini kertoi puhelimessa Egyptin asioista ja yksi juttu: kun länsimaiden turisteja lennätettiin ripulit ja kuset sekaisin housuissa kotimaihin, VENÄLÄISET TURISTIT EIVÄT SUOSTUNEET paluulentoihin kuin poikkeustapauksissa. Eivät kokeneet mitään uhkaa pikku kansannousuissa....kaikki on suhteellista. Tai sitten me olemme jo etääntyneet TOSIOLEVAISESTA erittäin kauas ja toimimme sen mukaan.
Pitäisikö tässä tehdä välitarkastelu. Mitenkäs kansannousun laita nyt. Kiristyneessä tilanteessa valmistauduttaessa median kiihkeästi rummuttamaan sotaan hurrjan isänmaallisessa ilmapiirissä kansannousu omia johtajia vastaan olisi aivan törkeätä maanpetturuuutta.
Puretaampas hieman Kopulantin väitteitä:
jos Jeltsin ei olisi noussut tankin päälle puhetta pitämään, olisi Venäjällä ollut kyllä itse piru irti muutamassa päivässä. Monet tapahtumat edelsivät tuota tapahtumaa.
Sodan jälkeen on ollut suuria levottomuuksia, jotka ovat edelleen gekados. Vasta Stalinin siirtyminen Kremlin muuriin rauhoitti oloja.
Olihan se Venäjän vallankumoustelukin jonkinlaista vastarinnanpoikasta, se jatkui vastavallankumouksilla jne.