Olen samaa mieltä, mutta minun tiedon mukaan kun nämä toteutetaan, niin samalla luikertelee sisään "mansikkafarmari", jota kiinnostaa se sellainen vaurastuminen, jossa farmari itse kuittaa tilin, mutta verot eivät jää Suomeen , eikä rahakaan kierrä Suomessa.... Kai me Pihatonttu edes pikkaisen demaria tarvitaan....
Multa on paha kysyä tota koska lähden siitä, että...
- Menot eivät saisi ylittää tuloja kuin äärimmäisen harvoin. (Sota tms.)
- Verotuksen määrä on niin korkea, että verojen lisääminen pienentää verokertymää ja veronalennukset suurentaa sitä talouden vilkastumisen kautta.
- Tärkeintä ei ole se, kuka on hallituksessa vaan miten siellä toimitaan.
- Vakauden ja turvallisuuden varaan rakentuu kaikki muu. Siksi ne ovat julkisen talouden tärkein menoerä.
- Korkeat investoinnit voivat olla ok jos investoinnit tuottavat itsensä takaisin. Korkea kulutus ei ole ok.
- Tulevaisuudesta ei pidä lainata.
- Saavutetut edut pitäisi aina nähdä väli- tai määräaikaisena asiana koska tulevaisuus ei ole tiedossa.
- Työtön on työtön. En näe moraalista oikeutusta sille että jonkun työttömyys on muka taloudellisesti korkeammin hyvitettävää kuin jonkin toisen.
Jos demulit/kepulit/kokkareet/persut/krisut/tiesmitkä hoitavat maata hyvin niin siitä vaan. Jos toimivat epärehellisesti, maan edun unohtaen, opportunistisesti tms. niin pois vallasta ja iso leima perseeseen.