Kepun kuihtumisen syyt ja seuraukset

Kuka muu se voisi olla kuin Saarikko? Vaikea uskoa Kulmunin pärjäävän. Saarikolla onkin paljon seliteltävää isännille, kun ensimmäisen bensakorotuksen jälkeen Marin aikoo julkaista ilmastotaistelunsa ohjelman joka tarkoittaa kiteytettynä ” Sinä maksat”.
 
Millä tavoin? Siis muuta kuin Saarikko-blokkiin kuuluvien näkökulmasta.

Mitä uutta Saarikko toisi meille ulkopuolisille liikkuville äänestäjille?

Uuden levänneen selittelijän. En usko minkäänlaisen selittelyn auttavan,mutta uusi kasvo voi hidastaa syöksyä. Keskustan ongelma on fanaattinen Marin ja Ohisalo. Verojen korotukset on ehkä typerin asia mitä voi tässä tilanteessa tehdä. Sitä ei voi järjellä perustella.
 
Kuka muu se voisi olla kuin Saarikko? Vaikea uskoa Kulmunin pärjäävän. Saarikolla onkin paljon seliteltävää isännille, kun ensimmäisen bensakorotuksen jälkeen Marin aikoo julkaista ilmastotaistelunsa ohjelman joka tarkoittaa kiteytettynä ” Sinä maksat”.

Kulmuni tai Saarikko, ei muuta asiaa miksikään.

Tulevat autoilun veromuutokset tulevat olemaan kylmää kyytiä bensaan tai dieseliin uskovien maalaispitäjien äänestäjille.
 
Uuden levänneen selittelijän. En usko minkäänlaisen selittelyn auttavan,mutta uusi kasvo voi hidastaa syöksyä. Keskustan ongelma on fanaattinen Marin ja Ohisalo. Verojen korotukset on ehkä typerin asia mitä voi tässä tilanteessa tehdä. Sitä ei voi järjellä perustella.

Tässä eivät selittelyt auta. Luottoluokittajat ovat luvanneet pudottaa luokitustamme, joka jo putosi kolmesta A:sta, ellei sopeutuksia kuulu. Tämä pitäisi tehdä syksyn kehysriihessä.

Nyt sitten kepun johtoon puolidemari takuunaiseksi sille, että mennään päin seinää sata lasissa?

Eikö siellä ketään muuta tosiaan ole kuin nuo kaksi naista? Sillä lailla.
 
Lintilä on kieltäytynyt, mutta toisiko esim. Kurvinen tai Honkonen jotain vaihtoehtoista?
 
Uuden levänneen selittelijän. En usko minkäänlaisen selittelyn auttavan,mutta uusi kasvo voi hidastaa syöksyä. Keskustan ongelma on fanaattinen Marin ja Ohisalo. Verojen korotukset on ehkä typerin asia mitä voi tässä tilanteessa tehdä. Sitä ei voi järjellä perustella.
Näiden kahden kiilusilmäisen fanaatikon matkassa ainakin Kepun kannatuksen käy huonosti. Ja luultavasti myös työssäkäyvän yksityisautoilijan ja monen muunkin..
 
Polttoaineverotuksen kiristämisen sijaan, Kepun pitäisi ajaa enemmän sähköautojen hankintatukia.
 
Millä tavoin? Siis muuta kuin Saarikko-blokkiin kuuluvien näkökulmasta.

Mitä uutta Saarikko toisi meille ulkopuolisille liikkuville äänestäjille?

1. Vähän isompi etäisyys Moskova-Väyrynen -akseliin on hyvä alku Kepun uskottavuuden kannalta.

2. Miten tämän kauniisti sanoisi... Kulmuni ei ole erityisesti säväyttänyt älykkyyden alueella.

3. Kulmuni mokasi jo asemansa - ja sitä kautta puolueensa edun - kun sekoitti puolueen ja valtion rahat siinä kriisiviestintäkonsultointiasiassa.

4. Kulmuni istutettiin nostamaan Kepun kannatusta. Ei noussut. Laski. Joku muu koittakoon seuraavaksi.
 
Kulmuni tai Saarikko, ei muuta asiaa miksikään.

Tulevat autoilun veromuutokset tulevat olemaan kylmää kyytiä bensaan tai dieseliin uskovien maalaispitäjien äänestäjille.
Kun vielä kerrot minulle missä se uskon asia on? Itselläni on tilanne että perille pitää päästä kelissä kun kelissä ja välillä auraamattomia teitä, välillä voi päivässä tulla +++700km ja kiire on kova niin kerrotko mikä on se kohtuuhintainen ei diisseli auto?. PS keskustaa en äänestä kumminkaan joten ihan sama ketä siellä on johdossa
 
1. Vähän isompi etäisyys Moskova-Väyrynen -akseliin on hyvä alku Kepun uskottavuuden kannalta.

2. Miten tämän kauniisti sanoisi... Kulmuni ei ole erityisesti säväyttänyt älykkyyden alueella.

3. Kulmuni mokasi jo asemansa - ja sitä kautta puolueensa edun - kun sekoitti puolueen ja valtion rahat siinä kriisiviestintäkonsultointiasiassa.

4. Kulmuni istutettiin nostamaan Kepun kannatusta. Ei noussut. Laski. Joku muu koittakoon seuraavaksi.

Kumpikin on ollut jossain vaiheessa Väykän avustaja, ja Kekkonen on jumala.

Luultavasti suurimmat jakolinjat menevät lopultakin suurin piirtein siinä, kumpi haluaa viinit kauppaan vai eikö kumpikaan.
 
Mä haluun nähä sen päivän ku pohojanmaalla koko elämänsä asuneet keskustan kannattajat ajavat sähköautoilla...

Tai lappilaiset.

Tunnen kaksikin pohjalaista maatalon isäntää sähköautoilijana. Toisella Tesla ja toisella Kia Niro. Toinen tilasi toiseksi sähköautoksi Citroenin uunituoreen sähköpakun.

Ainakin oma kokemukseni on se, että nykyaikaiseen tilanpitoon lähteneet ovat varsin fiksua ja laskutaitoista väkeä. Tietysti oma talouskin on kunnossa. Heillä on myös halua esmes biokaasubisnekseen, aurinkovoimaloihin jne. Asia erikseen moniko näistä sitten äänestää kepua vai lipsuuko siinäkin muualle?

Näitä vaan on lukumääräisesti aika vähän, kun paljon enemmän on perusjuntturoita ja se ratkaisee kepun kohtalon.

Pointti siinä, että ihan turhaa luulla maalla yrittäviä jotenkin takapajuisiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mä haluun nähä sen päivän ku pohojanmaalla koko elämänsä asuneet keskustan kannattajat ajavat sähköautoilla...

Tai lappilaiset.

Lapissahan ongelma on lähinnä pitkät etäisyydet ja harva asutus, joten lataus mahdollisuudet kotipihan ulkopuolella on vähän heikot. Eikä niitä latauspisteitä kannata harvaan asutulle alueelle rakentaa...

Tai no, kun kerran aihe on Keskusta, niin kaipa niitä voisi tukiaisilla tehdä... :)
 
Back
Top