Kepun kuihtumisen syyt ja seuraukset

Yhden näkemyksen näkemyksen perusteella (Keskustan vihollisen maan) Saksan maaseudulla teollisuusyritykset pysyvät eivätkä hakeudu muualle halvempien kustannuksien perässä koska LAATU riittää.

Pitää varmasti paikkansa. Tuohon kun lisätään sanktiointi, niin paketti on valmis. Eli Saksassa et siirrä toimintoja ihan noin vaan mihinkään Batustaniaan. Joukkoirtisanomiset eivät vaan tule kyseeseen samalla tavalla kuin Suomessa. -yhteiskuntavastuuta- ei ole jätetty pelkän hyvän tahdon tai sen puuttumisen varaan.
 
Pitää varmasti paikkansa. Tuohon kun lisätään sanktiointi, niin paketti on valmis. Eli Saksassa et siirrä toimintoja ihan noin vaan mihinkään Batustaniaan. Joukkoirtisanomiset eivät vaan tule kyseeseen samalla tavalla kuin Suomessa. -yhteiskuntavastuuta- ei ole jätetty pelkän hyvän tahdon tai sen puuttumisen varaan.

UPM:n hallituksen ei tarvitse montaa minuuttia miettiä, jos vaihtoehtoina on laitoksen lakkautus Saksassa, tai Suomessa. Siinä vertailussa kannattava suomalainen suljetaan ja tappiota tekevä saksalainen jatkaa. Niin jäätäviä summia joutuu Saksassa pulittamaan, jos menee irtisanomaan isompia joukkoja. Ja selvyyden vuoksi lienee hyvä todeta, että tuo edellä oleva noin yleisenä toteamuksena, eikä kommenttina juuri Kaipolan toimintojen kannattavuuteen. Mut sehän on hei sitä kaivattua kilpailukykyä, eli Suomen vinkkelistä hieno homma. Vai mitä? Nämä vuoristoneuvosten paatosta tihkuvat ulostulot kannattaa aina ottaa reilun suolan kanssa, vaikka miten osuisivat omaan maaimankatsomukseen. Kokonaisuus on hemmetin paljon monimutkaisempi.
 
UPM:n hallituksen ei tarvitse montaa minuuttia miettiä, jos vaihtoehtoina on laitoksen lakkautus Saksassa, tai Suomessa. Siinä vertailussa kannattava suomalainen suljetaan ja tappiota tekevä saksalainen jatkaa. Niin jäätäviä summia joutuu Saksassa pulittamaan,.
Ei muuten todellakaan mene noin. Se kannattamaton laitos suljetaan aina.
Mutta jos on ylituotantoa niin tietenkin suljetaan se pienemmän harmin aiheuttava laitos.
 
Ei muuten todellakaan mene noin. Se kannattamaton laitos suljetaan aina.
Mutta jos on ylituotantoa niin tietenkin suljetaan se pienemmän harmin aiheuttava laitos.

Kokonaisuus tietenkin ratkaisee, eikä pelkkä yksittäisen yksikön lyhyen tähtäimen tuottavuus. Toiminnan lopettamisesta koituvat kulut ovat erittäin olennainen osa kokonaisuutta. Ja näkymähän paranee sen huononkin yksikön osalta, kun kapasiteettia muualla leikataan. Tehostamiset ja kapasiteetin sovittamiset markkinatilanteeseen ovat samaa kokonaisuutta.
 
Ei muuten todellakaan mene noin. Se kannattamaton laitos suljetaan aina.

Mikä tahansa laitos saadaan konsernissa näyttämään miinusta parissa vuodessa. Ja tässä tapauksessa suomalaistehtaan tilaukset voidaan sijoittaa minkä tahansa konsernin osan vihkoon. Jokuhan se tuonkin tehtaan hommat jauhaa viimeistään, kun taas tulee kulutuslisää....no, nyt ei ainakaan suomalaiset pääse hyötymään moisesta. Ja pääsee metsäkin kasvamaan rauhassa.:)
 

Lupaan käydä heittämässä kepun haudalla viimeisen hiekkalapion, jos tämä toteutuu.

Kepun äänestäjien ydinryhmälle tuo olisi senverran katkeraa lääkettä nieltäväksi, että tuskin toteutuu. Samoin monelle demarille aiheuttaisi melkoista kakistelua. Vain vihreiden kannattajien tuki olisi varmaa.
 
Vanhimmat ja suuripäästöisimmät autot sijaitsevat Itä- ja Länsi-Suomessa sekä pohjoisessa. Näin ollen myös veronkorotuksen vaikutukset olisivat siten suurimmillaan nimenomaan näillä alueilla.

Noilla korotuksilla sitten varmaan saadaan tiet siihen kuntoon että sillä pienpyöräisellä kauppakassilla voi ajaa ympärivuoden juuttumatta yöllä sataneeseen lumeen. Saadaanhan? Ai ei vai...
 
On muuten todella mätää ja täysin moraalitonta perustella rahanahneutta ja himoverottamista noin. Jos kerran on tarkoitus, että noilla ei ajeta, niin on yksinkertaisinta säätää laki asiasta.
 
Kepun äänestäjien ydinryhmälle tuo olisi senverran katkeraa lääkettä nieltäväksi, että tuskin toteutuu. Samoin monelle demarille aiheuttaisi melkoista kakistelua. Vain vihreiden kannattajien tuki olisi varmaa.

Autojen kyttäysjärjestelmää ja verotuksen kiristämistä tappiin on ajettu kuin käärmettä pyssyyn jo yli 7 vuotta. Olisi ihme, jos muutokset eivät tapahtuisi, koska kyseessä on ns. too big to fail -tason hanke. Koti- ja ulkomaisille puuhastelijoille on tulossa jakoon miljarditason saatavat järjestelmän rakentamisesta sekä ylläpidosta. Melko varmasti listalla myös tieinfran yksityistämisen ensiaskeleet, kun annetaan ensin infran hajota käsiin, kuten monet kuntien kiinsteistöt ennen myyntiä gryndereille.

Lopulta koko roska myydään alihintaan ulkomaisille sijoittajille, koska virallisen totuuden mukaan ainoastaan julkinen liikenne on oikeus.

Näissä asioissa häviäjiä kannattaa aina ensisijaisesti etsiä sieltä, missä rahaa on tarjolla. Jos jotain ei toteuteta, on se ensisijaisesti pois puuhastelijoilta ja heidän (tulevilta) palkollisiltaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jos postaat perjantaina kuvia 550 euron viinalastista, joka on juuri saapunut, ei ehkä kannata postata mitään pariin päivään... :)


Liberassa on kuitenkin mukana ihan vakavasti otettavaa porukkaa... vaikka olen eri mieltä myös Liberan kokoomus-'eliitin' kanssa aika monestakin asiasta.
 
Kepun äänestäjien ydinryhmälle tuo olisi senverran katkeraa lääkettä nieltäväksi, että tuskin toteutuu. Samoin monelle demarille aiheuttaisi melkoista kakistelua. Vain vihreiden kannattajien tuki olisi varmaa.

Tuollainen jäykkä maksu on muutenkin älyvapaa keksintö. Sehän innostaa ajamaan enemmän jotta kilometrikohtaisen kustannuksen saa alas. Vähän sama kuin työsuhdeautolla. Jos veroa korotetaan niin sen voi yksilötasolla kompensoida ajamalla enemmän. Eikä tunnu missään :)

Mummun ja vaarin parkkipaikalla seisottamaa kauppakassia verottamalla ei maailmaa pelasteta. Ei millään muullakaan mutta tämä on älytöntä. Polttoaineen hinnan ja kilometrimaksujen kautta voitaisiin käyttöön/päästöihin ehkä vaikuttaa mutta ei niilläkään mahdottomia koska Suomi on rakennettu niin että erittäin monen on vaikeaa tai mahdotonta tulla arjessa toimeen ilman autoa.
 
Jos vielä verotettaisiin omalle pihalle parkkeeraamisesta
Tuollaisesta verottamisesta on useammallakin tutulla kokemusta. Muutamatkin parkkifirmat ovat ottaneet tavakseen lätkiä sakkoja hasardina autoihin, jotka ovat omistajansa/haltijansa hallinnoimalla parkkialueella, kaikin puolin asiallisesti. Perusteettoman sakon kumoaminen on aikaa vievää ja ns. vittumaista hommaa, jossa paras tapa hoitaa asiaa on kirjeitse tai sähköpostin välityksellä. Kasvokkain saattaa kiusaus ylimielisen ja kierosti virnuilevan mulkun kanssa olla liian suuri vastustettavaksi...
 
paras tapa hoitaa asiaa on kirjeitse tai sähköpostin välityksellä. Kasvokkain saattaa kiusaus ylimielisen ja kierosti virnuilevan mulkun kanssa olla liian suuri vastustettavaksi...
Jep. Siinä vaiheessa kun sen vuokrakuorkin pyyhkimessä on ParkkiPeten lappu ja jokainen jolla on silmät ja yli 30:n äo tajuaa sen olevan muuttoauto niin ... "Ei siinä lukenut että muuttoauto." - "No ei, mutta luki jotta autovuokraamo ja ovet auki ja huonekaluja täynnä joita kannetaan sisään! Sitä paitsi se oli sisäpihalla eikä vienyt kenenkään paikkaa taikka hankaloittanut kulkua!" blaa blaa.. "Joo, tavataan oikeudessa, isännöitsijällä on kuulemma asiaa teille muutenkin.." "No, okei, ei tarvitse maksaa.."
 
Jep. Siinä vaiheessa kun sen vuokrakuorkin pyyhkimessä on ParkkiPeten lappu ja jokainen jolla on silmät ja yli 30:n äo tajuaa sen olevan muuttoauto niin ... "Ei siinä lukenut että muuttoauto." - "No ei, mutta luki jotta autovuokraamo ja ovet auki ja huonekaluja täynnä joita kannetaan sisään! Sitä paitsi se oli sisäpihalla eikä vienyt kenenkään paikkaa taikka hankaloittanut kulkua!" blaa blaa.. "Joo, tavataan oikeudessa, isännöitsijällä on kuulemma asiaa teille muutenkin.." "No, okei, ei tarvitse maksaa.."

Tai kun kuorma-auton lasiin ilmestyy parkkisakko sillä välin kun kuski persvako vilkkuen ujuttaa vaijereita taloyhtiön talkoolavaan.
 

Lupaan käydä heittämässä kepun haudalla viimeisen hiekkalapion, jos tämä toteutuu.
Että näin harkitaan.
Kokoajan on juuri verotuksella pidetty autokannan uudistumista mahdollisimman vaikeana ja nyt sitten rangaistaan tai "harkitaan"(lue on jo tulossa) tämän vaikutusta mihin ovat ajaneet.
Eihän tässä takana ole muu kuin mahdollisimman paljon yrittää kerätä valtiolle rahaa, ja se raha menee....
 
Liberassa on kuitenkin mukana ihan vakavasti otettavaa porukkaa... vaikka olen eri mieltä myös Liberan kokoomus-'eliitin' kanssa aika monestakin asiasta.
Jos jäi epäselväksi mitä jengiä siellä on... its en lähtisi noille lauantaipäiväkänneissä kauheasti avautumaan.

 

Lupaan käydä heittämässä kepun haudalla viimeisen hiekkalapion, jos tämä toteutuu.
Siirtymä Kepusta Persuihin, nukkuviin, Kokkareisiin ja KooDeehen voi olla kohtalaisen voimakasta. Joku saattaa toki mennä demuleihinkin.

Tuntuu, että Kepun nykyinen ydin on täysin irti haja-asutusalueiden todellisuudesta. Jotkut ovat väittäneet, että Kepu on citykepulaisten ja lestojen käsissä. Jos on, niin en ihmettele yhtään sitä miten tuuliajolla purjehtivat.
 
Back
Top