Keskustellaan sähköstä

Tuota..ymmärsin niin Helenillä, että voisin irttisanoa 24 kk sikakallista sopimusta jota oli pakko ottaa syksyllä, kun peloteltiin että hinnat nousee ihan pilviin ja otin vain sillä ehdolla että pääsen sitä kertasakolla 50€.

Minulle annettiin ymmärttää että se on kertamaksu ja se on siinä, vaihdan joksikin muuksi Helenillä. Otin koko sopimusta silloin vain sillä ehdolla että voisin päästä sitä irti sopimus sakolla 50€. Ei minulle kerrottu mitään että maksan joka kuukausi 50€, sama sakkoa uudestaan ja uudestaan kunnes 2 v loppuu.

Ei minulle kerrottu sitäkään että se on vaihtoturva nimikkeellä. Täällä foorumilla sain vinkin että kannattaa mainita sopimuksen tekovaiheessa sopimuksesta irtipääseminen sakolla.

Onko minuakin oikeasti kusetettu?
Itse opettelin kantapään kautta lukeen noita sopimuksia, en lähde enempää sitä keissiä avaan tässä, MUTTA jos olo tuntuu kusetetulta, niin tuolta voi löytyä vinkkejä👇https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/...-puhelinmyynti/#sahkosopimuksen-peruuttaminen
 
Luetteko noita sopimuksia ollenkaan? Niissä lukee noi hinnat.
Olen tehnyt sopimusta puhelimitse, kuten minulle Helenin asiakaspalvelussa neuvottu MUUTTOPUHELIMESTA, kun kerroin että heihin vaikea päästä. Puhelimitsekin qvoi tehdä, jos tarpeeksi selkeästi esittää asian, ja varmista vielä kysymällä uudestaan, puheluita tallennetaan. Ymmärsin että Suomessa laillinen on myös suullinen sopimus.
Ennen tätä keskustelin asiakaspalvelun kanssa, kerroin että haluan vaihtaa kallista 24 kk sopimusta sovitusti maksamalla 50 € kertasakkoa. En käyttänyt sanaa vaihtoturva, ihan outo sana minulle, en ole kuullut aikaisemmin. Me puhuttiin sakosta, koska itse pyysin sellaista 24 kk sopimusta, jota voin keskeyttää sakolla. Sakon määräksi kerrottu 50 euroa.

Helen nosti tallenteet, kun olin solmimassa sopimusta, vahvisti paikkansapitävyyden. Tein sopimusta. Keskeytin sen tammikuun lopulla, vaihdoin pörssisähköön.

Nyt luettuna kirjoitus Vären kusetuksesta vaihtoturvalla, varmistin asian Helenilta ja minulle vahvitstettu klo 18.30 Helenin Muuttopuhelimesta että maksan vain sitä 50 € kertasakkoa ja sitten maksan pörssisähkön sopimuksen mukaisesti, toistaiseksi voimassa olevana. Mistä vaihtoturvassa asiakaspalvelija ei puhunut.
Luin uutta sopimusta, ei siellä ole mitään maininta 50 €:n sakosta.
Muuten yleisehdot, ja avainsana "ellei muuta sovittu".

Edeltävä sopimusta en lukenut, täytyy myöntä. Ymmärsin että ratkaiseva on että muuta sovittu ja puhelun tallenteet.
 
Viimeksi muokattu:
1.21 gigawatts? Uraani halkeaa taas.


Katso liite: 75352
Tää on kyllä paha juttu. Tollainen määrä lisää sähköntuotantoon. Se on paha nimittäin niille jotka hykerrelleet kaiken energian hinnan noususta ja siinä samalla "sähköpulasta" johtuvasta hintojen noususta. Eikös kohta ilmoiteta muitten ydinvoimaloiden huolloista jotka tasaa tämän tilanteen, siis JOS Olkiluoto 3 saadaan täyteen tehoon.
Sekin on pahajuttu kun raakaöljyn hinta on romahtamassa näköjään ja kaasun hinta.

Nyt ollaan tilanteessa jossa kaikki energia on ennätyshalpaa, putinin aloittaman sodan varjolla ei ole mitään syytä enää näin kallisiin hintoihin missään.
Lähipäivinä pitäisi siis autojen tankkaaminenkin palautua siihen Ukrainan sotaa edeltävään tasoon.
 
Tää on kyllä paha juttu. Tollainen määrä lisää sähköntuotantoon. Se on paha nimittäin niille jotka hykerrelleet kaiken energian hinnan noususta ja siinä samalla "sähköpulasta" johtuvasta hintojen noususta. Eikös kohta ilmoiteta muitten ydinvoimaloiden huolloista jotka tasaa tämän tilanteen, siis JOS Olkiluoto 3 saadaan täyteen tehoon.
Sekin on pahajuttu kun raakaöljyn hinta on romahtamassa näköjään ja kaasun hinta.

Nyt ollaan tilanteessa jossa kaikki energia on ennätyshalpaa, putinin aloittaman sodan varjolla ei ole mitään syytä enää näin kallisiin hintoihin missään.
Lähipäivinä pitäisi siis autojen tankkaaminenkin palautua siihen Ukrainan sotaa edeltävään tasoon.
Kyllä nuo ongelmat saadaan veronkiristyksin klaarattua. Ollos huoleti.
Saadaan fyrkkaa etelän vetelien energiaremontteihin lähetettäväksi.
 
Kyllä nuo ongelmat saadaan veronkiristyksin klaarattua. Ollos huoleti.
Saadaan fyrkkaa etelän vetelien energiaremontteihin lähetettäväksi.
Aivan varmasti näin.

Tästä tilanteesta hyötyy Suomen valtio kun rahaa puuttuu ihan jokapaikasta.

Toivottavasti tämä naisten vetämä "huulipunahallitus" ei koskaan palaa.

Ja ei , ei mulla ole naisia vastaan mitään noin yleensä. Ihan turhaan Marin on vetänyt pakastaan tämän kortin.

Jos jotkut haaveilevat vielä paluuta niihin aikoihin kun sähkön hinta oli alle 5 senttiä niin... se joulupukkikin on ihan uskottavampi.
 
Tänään tuli minulle tieto seuraavan kuukauden sähkön hinnasta, eli 10 cent/ kwh. Hinta nykyisellä sopimuksella ja yhtiöllä tulee nykyisin kuukaudeksi kerrallaan. Itse ainakin olen tyytyväinen tähän malliin. Ja siihen ettei tullut otettua 24kk kiinteähintaista sopparia 45 centin kwh hintaan..
 

"
Sähköhyvityksiä koskeva laki on hyväksytty Suomessa, mutta hyvityksiä voidaan maksaa vasta sitten, kun Euroopan komissio on hyväksynyt järjestelyn valtiontukena. Näin ei ole toistaiseksi tapahtunut."
 
Olen tehnyt sopimusta puhelimitse, kuten minulle Helenin asiakaspalvelussa neuvottu MUUTTOPUHELIMESTA, kun kerroin että heihin vaikea päästä. Puhelimitsekin qvoi tehdä, jos tarpeeksi selkeästi esittää asian, ja varmista vielä kysymällä uudestaan, puheluita tallennetaan. Ymmärsin että Suomessa laillinen on myös suullinen sopimus.
Ennen tätä keskustelin asiakaspalvelun kanssa, kerroin että haluan vaihtaa kallista 24 kk sopimusta sovitusti maksamalla 50 € kertasakkoa. En käyttänyt sanaa vaihtoturva, ihan outo sana minulle, en ole kuullut aikaisemmin. Me puhuttiin sakosta, koska itse pyysin sellaista 24 kk sopimusta, jota voin keskeyttää sakolla. Sakon määräksi kerrottu 50 euroa.

Helen nosti tallenteet, kun olin solmimassa sopimusta, vahvisti paikkansapitävyyden. Tein sopimusta. Keskeytin sen tammikuun lopulla, vaihdoin pörssisähköön.

Nyt luettuna kirjoitus Vären kusetuksesta vaihtoturvalla, varmistin asian Helenilta ja minulle vahvitstettu klo 18.30 Helenin Muuttopuhelimesta että maksan vain sitä 50 € kertasakkoa ja sitten maksan pörssisähkön sopimuksen mukaisesti, toistaiseksi voimassa olevana. Mistä vaihtoturvassa asiakaspalvelija ei puhunut.
Luin uutta sopimusta, ei siellä ole mitään maininta 50 €:n sakosta.
Muuten yleisehdot, ja avainsana "ellei muuta sovittu".

Edeltävä sopimusta en lukenut, täytyy myöntä. Ymmärsin että ratkaiseva on että muuta sovittu ja puhelun tallenteet.
 
Älkää valitiko Forttumia, se vie teitä kun pässiä narussa. Paska firma kuluttajille, välttäkää viimeiseen piirtoon.
 
Minusta koko sähköbisnes ja sen käsittämättömät laskut (pitkä rivi numeroita joista en tajua paskaakaan) on täyttää hepreaa.
Siksi olen ja tulen aina pitäytymään oman kotikaupungin sähkölaitoksessa. Mulle on turha tulla tyrkyttämään mitään vaihtoja.
 
On kyllä, oikein yöunet menee kun näitä rivejä yrittää tavata. :geek:

Katso liite: 75719
Tuohan on yksinkertainen, minä tarkoitan tämäntyylistä:

NS_laskunlukuohje2020-2.png

Vittu liikaa numeroita mun päälle. Saa hermoromahduksen.
 
Tuohan on yksinkertainen, minä tarkoitan tämäntyylistä:

NS_laskunlukuohje2020-2.png

Vittu liikaa numeroita mun päälle. Saa hermoromahduksen.
Eipä tämäkään erityisen vaikea ole. Rivejä toki enemmän, kun on eritelty siirto, energia ja verot. Eikä näitä tarvitse tavata jos ei kiinnosta, senkun hyväksyy e-laskun ja homma on kunnossa. :)
 
Koekäyttö onnistunut 👏👏👏

No eiköhän sieltä jotain kuulla, jossain vaiheessa miksi ei voi jatkaa sähkön tuotantoa. Tyyliin vaikka, se meriveden lämpö on liian korkea jäähdytyksen tarpeisiin, ja siihen on syynä ilmaston lämpeäminen. :cool:
 
"Syyskuun alussa sakkoehto poistui sopimusehdoista."

Olen saanut tarjousta Helenikta ennen syyskuun alkua, jo elokuun lopulla, olen puhunut puhelimitse että teen 24 kk sopimusta vain sillä ehdolla että saan purkaa sen sakon maksamalla. Sen perustella he lähettäneet minulle ryöstöhintaa sp:n. Kun olen tehnyt myöhemmin sopimusta soittamalla sinne, Helenin palveluhenkilö alkoi ensin kiistaa koko sakon mahdollisuuden. Sanoin että minulla on todistaja ja voivat nostaa tallenteet, soitot olivat siellä merkityt. Hän vastasi että kyllä sopii, he nastavat tallenteet, Ne nosti ne, kuuntelivat ja lisänneet sen sakon mahdollisuuus.
Sitten talvella soitin Helenille ja sanoin että nyt riitti maksaa sikahintaista sähköä, haluan maksaa sen sakon 50 e ja siirtyä pörssisähköön, tai irtisanon kokonaan enkä koskaan palaa Helenille. Kyllä se sopinut heille. Halusivat tehdä vaikka heti, mutta olin huonovointiben, vp nousi, vastasin että soitan itse kohta ja teen seuraavana päivänä. Antaneet vinkin että voisin soittaa muuttopuhelimeen, sinne on helpompi päästää.
Soitin sinne ja se järjestyi. Mieshenkilö oli tietoinen ja näki merkinnän sakosta. Vakuutti että saan sen 50 euron sakkolaskun seuraavan pörssisähkön laskun yhteydessä. Uskoin.
Kun luin muiden kauhutarinat, soitin uudestaan ja varmistin, alkavatko kieroilla minunkin kohdalla, vaikka luvanneet toisin, siellä mieshenkilö vakuutti etteivät alkaa, maksan kerran sen 50 euron ja sillä siisti. Kaikki puhelut merkitsin ylös, ja oli todistajakin kuulemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top