Kirjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Museo
  • Aloitus PVM Aloitus PVM

Jani Perkonmäen kirja hänen tähänastisesta elämästään. Kohokohtina ovat jr-tietolähteeksi ryhtyminen poliisin palveluksessa, vankilatuomio sekä eteläamerikkalaisen huumekartelli "elämäntavan" ihannointi. Ironia on teoksen varsinainen anti, mies suhtautuu poliisiuraansa kunnioittavasti mutta toimi rikollisten vasikkansa, ja edustaa järjestystä sekä pakkovaltaa pystyen silti seuraavassa lauseessa ihannoimaan huumekauppiaita heidän vapautta korostavien asenteidensa vuoksi.

Kirjan alkuosa oli suht hyvin kirjoitettu asian tiiviyden vuoksi, mutta matkakuvaukset Kolumbiaan olivat madventures-tyylistä päiväkirjakerrontaa.

Sinällään aiheellinen "minunkin elämäni kanksterina" selailukirja, että ylimääräinen kunnioitus poliisia kohtaan kannattaa haastaa. Perkonmäki ei tietenkään kerro vasikkauransa yksityiskohtia, kuten ei Aarniokaan, joten arvausten varaan jää moniko päihdeongelmainen nuori on hänen vuokseen kuollut.

1/5, selailkaa prismassa tai kirjastossa läpi

En tiedä onko tämä foorumin sääntöjen mukaista, mutta uskaltauduin silti rekisteröityä mainostaakseni omaa kirjaani. Joku poistaa tämän, jos katsoo asiakseen.

Syyskuun 26. päivänä ilmestyy esikoisromaanini VOLODJAN POJAT. Kirja kertoo suomenvenäläisen miehen radikalisoitumisesta ja lähdöstä Ukrainaan sotimaan Venäjän puolella. Teoksesta merkittävä osa on sotatoimien kuvausta. Kenties tällä foorumilla on kiinnostusta teokseni kaltaisen fiktion lukemiseen. Kirjan on kustantanut WSOY.

Olen itse sotilasvirassa merivoimissa. Uskallan väittää, että autenttisuuden vaikutelma teoksessa on vahva. Olen dokumentoinut romaanin kirjoittamisprosessin loppuvaiheita melko laajasti Instagram-tililläni, jonka löytää nimelläni.

Elokuun loppuun asti romaani on tilattavissa Kirja.fi-sivustolta 20% alennuksella käyttämällä koodia syys20.

Kirjastani voivat kiinnostuneet esittää kysymyksiä täällä.

Alla linkit Kirja.fi-sivustolle sekä WSOY:n kirjasivulle.

1755093821452.webp

Back