Kirjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Museo
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Itse olen lukenut 2/3. On todellakin hyvä. Toivottavasti miehen poliisiromaanejakin käännetään.

Ylistystä Talven sotureille :

”Oliver Norekin hämmästyttävä kuvaus Neuvostoliiton hyökkäyksestä Suomeen on mukaansatempaava, kauhistuttava ja yllättävän liikuttava, ei vähiten hänen kuvauksensa 'Valkoisesta kuolemasta', kenties kaikkien aikojen suurimmasta tarkka-ampujasta. Moitteettomasti tutkittu ja kauniisti kirjoitettu Talven soturit on täydellinen Ben McIntyren ja Robert Harrisin faneille.” – Paula Hawkins, kirjan Tyttö junassa kirjoittaja

”Tässä mukaansatempaavassa ja kylmäävän kiireellisessä tarinassa sodan kauhuista ja sankaruudesta on kaikuja Vasili Grossmanilta.” – Andy Miller, Snowdrops

”Kiehtova kertomus sodan murhanhimoisesta hulluudesta ja sen absurdiudesta, tietenkin, mutta myös ystävyydestä, solidaarisuudesta ja vastarinnasta. Jälleen kerran humanisti Olivier Norek tekee meistä vaikutuksen.” Le Parisien

”Loistava.” L’Express

"Mestariteos." Figaro

”Syvällisesti tutkittu ja mestarillisesti rytmitetty. Tässä romaanissa, joka on tulikuuma huolimatta -40 asteen pakkasesta, Norek maalaa muotokuvan suomalaisesta eliittitarkka-ampujasta, joka ilmensi maansa rohkeutta.” Nouvel Observatoire

”Norek kuvaa suomalaisten rohkeutta ja sinnikkyyttä heidän taistellessaan selviytyäkseen äärimmäisissä olosuhteissa.” Actualitté

”Perusteellisesti tutkittu, hienovarainen, herkkä.” France Info

”Romaani, joka lumoaa mielen ja koskettaa sydäntä, kaikuineen Ukrainan sodan kauhuista.” Marianne

”Yhtä aikaa eeppinen ja intiimi Talven soturitosoittaa, kuinka sitkeys ja rohkeus voivat joskus voittaa paljon ylivoimaisempien voimien edessä.” Radio Télévision Suisse

Itse olen lukenut 2/3. On todellakin hyvä. Toivottavasti miehen poliisiromaanejakin käännetään.
Näytti olevan Bookbeatissa.

Listalla.

Näytti olevan Bookbeatissa.

Listalla.

Samoin storytel’ssä ja muissa sekä fyysisinä kirjoina - joskin myös myyty 1. painos loppuun.

Edit: Lähes luettu. Hyvä kirja. Muistutti kyllä ihan kotimaista kerrontaa. Ottamatta yhtään kirjalta pois - on myönnettävä, että osa kirjan viehätyksestä johtuu siitä, että sen on kirjoittanut ulkomaalainen. Vieläpä omahyväisen Ranskan kansalainen.

Ja tietysti se, minkä ranskalaisetkin tekivät - eli yhdistivät tapahtumat tämän päivän Ukrainaan.

Viimeksi muokattu:
Back