Koneosasto - Maansiirto, maatalous, metsä yms. työkoneet.

@EK Nyt on ilon ja onnen päivä meillä: uusi ilmoitus löytyi jo..
Edit Ja hävisi sekin jo..
Mietin tässä vain, että kuinka a)pöljiä tuollaisia yrittävät huijarit on ja b) että meneekö näihin vielä nykyäänkin joku halpaan niin että maksaa varaus-tai muita maksuja näkemättä koneesta jollekin epämääräiselle myyjälle?
Tietysti ainahan näitä saa lukea lehdistä että olemattomasta autosta/traktorista tms on varausmaksuja johonkin maksettu ja sitten myyjä onkin hävinnyt täysin. Kyllä vois jo aikuisilta ihmisiltä jonkunlaista järkeäkin välillä odottaa..
 
Vihdoinkin ketju johon voi laittaa näitä klassikko-videoitakin, näin Suomea rakennettiin aikoinaan kun oli vielä kunnon meininki päällä, tässä "Pikipojat", ja Lemminkäisen historiaa filmillä.

 
Mietin tässä vain, että kuinka a)pöljiä tuollaisia yrittävät huijarit on ja b) että meneekö näihin vielä nykyäänkin joku halpaan niin että maksaa varaus-tai muita maksuja näkemättä koneesta jollekin epämääräiselle myyjälle?
Tietysti ainahan näitä saa lukea lehdistä että olemattomasta autosta/traktorista tms on varausmaksuja johonkin maksettu ja sitten myyjä onkin hävinnyt täysin. Kyllä vois jo aikuisilta ihmisiltä jonkunlaista järkeäkin välillä odottaa..
Kyllä näihin menee. Valitettavasti. Eräskin koijari sanoi,että yrittänyt lopettaa mutta se on vain niin helppoa rahaa. Ei muutakuin koneen kuva nettiin ja 10000 tilille. Ehdit sen hyvin käyttää tietynlaiseen elämään,ennenkuin nimismies koputtaa ovella.
 
Kyllä näihin menee. Valitettavasti. Eräskin koijari sanoi,että yrittänyt lopettaa mutta se on vain niin helppoa rahaa. Ei muutakuin koneen kuva nettiin ja 10000 tilille. Ehdit sen hyvin käyttää tietynlaiseen elämään,ennenkuin nimismies koputtaa ovella.
Kymppi tilille, taksi pihalle ja kavereiden kanssa baariin:D. Tiedän minäkin kaverin, joka pyörähti taksilla Norjassa. Kova työmies, ei mikään huijari, mutta ryyppy hirtti välillä ja kaikki meni. Norjan turneen jälkeen työmotivaatio kunnossa. Pari kuukautta, uusi putki ja sama meno jatkui niin pitkään kuin elonpäiviä riitti.
 
Hmhp, laittaisin konekuvia omista ja vierailla tehdyistä. Mutta kun joka h*lvetin kuva on muka liian iso.
 
Mulla on kans ollu jonkin aikaa kaivurikuumetta ainakin 38,4 astetta. Joku vanha ja vuotava persveivari etukuormaimella olis ihan kiva tonkimiseen. Eihän mulla käyttöä sille oo kun ehkä 10 tuntia vuoteen, mutta keksin helposti kymmenenkin tyhmempää paikkaa kuluttaa roposiaan. Vähän vaisua on tarjonta näin talvisin. Kai niitä taas myyntiin tulee, kunhan kaivukelit alkaa.
 
Mulla on kans ollu jonkin aikaa kaivurikuumetta ainakin 38,4 astetta. Joku vanha ja vuotava persveivari etukuormaimella olis ihan kiva tonkimiseen. Eihän mulla käyttöä sille oo kun ehkä 10 tuntia vuoteen, mutta keksin helposti kymmenenkin tyhmempää paikkaa kuluttaa roposiaan. Vähän vaisua on tarjonta näin talvisin. Kai niitä taas myyntiin tulee, kunhan kaivukelit alkaa.
Jep... noissa on vaan vähän se sama ongelma kuin suomalaisella miehellä ja moottorisahalla ilman omaa mettää, tai suomalainen mies iskuporakoneen kanssa vuokrakämpässä... johonkin tätä nyt pitäis käyttää, vaikkei oikeasti pitäis! Ei tästä kiitosta seuraa, mutta ehkä kuitenkin on valitettavasti pakko kokeilla miten tää pelittää :)

 
Mulla on kans ollu jonkin aikaa kaivurikuumetta ainakin 38,4 astetta. Joku vanha ja vuotava persveivari etukuormaimella olis ihan kiva tonkimiseen. Eihän mulla käyttöä sille oo kun ehkä 10 tuntia vuoteen, mutta keksin helposti kymmenenkin tyhmempää paikkaa kuluttaa roposiaan. Vähän vaisua on tarjonta näin talvisin. Kai niitä taas myyntiin tulee, kunhan kaivukelit alkaa.
James 52 oli paras mun kouraan. Pitkät vivut ja täsmälliset venttiilit. Se yksilö jolla nuorna miesnä ajoin, oli varsin uusi enkä tiedä minkäkuntoisina niitä on enää saatavilla. (Vilkaisin Nettikoneesta ja siellä ei ollut kuin yksi 83 josta en tiedä mitään, mutta taustalla varsin tutun näköinen laite, joka herätti hilpeitä muistoja).

Joskus kokeilin niitä isopyöräisiä kunnon kaivurikuormaajia, ne on tietysti esiohjauksineen ja muine emmeineen ihan eri luokassa, mutta silloin uusina olivat varsin hintavia ja se heijastunee vielä käytettyihinkin.
 
Kyllähän jokaisen lihaa hyödyntävän heteromiehen, ja miksei homonkin ja/tai kasvissyöjän, pitää päästä vähintään kerran elämässään kaivurilla körmyyttämään. Ei siitä kaikille elämän sisältöä synny mutta tietääpähän eläneensä.
 
Kun sain vanhan Nuffieldin kunnostettua pihatraktoriksi, on silmä alkanut tuijottaa metsässä lojuvaa Leyland- traktorikaivuria. Keväällä olisi tarkoitus aloittaa sen elvytys.
Onko isokin savotta kunnostuksessa?
Mulla oli 384 Leyland ja siihen tuntui olevan puoli mahdotonta löytää kytkinasetelmaa. Uusia ei saanut ja ne harvat käytetyt oli muuttuneet uuden hintaisiksi. Käytännössä varaosakone olisi ollut välttämätön, koska osia olis tarvinnut niin paljon ja ne tuntui olevan kiven alla. Oli sitten helpompi lopulta vaan myydä se kone.
 
Back
Top